Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-15, 16:56
  #1
Medlem
Hej!

Har praktiserat på en ventilations-firma ett bra tag, närmare bestämt cirka 16 veckor. För några veckor sedan så gjorde jag min sista vecka och har efter det ringt chefen angående jobb efter studenten samt på kommande lovdagar etc. Problemet är att han alltid försöker skjuta fram på svaren! "Ring nästa vecka" "Svårt att säga nu, ring i maj/juni" etc. Vad fan är det för beteende? Känns ju som att det är lite "dra åt helvete, vi utnyttjade dig bara"-beteende…

Ni som varit med om liknande, hur slutade det för er?
Citera
2014-04-15, 17:07
  #2
Medlem
Han kanske helt ärligt inte vet om det finns jobb framöver, sådant kan ju bero på en väldans massa faktorer. Det kan ju också vara så att chefen är en person som har svårt att säga nej. Mitt tips är att du kontaktar dem och säger frågar om de vet något mer angående ett eventuellt, säg att du helst jobbar på deras firma och därför kollar med dem först men eftersom du behöver jobb så måste du börja se dig om på andra håll om de inte kan lova dig något.
Citera
2014-04-15, 18:29
  #3
Medlem
BushKillingtons avatar
Antingen är han osäker på om du kommer behövas eller ej. Eller så vill han inte säga nej.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback