Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Ok jag antar att ta hand om barn, hem, hushåll, jordbruk, jobba i textilindustri ex. är samma som att ligga på rosa små fluffmoln och drömmande fila naglarna.
Det trodde jag, så ser det ju ut i reklamen, och alla nyblivna mammor gör ju inget annat än att gulla med sina bäbisar och prata om dem i tid och otid. Att hålla på med tyger är väl varje kvinnas önskedröm, och jordbruk är ju detsamma som naturnära och sunt leverne och hälsosamt med gulliga ponnysar och en solbränd man vid sin sida...
Hursomhelst, tråden handlade om hur fort bimbot fick kalla fötter och sen skyllde på att hon var - ta-daa - just det: Tjej! På nåt sätt kom det in fruntimmer (?) med sina "förvrängningsfält" och fick diskussionen att handla om annat ovidkommande.
Sen så är jag övertygad att du innerst inne
inte tycker att vi män inte är nåt annat än skit. Jag tror också att du ser det orimliga i att ensidigt skylla kvinnors tillkortakommanden på män.
De flesta män som hackar på feminismen gör det för att de är trötta på allt gnäll. Det har ju gått mode i att lägga nåt slags genusfeministisk vinkelfilter på allt, ett sätt att göra "karriär" på. Och den som söker ska finna, heter det.
Och kommer man inte på nåt så upprepar man mantran som "patriarkaliska strukturer", "könsmaktsordning" etc.
Inser ni inte själva hur galna och besatta ni kan te er?!?
Kram på dej!