2014-04-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Jag utsätts för psykisk tortyr bara av att se din text.

När jag tänker på socialen mår jag riktigt illa. Jag kan inte tycka om dem, och jag har lust att spotta dem rakt i ansiktet. De har varit på mig sen min son föddes, 2003, till 2014. Varför vet jag inte.

De har plågat och hånat oss. Jag och mitt barn har inte kunnat leva ett liv i lugn och ro. Vi har alltid känt oss oroliga och missförstådda av dem. De vill inte att vi ska njuta av den tid vi har tillsammans, trots att de vet att den tiden inte varar för evigt.

På grund av dem har jag slutat plugga, träna och jobba. All min tid och energi går till att överklaga och protestera. Jag har inget liv mer. Jag har inte ens orkat träffa en ny man. Och sex har jag inte haft på evigheter. Jag har ingen sexlust. Det är så frustrerande.

Jag lever under ständig oro och det gör mig spänd. Att utsättas för utredningar och förhör, bli ifrågasatt och att människor skickar in en massa falska anmälningar. Det är så fruktansvärt att jag ibland önskar att jag aldrig blev mamma. För de gör ens liv till ett helvete.

Även när de försöker hjälpa blir det ändå jobbigt. Och även när deras utredningar är över minns man det som en jobbig upplevelse. De har satt mig i skuldfällan också, och låst mig på alla möjliga sätt. Nu lever jag för mitt barn, aldrig för mig.

Varför de straffar mig vet jag inte, men jag tror att det har att göra med att jag är ensamstående förälder med ett fysiskt handikapp och att jag har vissa fiender som hämnas, genom Soc. Mitt fysiska handikapp har inte påverkat mig på något sätt. Men de har utrett oss och skickat oss hit och dit. De skickade oss till Oasen i sex månader och sedan till ett annat ställe i två år. Om jag inte samarbetar blir det LVU. Jag levde under denna tid, i skräck eftersom jag inte visste vad de skulle besluta. Både jag och barnet mådde dåligt pga. dem

Jag tycker inte att de bryr sig om barnet, för i så fall skulle de lyssna på barnet. De lyssnar mer på dem som anmäler, på skola och dagis. Men föräldrar eller barnet bryr de sig inte om. De utsätter familjer för psykisk tortyr och förstör barnets liv. Oavsett vad de gör är det sällan de gör något nytta.

Jag känner inte ett enda barn eller ungdom som fått hjälp genom LVU som mår bra. De är besvikna på socialen eller så har de begått självmord. När jag var på Oasen och på familjeenheten såg jag inte en enda glad förälder. De flesta där var rädda och vill bara slippa Soc. Till och med barnen som var där utan sina föräldrar kände samma sak.

Det värsta är nog, när personalen håller koll på oss hela tiden, och skriver massa saker om mig och mitt barn som inte stämmer. De bara inbillar sig och tror saker som inte stämmer. Det var en dålig erfarenhet att vara där.

Det finns ingen värre myndighet än Socialstyrelsen. Jag har haft kontakt med alla, och alla försöker samarbeta på något sätt. De kan vara jobbiga, men ingenting jämfört med socialen. Socialen, som handlägger barnärenden, kan vara väldigt hårda mot både barn och föräldrar, och förstöra livet för dessa.

Jag vill inte gå miste om att vara mamma. Jag vill att mitt barn ska minnas mig när han blir vuxen, att jag har tagit hand om honom och varit mycket kärleksfull. Samtidigt vill inte mitt barn vara ifrån mig och bo hos människor som han inte känner.

På min tid var socialen inte så hemska, då ställde de inte till med väsen för minsta grej. Jag saknar den gamla tiden, för runt tjugo år sen. Då var de mycket bättre och vill hjälpa barnet och föräldrarna - inte splittra dem.

Lagen måste ändras. Det är inte okej att de prioriterar att öppna nya familjehem, fosterhem m.m. De ska hjälpa familjen, och se till att göra sitt bästa för att inte splittra den. Och det ska finnas väldigt, väldigt starka skäl för att besluta om LVU. Det ska inte räcka med att man har fått en falsk anmälan och inte vill gå till Oasen. Det är skumt - skärp er socialen.

Socialen: Ni är hemska! Jag hatar er, ni har förspillt mitt och mitt barns liv. Ni har gjort våra liv till ett helvete. Vad vill ni egentligen? Hur orkar ni med ett sådant jobb och hur orkar ni fatta sådana beslut? Får ni inte dåligt samvete och mår ni inte illa? Jag skulle aldrig kunna bli socialsekreterare, för jag skulle aldrig kunna tänka mig förstöra andras liv genom mina felaktiga beslut. Och jag skulle aldrig kunna dela på en familj som vill vara tillsammans.

Ni är omänskliga och inhumana. Ni begår ett omänskligt brott. Ett barn har rätt till sina föräldrar, och ska inte bara ha främlingar runt sig. Man lever bara en gång och det är synd att föräldrar och barn inte kan njuta av den tid de har tillsammans. Det är synd att ni skrämmer föräldrar och barn på det sättet. Det är synd, att man aldrig kan lita på er. Det är synd att ni inte är som ni var för tjugo år sen.

Ni som anmäler, tänk er för tusen gånger innan ni anmäler. Anmäl aldrig om ni inte är säkra. Jag tycker personligen inte om att anmäla, för jag tycker inte om att utsätta andra för psykisk tortyr. Och för er som inte förstår och aldrig har varit med om en utredning, ge mig inte er åsikt. Ni vet inte hur det känns...
2014-04-17, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SOCHATARE
Massa text som är samma som i första inlägget

Varför skriver du samma text nu femtielva sidor fram i tråden som är samma som texten som du startade tråden med?
2014-04-18, 00:21
Medlem
Åh fy fan..s avatar
Jag tror dom flesta förstår vad anmälningarna verkar grundas på och TS närmast fanatiska ovilja att svara konkret säger mycket.

Hoppas att denna tråden dör ut så att TS vanföreställningar inte matas på av naiva människor som vill hjälpa henne.

Hoppas du når någon form av inre frid TS, för ditt barns skull.
2014-04-18, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zal_zal
Varför skriver du samma text nu femtielva sidor fram i tråden som är samma som texten som du startade tråden med?

Det var någon som tyckte att det var svårt att förstå, texten. Då skickade jag enklare text.
2014-04-18, 01:52
Medlem
LiquidSwordss avatar
Studerar till Socionom just för att jag hatar soc. och tycker några allvarliga förändringar måste ske. Socialen är åt helvete.
2014-04-18, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gusteng
Hur gick detta möte? blir det en fortsättning?

Var det något mer än det du skrivit om att han sparkade en fotboll i magen på en annan kille och att han var intresserad av tjejer?

På mötet var skolsköterskan, läraren, två utredare, jag och sonen. Det var jobbigt möte. De sa saker, som min son blev väldigt chockad över. Han tyckte att han blev missförstådd och fel dömd. Jag blev personligen väldigt arg, särskilt när lärararen sa:" Det går massa rykten i skolan, att det kommer massa killar till dig och har sex." T.o.m. Jag! Detta fick mig, att känna mig kränkt. Då blev jag väldigt arg och sa: " De sprider massa dåliga och osanna rykten. Målet är helt enkelt, att bryta ner oss." De känner ju inte mig och vet inte ens, var jag bor! Läraren har erkänt, att visa elever säger så om oss. Men hon har inte vågat säga, att hon skyddade min son från en aggressiv elev, som var på väg att slå mitt barn... Hon sa inte heller, att de har kallat honom, för fula saker... Varför, är hon rädd för
deras föräldrar, men inte mig?

Ja, det är just det anmälan handlar om, plus att de sprider massa dåliga rykten om oss. Jag anmälde också de. Jag sa, att de har för lite personal och för många elever på rasten. Det sker mobbning, utan att någon ingriper... De svagaste, tar skiten. Gänget vinner. Ska det verkligen vara så?

Alla inblandade fick prata i tur och ordning. Men när det blev min tur, blev jag ganska arg och svarade ”ord mot ord”. Det var så mycket som inte stämde, anmälan var överdriven... Att jag är hora och att min son är en horbock... Usch… Utredaren uppfattade mötet som snurrig, det gick inte att få klarhet... Därför bestämdes det, att det ska bli en utredning.

Till nästa möte, ska jag försöka vara lugn och hålla taggarna inåt.
2014-04-18, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSwords
Studerar till Socionom just för att jag hatar soc. och tycker några allvarliga förändringar måste ske. Socialen är åt helvete.

Har många gånger tänkt göra det. Men jag är nog för känslig... Jag skulle aldrig kunna ta ett beslut om LVU... Men kanske, skulle jag göra det ... Men vill undvika det, till varje pris. Jag tror på att barnet, ska helst bo kvar med sina föräldrar, så mycket det är möjligt. Ett barn som inte växer i sin riktiga familj, blir inte särskild lycklig.

Jag passar nog bättre som psykolog eller rådgivare. Men som utredare, ska man ha ett hjärta av sten... Typ, hur skulle en utredare reagera på barns önskemål, i fall de vill flytta tillbaka till sina föräldrar...
2014-04-18, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Javisst, du talade ju om vettiga människor!

Fast du har ju inte klarat det i 12 års tid....
Isåfall hade ju inte Soc varit inkopplat så många gånger och ni hade inte behövt bo på ett utrednings/stödhem.

Kan du inte berätta nu vad du har för diagnoser?
Ingen skriver som du gör om de är fullt friska.

Några anmälningar när man var yngre, under 12 års tid. Inte så farligt. Det finns de, som har råkat ut för värre. Att man är på utredningshem, behöver inte betyda att man är sjuk i huvudet...

Det är tur att du inte är en utredare, för då hade nog varit som Hitler... Hård, bitter och saknar empati. Du skulle säkert bli en diktator, ta allas barn....

Mitt råd till dig: "Jobba aldrig med människor."
2014-04-18, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Nu är det faktiskt så att lärare i skola och förskola har fått en hel del på tasken senaste åren, och tröskeln för att göra en orosanmälan har sänkts. En vän till mig vars barn nyligen börjat på dagis blev kallad till ett möte med en socialsekreterare. Anledningen var att de tyckte hon verkade så ovårdad när hon lämnade på dagis på morgonen, att barnet fick kall välling samt inte lekte på samma sätt som de andra småbarnen som mest grävde i sandlådan.

Sanningen var att min vän var lite trött på morgonen och lämnade barnet på dagis INNAN hon själv åt frukost och gjorde sig iordning och gick till jobbet. Hon fokuserade på barnet och lämnade på dagis osminkad, okammad och i mysbrallor. Barnet vägrade äta varm välling och ville bara ha kall. Och var uppfostrad till att kattens bajslåda fick man inte gräva i och förstod väl inte skillnaden på sand och sand.

Dock lades ärendet ner och förskolepersonalen bad så mycket om ursäkt när de fick allt förklarat för sig.

Nu verkar ju TS starkaste sida inte vara kommunikation, så det kan faktiskt vara löjliga småsaker som missförståtts i kombination med taskig kommunikation som gjort att allting har gått så långt.

Jag har mer än 1 vän som är fullt normala i verkligheten men som uttrycker sig som en potta skit i skrift... Men visst skulle jag också önska lite fler detaljer från TS.

Jag håller med dig. Många anmäls för små saker. Jag tycker man ska prata med föräldern, innan man anmäler, det kan finnas missförstånd…

Ja sa det förut och säger det igen, jag är mytisk. Men om du läser alla mina inlägg, från 1-103 då kommer du nog att få klarhet...
Senast redigerad av SOCHATARE 2014-04-18 kl. 03:35.
2014-04-18, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljmunken
Haha Läste ingen första inlägget och skummade sedan igenom några sidor och ja, den beskrivningen stämmer bra. Men det blir nästan en goo tortyr, speciellt med alla "komma" tecken som gör att texterna TS skriver blir som poesi, hackande poesi...

TS, hoppas det löser sig för dig och din son!

"komma tecken" används när man känner, att här kan det behövas en paus...

Tack, det hoppas jag med...
Senast redigerad av SOCHATARE 2014-04-18 kl. 03:42.
2014-04-18, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Åh fy fan..
Jag tror dom flesta förstår vad anmälningarna verkar grundas på och TS närmast fanatiska ovilja att svara konkret säger mycket.

Hoppas att denna tråden dör ut så att TS vanföreställningar inte matas på av naiva människor som vill hjälpa henne.

Hoppas du når någon form av inre frid TS, för ditt barns skull.

Om du skulle läsa alla mina inlägg, från 1-104 då skulle du förstå vad det handlar om och då kommer du säkert att kunna ge mig ett svar.
2014-04-18, 07:02
Medlem
Accumulos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SOCHATARE
Om du skulle läsa alla mina inlägg, från 1-104 då skulle du förstå vad det handlar om och då kommer du säkert att kunna ge mig ett svar.

Om sanningen, ska fram, så är det ingen, som vet vad, det handlar; om.

När du, läste på "universitet nivå" (sic), var det ingen, som reagerade, på din högst unika, användning av "komma tecken" (sic!)? Jag känner att, du borde läsa några, böcker. Det skulle nog vara, nyttigt för dig, att se hur "komma tecken" kan och bör; användas.

För övrigt undrar jag, lite mer om, dig:

1) Vad arbetade du med innan du studerade?

2) Hur ser en vanlig dag i ditt liv ut?

3) Vad har du för intressen?

4) Din son - har han vänner som han umgås med?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in