2014-04-15, 16:27
Medlem
Tjena. Läste precis artikeln om den dumma flickan som trollade nåt flygbolag om att hon skulle bomba dem. När flygbolaget sen satte henne på plats så gör flickan allt i sin makt för att få det ogjort. Självklart är en av kommentarerna i'm just a girl.

Nu skiter jag fullständigt i de där scenariot, kommentera det inte. Vill bara visa vad som fick mig i mina nuvarande tankebanor. Jag kan erkänna, jag kan inte så mycket om feminism, jag är inte så insatt då jag tycker det är så fånigt. Jag har hört tusentals liknande grejer som ovan om tjejer som förväntar sig komma undan p.g.a. sitt kön. Men när jag hör om jämställdhet varenda förbannade jävla dag o det är ett sånt förbannat jävla problem då ska ni tjejer fanimig hålla er till att det ska va jämställt.

Nu i sverige hör man i varenda hörn om jämställdhet o feminisim, känns de som. Jag har all respekt till de äldre kvinnorna. Men sen kommer man till dessa unga individer, tonåringar och upp till 30 år. De förväntar sig att de ska ha sina fördelar som kvinnor men att allt annat ska va jämställt, är det bara jag som känner så?
Senast redigerad av goo3e 2014-04-15 kl. 16:57.
Citera
2014-04-15, 17:08
Medlem
Idag är samhället mansdominerat i många avseenden, till exempel tjänar män fortfarande mer och männen har flest höga maktpositioner. Om du googlar hittar du nog en del bra artiklar om feminism. Dock handlar det inte om att man ska ''sätta sig över'' eller dominera män.

http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6nsmaktsordning
Citera
2014-04-15, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlowerFactory
Idag är samhället mansdominerat i många avseenden, till exempel tjänar män fortfarande mer och männen har flest höga maktpositioner. Om du googlar hittar du nog en del bra artiklar om feminism. Dock handlar det inte om att man ska ''sätta sig över'' eller dominera män.

http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6nsmaktsordning

Självklart är samhället mansdominerat. Vi har gjort allt slitjobb. Enda anledningen till att kvinnorna är där de är i dag är för att vi män tillåter det. Men det är inte det tråden handlar om. Jag har all respekt till er som sliter för sin sak. Men de som har dubbelmoral (Kan man kalla det så? Du förstår nog vad jag menar iaf) är det fel i huvudet på. Hur ska jämställdheten fungera då?
Citera
2014-04-15, 17:18
Medlem
SwedishHuntards avatar
Dock fattar jag inte varför det är ett problem att männen har maktpositioner? Vafan dom har ju inte bara hoppat av skolan och någon ringde dom: "Ah tja, vill du bli chef för hela detta företaget eller?"

Klart som fan inte, dom har ju jobbat sig uppåt från skiten tills dom har nått maktpositionerna. Att alla jävla feminister är för lata för att göra samma sak och istället klagar på männen och att det är deras fel, får dom skylla sig själva. Finns otaliga exempel på kvinnor som sitter vid maktpositioner som säger exakt samma saker som jag säger, och skrattar åt feministerna.

När ni står på nåt torg och skriker och viftar med rosa flaggor för att få klaga på männens maktpositioner, så arbetar männen som grisar för att försörja era familjer och på grund av det arbetet får han högre lön och han får maktpositioner! Sluta klaga era sorgliga jävlar....
Citera
2014-04-15, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goo3e
Självklart är samhället mansdominerat. Vi har gjort allt slitjobb. Enda anledningen till att kvinnorna är där de är i dag är för att vi män tillåter det. Men det är inte det tråden handlar om. Jag har all respekt till er som sliter för sin sak. Men de som har dubbelmoral (Kan man kalla det så? Du förstår nog vad jag menar iaf) är det fel i huvudet på. Hur ska jämställdheten fungera då?

Du kanske snarare skulle fundera på hur samhället någonsin ska kunna bli jämställt med snubbar med dina åsikter:

Citat:
Självklart är samhället mansdominerat. Vi har gjort allt slitjobb. Enda anledningen till att kvinnorna är där de är i dag är för att vi män tillåter det.

Verkligen? ALLT slitjobbet? ENDA anledningen?
Läs på och återkom.
Citera
2014-04-15, 17:20
Medlem
SwedishHuntards avatar
Citat:

"De" som har dubbelmoral? Alla feminister jag har träffat utom EN har varit dubbelmoraliska små jävlar.... klagar på männens maktpositioner men vill fan inte arbeta för att nå sådana positioner själva utan tycker det ska få det för att de är ju "bara kvinnor"...
Citera
2014-04-15, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Du kanske snarare skulle fundera på hur samhället någonsin ska kunna bli jämställt med snubbar med dina åsikter:

Verkligen? ALLT slitjobbet? ENDA anledningen?
Läs på och återkom.

Mina åsikter? Jag utgår ifrån hur det är.

Japp, allt slitjobb. Är det kvinnor eller män som haft värnplikt under all tid? Det är en av tusen grejer.
Citera
2014-04-15, 17:36
Medlem
Citat:
Mina åsikter? Jag utgår ifrån hur det är.

Japp, allt slitjobb. Är det kvinnor eller män som haft värnplikt under all tid? Det är en av tusen grejer.

Ok jag antar att ta hand om barn, hem, hushåll, jordbruk, jobba i textilindustri ex. är samma som att ligga på rosa små fluffmoln och drömmande fila naglarna.
Män hade klarat sig helt sjävständigt och galant utan kvinnor som tagit hand om deras barn, tvätt, mat, hem och textilier. Det räcker för ett samhälles HELA existens att ett gäng grabbar ligger i en skog med gevär 1 år per liv. jajamensan.

Gå och torka dig lite bakom öronen.
Citera
2014-04-15, 17:56
Medlem
Citat:
Ok jag antar att ta hand om barn, hem, hushåll, jordbruk, jobba i textilindustri ex. är samma som att ligga på rosa små fluffmoln och drömmande fila naglarna.
Män hade klarat sig helt sjävständigt och galant utan kvinnor som tagit hand om deras barn, tvätt, mat, hem och textilier. Det räcker för ett samhälles HELA existens att ett gäng grabbar ligger i en skog med gevär 1 år per liv. jajamensan.

Gå och torka dig lite bakom öronen.

Killar hade mycket väl kunnat göra dessa grejer men eftersom vi är kapabla till större grejer vore det slöseri med kraft. Jag bor för tillfället själv och gör det.

Fan din otacksamma jävla gris. Hur många män har inte förlorat sitt liv för att försvara sitt land och familj? Sverige har det för bra just nu, vi har tappat förståndet och börjat kasta runt konstiga jävla grejer som "hen". Hela världen undrar ju vad fan vi håller på med.

Citat:
Det räcker för ett samhälles HELA existens att ett gäng grabbar ligger i en skog med gevär 1 år per liv. jajamensan.

Dessa grabbar är män som är beredda att offra sitt liv för sitt land medan ni sitter och fifflar med eran textil skit och vad du nu än snackar om. Jävla idiotjävel.

Nu har vi dock gått väldigt offtopic. Jag undrar hur jämställdheten ska fungera med denna dubbelmoral

*edit* Kan lägga till att ALLA är inte beredda att offra sitt liv, de gör de för att det är deras plikt. Som män.
Senast redigerad av goo3e 2014-04-15 kl. 18:07.
Citera
2014-04-15, 19:50
Medlem
Citat:
Killar hade mycket väl kunnat göra dessa grejer men eftersom vi är kapabla till större grejer vore det slöseri med kraft. Jag bor för tillfället själv och gör det.

Fan din otacksamma jävla gris. Hur många män har inte förlorat sitt liv för att försvara sitt land och familj? Sverige har det för bra just nu, vi har tappat förståndet och börjat kasta runt konstiga jävla grejer som "hen". Hela världen undrar ju vad fan vi håller på med.

Dessa grabbar är män som är beredda att offra sitt liv för sitt land medan ni sitter och fifflar med eran textil skit och vad du nu än snackar om. Jävla idiotjävel.

Nu har vi dock gått väldigt offtopic. Jag undrar hur jämställdheten ska fungera med denna dubbelmoral

*edit* Kan lägga till att ALLA är inte beredda att offra sitt liv, de gör de för att det är deras plikt. Som män.

Varför är män mer kababla i din mening? Vilka ''större grejer''? Att du inte ens kan uppföra dig i tråden och prata med vettig svenska är bara sorgligt, kanske dags att ta en funderare.
Citera
2014-04-15, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHuntard
Dock fattar jag inte varför det är ett problem att männen har maktpositioner? Vafan dom har ju inte bara hoppat av skolan och någon ringde dom: "Ah tja, vill du bli chef för hela detta företaget eller?"

Klart som fan inte, dom har ju jobbat sig uppåt från skiten tills dom har nått maktpositionerna. Att alla jävla feminister är för lata för att göra samma sak och istället klagar på männen och att det är deras fel, får dom skylla sig själva. Finns otaliga exempel på kvinnor som sitter vid maktpositioner som säger exakt samma saker som jag säger, och skrattar åt feministerna.

När ni står på nåt torg och skriker och viftar med rosa flaggor för att få klaga på männens maktpositioner, så arbetar männen som grisar för att försörja era familjer och på grund av det arbetet får han högre lön och han får maktpositioner! Sluta klaga era sorgliga jävlar....

Nej men om du såg länken jag hade i min kommentar kunde du också läsa att det finns en tanke om att männen får maktpositioner eftersom dom av hemmet blir programmerade att ''ta hand om'' och ''ta egna beslut''. Bra va? Sorgligt dock hur uppenbart det är att inte båda könen oftast får liknande uppväxter helt baserat på deras könsorgan.

Jag själv tycker inte/ser inte problemet eftersom jag inte har haft direkta åsikter mot varken män eller kvinnor men det har uppenbarat sig att det finns människor som besitter på dåliga ideal, du till exempel.
Citera
2014-04-16, 17:07
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Det trodde jag, så ser det ju ut i reklamen, och alla nyblivna mammor gör ju inget annat än att gulla med sina bäbisar och prata om dem i tid och otid. Att hålla på med tyger är väl varje kvinnas önskedröm, och jordbruk är ju detsamma som naturnära och sunt leverne och hälsosamt med gulliga ponnysar och en solbränd man vid sin sida...

Hursomhelst, tråden handlade om hur fort bimbot fick kalla fötter och sen skyllde på att hon var - ta-daa - just det: Tjej! På nåt sätt kom det in fruntimmer (?) med sina "förvrängningsfält" och fick diskussionen att handla om annat ovidkommande.
Sen så är jag övertygad att du innerst inne inte tycker att vi män inte är nåt annat än skit. Jag tror också att du ser det orimliga i att ensidigt skylla kvinnors tillkortakommanden på män.

De flesta män som hackar på feminismen gör det för att de är trötta på allt gnäll. Det har ju gått mode i att lägga nåt slags genusfeministisk vinkelfilter på allt, ett sätt att göra "karriär" på. Och den som söker ska finna, heter det.
Och kommer man inte på nåt så upprepar man mantran som "patriarkaliska strukturer", "könsmaktsordning" etc.
Inser ni inte själva hur galna och besatta ni kan te er?!?

Kram på dej!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in