2014-04-15, 04:06
Medlem
Cub3ns avatar
1. Alla har ju olika smaker, men vad innebr det egentligen? Om vi brjar med smak nr det gller mat. Lt oss sga att Pers favoritmatrtt r surstrmming och kes r kyckling och ogillar surstrmming. D frstr vi att deras smaklkar skiljer sig frn varandras och de uppfattar ej smak p samma stt, att Per uppfattar Surstrmmingens smak annorlunda jmfrt med ke. Vi sger om det var mjligt fr Per och ke lna sina smaklkar till varandra fr en dag, lt oss sga idag den 15 april. Skulle det kunna vara mjligt att kycklingen som Per ter idag kan smaka exakt som surstrmming smakade fr han igr? Eftersom att idag uppfattar han att kycklingens smak r det godaste som finns, och igr uppfattade han att surstrmmingen var det godaste som finns.

Blir sjlv lite frvirrad nr jag lser min text, vldigt svrt att frklara hur jag tnker men frhoppningvist s frstr ni.

2. Varfr kan t.ex ke tycka att enbart Asiatiska tjejer r attraktiva medans Per tycker att enbart mrkhyade afrikanska kvinnor r attraktiva? Vad r det som fr de att uppskatta/tycka att ena ''dragen'' r mer attraktivt n den andra?

3. Alla har ju nngng hr att ingen r ful eller snygg, utan att allt handlar om smak. En person jag uppfattar r skitful kan vara snyggaste i vrlden fr dig t.ex.
Nina och Anna r bstisar, de gr till nattklubbar varje vecka och av 100 killar som r i nattklubben tycker att Nina r snygg men bara 5 killar tycker att Anna r snygg, hur kommer det sig? alla har ju olika smaker s de borde vll vara mer 50% 50% eller hur?
Citera
2014-04-15, 04:23
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cub3n
D frstr vi att deras smaklkar skiljer sig frn varandras
Hur d?
Citera
2014-04-15, 04:52
Medlem
Cub3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Hur d?
Eftersom att ena tycker att Surstrmming smakar gott, och den andra gr inte det.
Citera
2014-04-15, 05:02
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Eftersom att ena tycker att Surstrmming smakar gott, och den andra gr inte det.
Och d mste med ndvndighet smaklkarna vara olika?
Citera
2014-04-15, 05:43
Medlem
Cub3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Och d mste med ndvndighet smaklkarna vara olika?
Kanske uttryckte mig fel, men de har olika smak iallafall.
Citera
2014-04-15, 05:52
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Kanske uttryckte mig fel, men de har olika smak iallafall.
Jepp. Jag skulle tro att det i s fall r vldigt mycket strre skillnad i hjrnan, och detta r till stor del inlrt, men visst finns det folk med olika smaklkar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Supertaster
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in