Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-16, 21:14
  #13
Medlem
Det blir konstigt när du i din första post utgår från att alla kvinnor delar samma åsikt. Det är inte bara män som har olika åsikter gällande vad kvinnor ska och inte ska få göra.
Citera
2014-04-17, 08:56
  #14
Medlem
blondiiinas avatar
Haha, tycker det e rätt skönt att kunna dra till med den ibland. det blir ju liksom iaf en fördel med att vara tjej att man kan komma undan med saker vissa gånger!
Citera
2014-04-17, 10:22
  #15
Avstängd
Burross avatar
Jo dom vill ju väldigt gärna kunna äta kakan och ha den kvar. Sådant som är positivt för kvinnor och därmed negativt för män är aldrig några problem men sådant som är positivt för männen och därmed negativt för kvinnor är extremt problematiskt
Likhetsfeminister som spelar på sin kvinnlighet tex är ju bara vandrande hycklare, på torsdagen gnäller hon för att männen på mötet inte lyssnade på henne för hennes topp var så liten och urringningen så rejäl att dom kollade på hennes bröst istället, på fredagen använder hon samma topp för att komma in gratis på krogen och då finns det inga problem men vara konsekvent i sitt tyckande, ja det är att begära för mycket av dom små liven tydligen.
Citera
2014-04-17, 10:38
  #16
Medlem
CindyXs avatar
Jag tycker personligen att det är negativt att använda saker som "I'm just a girl" eller liknande ur ett feminstiskt perspektiv. Säger man sånt förminskar man sig själv och är en del av kvinnoförtrycket.
Det är samma som att tycka det är ok när en tjej slår en kille, grundar sig också i att kvinnor är svaga och inte kan. Man kan inte kalla sig feminist och ha den typen av åsikter.
Nu orkade jag inte läsa artikeln du länkade men hävdar hon att hon var feminist?

Sen blir man mörkrädd över logiken hos de som skriver här.
Citat:
Mina åsikter? Jag utgår ifrån hur det är.

Japp, allt slitjobb. Är det kvinnor eller män som haft värnplikt under all tid? Det är en av tusen grejer.
Om vi nu skulle leka med tanken att du har rätt (även om du framstår som en okunnig idiot när du skriver så). Så kan man ju undra vad det har med dagens män att göra. Eller du tycker du ska åka räkmacka på någon annans meriter?
Att du har någon typ av medfödd rätt bara för att du är man? Den allmäna värnplikten är ju t.o.m avskaffad. Pinsamt!
__________________
Senast redigerad av CindyX 2014-04-17 kl. 10:41.
Citera
2014-04-17, 10:43
  #17
Medlem
erkfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlowerFactory
Idag är samhället mansdominerat i många avseenden, till exempel tjänar män fortfarande mer och männen har flest höga maktpositioner. Om du googlar hittar du nog en del bra artiklar om feminism. Dock handlar det inte om att man ska ''sätta sig över'' eller dominera män.

http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6nsmaktsordning

Folk dör om i världen och här sitter vi svenskar och är helt fast i moralvågen. Lite skillnad på löner hit och dit, kan inte en kvinna leva gott på det dom tjänar idag? Sverige är ju ändå ett av de länder som är bäst inom det här.

Kul det jag läste har om veckan, först var det massa klagomål om att kvinnor inte hade några höga positioner alls, men den här artikeln var om en kvinna som klagade att hon hade fått en högt uppsatt position, hon vägde in lite just för att hon var kvinna. Det hon klagade på var att hon ville bli befordrad för hon förtjänade det, inte för hon var kvinna.

Haha det är så sjukt löjligt, skulle jag få en väl betalt position någonstans för att jag var man, jag hade tagit den och vart nöjd. Det ska va sånt jävla gnäll nuförtiden, hur ska ni ha det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback