2014-04-16, 02:13
Avslutad
Jag är glad över att jag slutförde mitt utträde ur Svenska Kyrkan. En vedervärdig handling av Svenska Kyrkan i Nacka.
Citera
2014-04-16, 04:16
Avslutad
För 10-15 år sedan trodde jag aldrig att vi bara skulle snacka mer och mer om religion i Sverige, jag som då fick uppfattningen att religiösa frågor helt höll på att försvinna, eller höll på att bli en icke-fråga. Eller religion och religion, det handlar ju mer om dagispolitik och tjaffs, än att folk snackar om att "tro eller inte tro" på någon gud. Tror ju även att detta tvärtom bara leder till mer motsättningar och tjaffs mellan olika religiösa grupper, eller mellan ateister och religiösa. Som vi redan har sett.
Citera
2014-04-16, 06:24
Moderator
Sun Rulers avatar
Skulle man vara konspiratoriskt lagd så skulle dylika förfaranden fungera som ett ypperligt vapen för att påskynda medlemstappet i Svenska Kyrkan och därmed försvaga en kulturbärande institution.

Desto färre enande kulturarv, desto vilsnare befolkning och därmed en svagare nation inför yttre och inre hot.
Citera
2014-04-16, 06:51
Medlem
Det är en sak att vända andra kinden till, det är nåt helt annat att dra ner byxorna och fläka upp sitt anus för penetrering.
Citera
2014-04-16, 07:27
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Jepp, bara begära utträde ur Svenska Kyrkan. Varsågod, här är blanketten : http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CDEQ FjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.svenskakyrkan.se%2Fdefau lt.aspx%3Fdi%3D713231&ei=y-RMU7ipJcTaygPo9oCYAQ&usg=AFQjCNGyqUGfk9fcbv1WwfA1S i7Tz-cg8A&sig2=I2umuaZrl_43rE-SQ8uydA&bvm=bv.64764171,d.bGQ

Perfekt, tack! Har inte kommit mig för tidigare, men nu när jag läste detta blir det dags. Hoppas många andra följer mitt exempel.
Citera
2014-04-16, 07:50
Medlem
gud finns inte, bara makt och pengar
användes förrut när pöbeln var ovetande och gick på detta humbug

nu vet alla att det bara är fejk, en bok skriven av de rika för att hålla de fattiga i styr och samla in pengar till sig själva

muslim packet får ha flera fruar

och pedofil katolikerna fler småpojkar

och blir du självmordsbombare så får du flera jungfru flickor dit du nu kommer

ha ha ha

hur galet som helst
Citera
2014-04-16, 08:40
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Skulle man vara konspiratoriskt lagd så skulle dylika förfaranden fungera som ett ypperligt vapen för att påskynda medlemstappet i Svenska Kyrkan och därmed försvaga en kulturbärande institution.

Desto färre enande kulturarv, desto vilsnare befolkning och därmed en svagare nation inför yttre och inre hot.

Exakt!! ,typ Hell Hydra i verkligheten alltså..

Fjäsk för bögeri ,judar som präster och att finansiera moskeer,måste vara för att dra undan fundamentet för mentalt svaga grupper som tidigare sökt stöd genom kristendomens dogmer och konservatism.
Citera
2014-04-16, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Så det är judarnas fel att en enskild svensk församling i Nacka upprättat en insamling?

Svenska kyrkan står uppenbarligen för alla människors rätt att utöva sin religion. Förmodligen är detta även ett sätt att visa sitt stöd till den grupp som får utstå hat och motgångar enbart pga sin religion. En god handling är vad det är, och det tackar vi för.

En god gärning sett ur ett Tjetjensk perspektiv? Muslimernas motgångar/totala misslyckande inom alla områden beror enbart på deras religion. Detta måste väl te sig lika självklart för en muslim numera boende i västvärlden som för en tidigare KGB-agent verksam i västvärlden att kapitalismen utklassade kommunismen på samtliga plan.
Citera
2014-04-16, 11:40
Medlem
bergochdals avatar
Lista upp de som ligger bakom detta!
Citera
2014-04-16, 14:18
Medlem
Muslimer lämmar också Svenska Kyrkan. Konstigt, (läste det i gruppen Allt om Islam) på fb
Citera
2014-04-16, 14:56
Medlem
Citat:
Kommer detta leda till ökad tolerans och förståelse mellan kristna och muslimer i Sverige eller är det enkom en förlängning av urvattningen av det "kristna" i svenska kyrkan?

Ptja de har ju en anställd Imam på Södermalm så varför inte finansiera moskéer? Svenska kyrkan är ju ett skämt, speciellt då biskoparna inte kan säga rakt ut att Jesus är viktigare för kristendomen än vad Muhammed är.
Citera
2014-04-16, 15:09
Medlem
Citat:
Den intoleransen som finns mellan kristna och muslimer utgörs primärt av det förtryck av kristna minoriteter i muslimska länder. Sedan kan detta försöka bortrationaliseras med intellektuellt ohederliga referenser till korståg men faktum kvarstår att svenska kyrkan vänder ut och in på sig för att vara inkluderande av HBTQ-människor och muslimer men exkluderande av de som står upp för bibliska värderingar.

Fast då kan man kontra med att korstågen var ett svar på den muslimska invasionen av den Pyreneiska halvön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in