Citat:
Teckenförklaring:
Jag talar väldigt metaforiskt i många av mina meningar, så tänk på det om det jag säger helt plötsligt börja låta obegripligt och totalt irrelevant.
Jorå, alla får vara individer. Men om man som individ även tydligt uppvisar 33 av 11 nödvändiga tecken för en viss diagnos, så får man nog finna sig att få den diagnosen även som individ.
Så länge du inte behandlar möten med myndigheter som nån sorts debattforum så kan du nog fortsätta ha den inställningen utan problem.
Du glömde det viktigaste: Ens egna plan för hur man vill formas.
Min sådan plan har dominerat min utveckling de sista 12 åren eftersom om jag skulle låtit omgivningen forma mig istället så skulle jag vara terrorist idag, och eftersom terrorism, hat och hämnd mot de ologiska är totalt inkompatibelt med mitt krav på att alltid få leva i frid så fick jag helt enkelt hindra mig själv från att bli så ond som omgivningen uppenbarligen ville ha mig under dessa år. Det var tungt, men inte omöjligt.
Man väljer alltså sin formgivning i mångt och mycket helt själv beroende på hur medveten man är om hur man själv fungerar och reagerar på saker och ting.
Bullshit. Folk med skal uppfattas som hårdkokta ägg och kan bara tas i små doser. Knäck skalet och bli en kyckling istället. De är söta och har inga problem med att komma in i folks hjärtan och stanna kvar där.
Ingen vill ha ett hårdkokt ägg i hjärtat nån längre tid, tro mig.
Been there, done that.
Jag talar väldigt metaforiskt i många av mina meningar, så tänk på det om det jag säger helt plötsligt börja låta obegripligt och totalt irrelevant.

Jorå, alla får vara individer. Men om man som individ även tydligt uppvisar 33 av 11 nödvändiga tecken för en viss diagnos, så får man nog finna sig att få den diagnosen även som individ.
Så länge du inte behandlar möten med myndigheter som nån sorts debattforum så kan du nog fortsätta ha den inställningen utan problem.

Du glömde det viktigaste: Ens egna plan för hur man vill formas.
Min sådan plan har dominerat min utveckling de sista 12 åren eftersom om jag skulle låtit omgivningen forma mig istället så skulle jag vara terrorist idag, och eftersom terrorism, hat och hämnd mot de ologiska är totalt inkompatibelt med mitt krav på att alltid få leva i frid så fick jag helt enkelt hindra mig själv från att bli så ond som omgivningen uppenbarligen ville ha mig under dessa år. Det var tungt, men inte omöjligt.

Man väljer alltså sin formgivning i mångt och mycket helt själv beroende på hur medveten man är om hur man själv fungerar och reagerar på saker och ting.
Bullshit. Folk med skal uppfattas som hårdkokta ägg och kan bara tas i små doser. Knäck skalet och bli en kyckling istället. De är söta och har inga problem med att komma in i folks hjärtan och stanna kvar där.

Ingen vill ha ett hårdkokt ägg i hjärtat nån längre tid, tro mig.
Been there, done that.

Jag begripliger, annars skulle jag fråga

Ibland kan man känna så mer eller mindre, exempelvis vid PMDD. Men det krävs nog, noggrann undersökning. Eftersom det kan lika gärna vara tillfälliga symtom.
Precis, jag kommer nog att försöka hålla taggarna inåt, lyssna på deras frågor och svara lugnt på frågorna. Jag kommer alltså att försöka hålla känslorna under kontroll.
Precis, men det kan man kontrollera och påverka när man är mogen för det. Allt som har hänt, påverkar inte mig just nu. Men tilliten och trygghets känsla, är nog skadade för livet. PMDD påverkar också mitt humör fruktanstvärt. Den gör mig lätt irriterad och djup ledsen. Jag ska nog söka hjälp för den. Jag försöker inte skylla ifrån mig, men det är så det ligger till. PMDD går inte att kontrollera. Den är värre än PMS.
Precis, d.v.s. när man är erfaren och vis, om sina känslor blir det lättare att välja sin formgivning. Men det är inte alltid, man kan skydda sig själv från allt. Men man kan bara försöka…
Men man kan inte ro över att man får ett skal, efter att man har blivit besviken. Men visst, det känns bättre när man kan vara helt sig själv med en annan människa. Men samtidigt, riskabelt om det är fel person. Men skalet är bara tillfälligt, tills man har känt den andra personen.…
Senast redigerad av SOCHATARE 2014-04-22 kl. 21:03.
Senast redigerad av SOCHATARE 2014-04-22 kl. 21:03.