• 1
  • 2
2014-04-15, 07:49
Medlem
JumpingJacks avatar
Vad rör det här sig om för "ungdomsgäng"?

Citat:
Tre tonårspojkar misstänks ligga bakom en omfattande skadegörelse på Staffanstorps bibliotek sent i eftermiddags.

Citat:
Enligt en biblioteksanställd som larmade polisen ska tre pojkar ha tagit sig in i bibliotekets magasin. Först efter att de hade lämnat biblioteket upptäcktes att fem bokhyllor fyllda med böcker hade välts.

– Pojkarna är nog så gamla att de går på högstadiet, men vi får försöka jobba fram mer information om dem i morgon, säger Ingela Odestål.

http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/...-staffanstorp/
Citera
2014-04-15, 08:12
Medlem
Jag hoppas att dom åker dit och får ställa allt till rätta igen...
Citera
2014-04-15, 09:20
Medlem
Alla gånger berikare, de har ju visat genom historien vad de tycker om böcker och upplysning. Inget signalement är också en bra fingervisning om att det rör sig om blattar.

http://www.exponerat.info/ungdomsgan...elt-bibliotek/

Det finns en massa importerat slödder i Staffanstorp. Minns Zigenarbröllopet för ett tag sen.
Citera
2014-04-15, 11:23
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-Serioso
Alla gånger berikare, de har ju visat genom historien vad de tycker om böcker och upplysning. Inget signalement är också en bra fingervisning om att det rör sig om blattar.

http://www.exponerat.info/ungdomsgan...elt-bibliotek/

Det finns en massa importerat slödder i Staffanstorp. Minns Zigenarbröllopet för ett tag sen.

Din analys av fallet är rimlig. Man brukar ogilla det man inte förstår sig på.
Citera
2014-04-15, 17:27
Medlem
Ja man frustrerad över att man inte kan läsa.
Citera
2014-04-15, 18:16
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Synd att det har blivit så. Förr var väl Staffanstorp ett bra ställe att bo på. Lugnt med bra människor osv. Numera verkar det bo en hel del slödder där

Har idioterna verkligen inget vettigare att för sig än att vandalisera på biblioteket så borde deras föräldrar låsa in dom
Citera
2014-04-17, 00:52
Medlem
Sorcars avatar
Inga Flashbackare i Staffanstorp? Nåt måste det väl snackas på bygden?
Citera
2014-04-17, 01:39
Medlem
Nyenskantzs avatar
Varje gång det står "ungdomsgäng" i tidningarna kan man vara rätt så säker på vad det rör sig om.
Citera
2014-04-17, 02:13
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorcar
Inga Flashbackare i Staffanstorp? Nåt måste det väl snackas på bygden?

Ja kom igen nu ni som bor däromkring eller som känner folk i byn! Något skvaller om det här måste finnas
Citera
2014-04-17, 02:16
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyenskantz
Varje gång det står "ungdomsgäng" i tidningarna kan man vara rätt så säker på vad det rör sig om.

Tyvärr så är det numera ganska så vanligt det där som du syftar på. Hur det är i det här fallet verkar ingen vilja dela med sig av. Locket på?
Citera
2014-04-17, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.Harry
Tyvärr så är det numera ganska så vanligt det där som du syftar på. Hur det är i det här fallet verkar ingen vilja dela med sig av. Locket på?

Helt klart ett "ungdomsgäng" eftersom media lagt locket på. Vore det t.ex. Tobbe, Mattias eller Johan eller nån sån skulle det tjatats sönder av media. Solklart berikare i farten, de kan oftast inte ens läsa fyra bokstäver i följd.
Citera
2014-04-17, 11:09
Medlem
fluffiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.Harry
Synd att det har blivit så. Förr var väl Staffanstorp ett bra ställe att bo på. Lugnt med bra människor osv. Numera verkar det bo en hel del slödder där

Har idioterna verkligen inget vettigare att för sig än att vandalisera på biblioteket så borde deras föräldrar låsa in dom

Mina föräldrar bor där. Kan inte hålla med om att jag ser en massa slödder när jag är där. Ganska homogent svenskt, en och annan invandrare och sen har vi några zigenar-familjer som funnits så länge jag kan minnas. Verkar inte hända mer nu än när jag växte upp där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in