2015-12-21, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Muslimer kommer brinna i helvetet i evigheters tid. En god kristen gör vad den kan för att KONVERTERA dem och därmed rädda deras själar... Kanske är därför hjälpen till moskébygget ett sätt för de kristna att visa muslimerna att de ska byta religion.

Nja, kanske inte riktigt men du har flera poänger, det handlar väl mer om att svenska kyrkan vill vara behjälpliga och hjälpa muslimerna att komma från lokalen de har i Fisksätra.

Vad jag minns har Fisksätra gjort in insamling till mosken - fråga inte efter källan - stod i mitt i nacka eller värmdö posten för mindre än ett halv år sedan.

Men vänta här nu ( synd att jag inte spara den tidningen ) varför kan inte muslimerna spara ihop till sin moske i Fisksätra ? Det bor väl en hel hög där ute.
De har haft flera år på sig nu, om alla lägger typ 100 spänn varje gång de går in och ber till Allah så fort har de samlat ihop till en moske på några miljoner.

Men absolut, kristna gör nog rätt mycket för att muslimerna ska byta religion, men muslimerna gör vad de kan för att kristna ska byta / konvertera till islam, gifta sig med de är ett alternativ.
Citera
2015-12-21, 05:13
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abattoir
Det här är ju helt sjukt. Hur kan man som troende kristen stödja islams utbredning?

Förmodligen är dom inte ens troende kristna.
Citera
2015-12-21, 05:54
Medlem
Agent.Smiths avatar
Det är sådant här som närmast dagligen stärker min tro om att vi lever i sista tiden.
Citera
2015-12-21, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge

Det håller jag med dig om, för många år sedan skrevs det på kyrkan i Fisksätra
" inget Guds hus i fiskis " ( klotter). Det var någon som var arg.
Sen vet jag inte hur det ser ut mellan spänningarna mellan kristna och muslimerna i fiskis men det är väl inte helt okomplicerat. Jag har inte hört så mycket om man säger så. Eller kanske inte bryr mig heller.
Men jag vet att muslimerna inte predikar sin religion där ute.
Citera
2015-12-21, 06:05
Medlem
BewilderedHulders avatar
Som medlem i Svenska Kyrkan, mer för att stötta i bevarandet av viktiga kulturbyggnader än något annat, så känner jag mig tudelad inför det här. Å ena sidan så är det bättre att en moské med säkerhet inte är finansierad av suspekta organisationer, å den andra så har många kristna världen över väldigt svårt.

Personligen skulle jag hellre se att vi delar kyrkorna som ett andligt rum med muslimerna än att moskéer byggs. Själva utseendet på och i ett sådant rum är ju mer än kulturyttring än en religiös. Förutom vissa symboler då.
Senast redigerad av BewilderedHulder 2015-12-21 kl. 06:27.
Citera
2015-12-21, 06:22
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Som medlem i Svenska Kyrkan, mer för att stötta i bevarandet av viktiga kulturbyggnader än något annat, så känner jag mig tudelad inför det här. Å ena sidan så är det bättre att en moské med säkerhet inte är finansierad av suspekta organisationer, å den andra så har många kristna världen över väldigt svårt.
Varför skänka hopp till goda kristna med en U-lands kyrka eller bistånd när man kan smälla upp en moské i fisksätra?... Islam är vägen till jordens undergång, när islamiseringen är klar kommer idioterna starta jihad mot varandra... Troligtvis över vem som ska bestämma över de vita slavarna, äckliga jävla orcher.
Citera
2015-12-21, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Smith
Det är sådant här som närmast dagligen stärker min tro om att vi lever i sista tiden.

Ja, det har du helt rätt i.
Det som förvånar mig mest av allt med hela denna historia om fiskis moskén är tomten.
Vet du hur stor den är ?
Detta kommer att bli Sverige minsta moske. De får spränga för att bygga en stor källare eller bygga på höjden.
Du får gå in på www.svenskagator.se och kolla min fakta.
Så här är det.
På torget ligger en kyrka från 70-talet, den är brun och i glas på framsidan. Källare finns och ingång
Baksidan är en ingång till plan 2 till kyrkan
Där på baksidan är det en liten tomt, där ska mosken stå.
Från ingång på plan 2 till kyrkan - sen är det den pyttelilla tomten - sen är det en cykelbana.
Vet inte hur arkitekterna tänkte när de ska pressa in ett hus där men kör för det.

Just nu står en valstuga i rött trä på just den tomten.
Citera
2015-12-21, 06:43
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Varför skänka hopp till goda kristna med en U-lands kyrka eller bistånd när man kan smälla upp en moské i fisksätra?... Islam är vägen till jordens undergång, när islamiseringen är klar kommer idioterna starta jihad mot varandra... Troligtvis över vem som ska bestämma över de vita slavarna, äckliga jävla orcher.

Jag medger att jag är oroad över det som Jihad Watch gick ut och varnade för innan flyktingströmmarna, att Daesh hotat med att skicka ut miljoner människor i som ett led i övertagandet av världen. Om det ligger någon i sanningen vet jag inte så jag inte sett att media har tagit något initiativ till att undersöka det här. Eller har jag bara missat det?
Citera
2015-12-21, 07:42
Medlem
Linnaeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Nej, bara konformister som tycker att anpassning till mainstream är viktigare än principer och moraler. Faktumet att judinnan Helle Klein är präst för svenska kyrkan skulle även kunna vara en bidragande anledning. Det är ju litet lustigt att företrädarna bakom kristendomen bryr sig minst om ämnet i fråga.
Citera
2015-12-21, 07:48
Medlem
bolibumpahs avatar
VAD I HELVETE ÄR DET FÖR JÄVLA SKIT!!!!!

Svenska kyrkan är kristna och ska inte stödja någon annan religion...

Vi är kristna för att vi inte tror på muslimernas jävla tro. Ska vi då skänka pengar till dem för att dem ska bygga en jävla klump för dem att samlas och be till luft?!?!?

Allah akbaralla eller vad dem du skriker. HELVETES SKIT!

Detta måste vara ett skämt..

Jag tycker det är helt fel.

EDIT: Inget illa ment mot muslimer men vad är detta?! Man kan inte skapa sammreligion på detta viset. Detta kan leda till religionskrig.
Senast redigerad av bolibumpah 2015-12-21 kl. 07:51.
Citera
2015-12-21, 07:49
Medlem
BewilderedHulders avatar
Menar du att man inte måste konvertera för att avlägga löften vid prästvigningen?
Citera
2015-12-21, 07:50
Medlem
Svenska kyrkan har sedan 60-talet varit ett mål för kommunistinfiltration. Då på direktiv av östblocket med gott om ryska och östtyska agenter. Idag kontrollerar man även Rädda Barnen och många andra organisationer som man kan använda för att sprida sin agenda. Tom advokatsamfundet är idag en organisation vars syfte utvecklats till att bedriva vänsterextrem agitation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in