• 1
  • 2
2014-04-14, 21:52
Medlem
Skrev "Bye Bye På Facebook och flydde till Spanien. Cha**** är häktad i sin frånvaro. Det borde innebära att han kan se fram emot en ytterligare trygg tillvaro i form av statligt boende med Tv spel, mat och träning i åtminstone två år. Når lagens långa ärm till Spanien så den kan ta honom i örat och visa upp honom inför Kalmar Tingsrätt?
Citera
2014-04-14, 21:52
Moderator
blomvattnares avatar
Lite mer info:

Citat:
En grov misshandel inträffade på Café Corner natten mot lördag när en 22-årig man slogs med knogjärn.

http://www.barometern.se/nyheter/kal...er(2237763).gm

Citat:
Åklagaren har beslutat att häkta en av de två männen bakom den brutala misshandeln utanför Café Corner i sin frånvaro.

Mannen kan befinna sig utomlands och genom detta utökar polisen sina medel för att få tag på honom.

http://www.barometern.se/nyheter/kal...ro(4242039).gm
Citera
2014-04-14, 21:56
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tidningsankan
Skrev "Bye Bye På Facebook och flydde till Spanien. Cha**** är häktad i sin frånvaro. Det borde innebära att han kan se fram emot en ytterligare trygg tillvaro i form av statligt boende med Tv spel, mat och träning i åtminstone två år. Når lagens långa ärm till Spanien så den kan ta honom i örat och visa upp honom inför Kalmar Tingsrätt?

Du får gärna ge mer info om hur det gick till osv.
Citera
2014-04-14, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Du får gärna ge mer info om hur det gick till osv.

Han häktades i fredags. Grabben har varit med förr, så han var borta som en löning den 26:e flera dagar innan häktades. Mer än så behöver jag icke berätta för att den som vill veta mer, kan ringa till Tingsrätten från kl 08 i morgon och få veta mer. Ynglingen påstår att han har spelat fotboll i Kalmar FF....de vill endast ha spelare som, sparkar på fotboll och inte på någon annans huvud...framförallt inte på systeraspiranter. Han är ingen duvunge....i min spåkula ser jag att han är trygg bakom lås och bom
Citera
2014-04-14, 23:30
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Han häktades i fredags. Grabben har varit med förr, så han var borta som en löning den 26:e flera dagar innan häktades. Mer än så behöver jag icke berätta för att den som vill veta mer, kan ringa till Tingsrätten från kl 08 i morgon och få veta mer. Ynglingen påstår att han har spelat fotboll i Kalmar FF....de vill endast ha spelare som, sparkar på fotboll och inte på någon annans huvud...framförallt inte på systeraspiranter. Han är ingen duvunge....i min spåkula ser jag att han är trygg bakom lås och bom

Du startar en tråd och ger i mitt tycke väldigt lite information om händelseförlopp tex och sen hänvisar du till tingsrätten och vad kan man få veta där? På sin höjd hans namn + brottsrubriceringen.

Jag förstår inte varför du startar en tråd för att "smutskasta" droppa en kriminell persons namn och sen inte ger mer men det är ditt val och jag respekterar det.
Citera
2014-04-14, 23:41
Medlem
Citat:
Du startar en tråd och ger i mitt tycke väldigt lite information om händelseförlopp tex och sen hänvisar du till tingsrätten och vad kan man få veta där? På sin höjd hans namn + brottsrubriceringen.

Jag förstår inte varför du startar en tråd för att "smutskasta" droppa en kriminell persons namn och sen inte ger mer men det är ditt val och jag respekterar det.

Personligen har jag ingen respekt för den här typen av trådstarter. Ingen information om hur/när/varför brottet skett eller vem som är varesig offer eller gärningsman.

Kan lika gärna skriva
"person skadad - den andra flydde" som total information i både rubrik och innehåll.
Citera
2014-04-14, 23:42
Bannlyst
Din jävla dumma horunge, ska du starta en tråd ska du även komma med adekvat information. Annars kan du dra åt helvete
Citera
2014-04-14, 23:45
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjultomten
Personligen har jag ingen respekt för den här typen av trådstarter. Ingen information om hur/när/varför brottet skett eller vem som är varesig offer eller gärningsman.

Kan lika gärna skriva
"person skadad - den andra flydde" som total information i både rubrik och innehåll.

Känns som att ts riskerar att outa sig ifall han skriver mer, det kanske är hans flickvän som har en framtand utsparkad och därav respekterar jag honom för att han inte skriver mer men å andra sidan är trådstarten helt onödig, så kom igen nu ts.

Berätta händelseförlopp.
GM's Facebook som du hänvisar till.
Citera
2014-04-14, 23:51
Medlem
Citat:

Ok, du har rätt till viss del. Jag berättar mer. Grabben är född 1991 och har kopplingar till branden i Berga centrum i Kalmar. Han var en lovande fotbollsspelare i Kalmar FF. Andra i hans släkt, har förekommit både i och är dömda för våldsbrott i Kalmar. Grabben har fängslats tidigare för våldsbrott. Innan 30 mars 2014 hade övergått i 1 april 2014, sparkade han en sjuksköterskestudent sönder och samman- många tänder sparkades ut - vid Café Corner i Kalmar. Han anhölls men släpptes. När åklagaren hade kommit fram till att han skall få fängelse i minst två år för det han har gjort, hade han flytt landet. I min värld borde sådana grabbar få möta någon i ringen....Så länge han är på fri fort, är han en fara. Han är ett hot som flyr undan rättvisan.
Citera
2014-04-14, 23:53
Medlem
Jag förstår inte, vad är det vi ska diskutera i tråden? Vad är det du vill få fram annat än att ventilera dina känslor och åsikter?
Citera
2014-04-14, 23:57
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ok, du har rätt till viss del. Jag berättar mer. Grabben är född 1991 och har kopplingar till branden i Berga centrum i Kalmar. Han var en lovande fotbollsspelare i Kalmar FF. Andra i hans släkt, har förekommit både i och är dömda för våldsbrott i Kalmar. Grabben har fängslats tidigare för våldsbrott. Innan 30 mars 2014 hade övergått i 1 april 2014, sparkade han en sjuksköterskestudent sönder och samman- många tänder sparkades ut - vid Café Corner i Kalmar. Han anhölls men släpptes. När åklagaren hade kommit fram till att han skall få fängelse i minst två år för det han har gjort, hade han flytt landet. I min värld borde sådana grabbar få möta någon i ringen....Så länge han är på fri fort, är han en fara. Han är ett hot som flyr undan rättvisan.

Ok det hände inte på ett sjukhus.
Finns det några tidningsartiklar om händelsen?
Fotbollskarriären förstördes av kriminalitet eller?
Citera
2014-04-15, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Din jävla dumma horunge, ska du starta en tråd ska du även komma med adekvat information. Annars kan du dra åt helvete

Ok...du har fått info...om moderator vill lägga ut det. Det är fråga om en grabb som åklagaren har tyngd av att jaga.... När du kallar mig "horunge" bör bu utvecklar din mening.... Du vet ju inte vem jag är...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in