2008-04-18, 07:12
Medlem
Ronaldinhos avatar
Jag menar självklart granskning före publicering. Jag har fortfarande inte sett något seriöst argumenterande i frågan från din sida, bara tomma åsikter uppblandat med personangrepp. Kan du inte argumentera bättre för dina åsikter?
Senast redigerad av Ronaldinho 2008-04-18 kl. 07:15.
2008-04-18, 07:44
Medlem
Biskopsfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho
Jag menar självklart granskning före publicering.
Men i sådant fall ägnar du dig åt trams, mycket som har varit banbrytande inom den historiska forskningen har icke granskats för publiceringen. Den ortodoxa historieskrivningen lider i sådant fall av precis samma åkomma. I verkligheten är det naturligtvis så att du icke begriper vad det hela handlar om. Har du några vettigare argument mot revisionismenen än att de icke blir publicerade i etablissemangstidsskrifter? Och hur kan det vara att du är så jävla efterbliven att du icke ens kan hålla dig till trådämnet?
Citat:
Jag har fortfarande inte sett något seriöst argumenterande i frågan från din sida, bara tomma åsikter uppblandat med personangrepp. Kan du inte argumentera bättre för dina åsikter?
Vad är det här för trams? Du utstrålar den mest debila naivitet och ställer frågor som till sin natur lider av så stor grad av okunskap, att de därför egentligen icke förtjänar något svar - och jag svarar dig pedagogiskt. Därtill vägrar du ju själva att stå för några som helst åsikter, utan nöjer dig med att ställa samma dumma, obstinata, naiva frågor som sällan har med trådämnet att göra, och som du ofta redan fått svar på.
Senast redigerad av Biskopsfinger 2008-04-18 kl. 07:48.
2008-04-18, 08:44
Medlem
Ronaldinhos avatar
Jag ger dig en chans till att argumentera för din sak.

Du påstår att seriös granskning skett men vägrar att ge några belägg för det, istället levererar du enbart personangrepp.
Jag har med egna ögon sett hur din granskande blick sätts ur funktion när du läser Rudolphs texter om kokande fett, till exempel.
2008-04-18, 10:13
Medlem
Biskopsfingers avatar
Citat:
Jag ger dig en chans till att argumentera för din sak.

Du påstår att seriös granskning skett men vägrar att ge några belägg för det, istället levererar du enbart personangrepp.
Jag har med egna ögon sett hur din granskande blick sätts ur funktion när du läser Rudolphs texter om kokande fett, till exempel.
Här gäller väl snarast det omvända, det vad du som vägrade att erkänna grundläggande vetenskapliga fakta. Granskning kan alla som läser göra själv, gör du din egen granskning slapptask! Och i Rudolhs fall har den granskats av otaliga ortodoxa i syfte att finna fel, och några sådana patetiska försök har framlagts här på forumet (jag tänker icke söka, då jag icke kastar pärlor för svin, utan det får du göra själv). Du köper ju dessutom den ortodoxa versionen om den så ligger på pamflettnivå. Vilka författare tycker du man skall läsa om man vill få en god bild av förintelsen (som är kvalitetssäkrade och visar sällsynt akribi)? Fly nu icke undan den frågan, för om du förväntar dig svar på dina frågor bör du också själv svara på frågor, så kläm nu fram lite klanderfria namn som granskats intill minsta stavelse.
2008-04-18, 10:15
Medlem
Ronaldinhos avatar
Ännu ett svar utan argument. Återkom när du har något som talar för dina ståndpunkter.
2008-04-18, 10:24
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biskopsfinger
Här gäller väl snarast det omvända, det vad du som vägrade att erkänna grundläggande vetenskapliga fakta. Granskning kan alla som läser göra själv, gör du din egen granskning slapptask! Och i Rudolhs fall har den granskats av otaliga ortodoxa i syfte att finna fel, och några sådana patetiska försök har framlagts här på forumet (jag tänker icke söka, då jag icke kastar pärlor för svin, utan det får du göra själv). Du köper ju dessutom den ortodoxa versionen om den så ligger på pamflettnivå. Vilka författare tycker du man skall läsa om man vill få en god bild av förintelsen (som är kvalitetssäkrade och visar sällsynt akribi)? Fly nu icke undan den frågan, för om du förväntar dig svar på dina frågor bör du också själv svara på frågor, så kläm nu fram lite klanderfria namn som granskats intill minsta stavelse.

Biskopsfinger!

Ronaldinio frågade dig om de herrar du refererade till skrivit några texter som granskats på seriöst och vetenskapligt vis.
Du kontrar omedelbart med en motfråga!!
Svara istället om deras arbete granskats vetenskapligt.
Det var ju du som påstod att herrarna i fråga var framstående pga deras vetenskapliga texter.

Du säger "Granskning kan alla som läser göra själv" men det är väl inte på den nivån du definierar dina vetenskapsmän och deras alster.
Då kan ju vem som helst skriva något som sedan granskas av vem som helst och utropas till vetenskapsman.
Jag trodde du hade högre krav än så.

Ställ nu inga motfrågor om andra texter tack, utan svara på frågan.
'Har texterna granskats på ett seriöst och vetenskapligt sätt och kan du visa oss de belägg du har för granskningen'

Tack på förhand.

/VV
2008-04-18, 13:53
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biskopsfinger
Här gäller väl snarast det omvända, det vad du som vägrade att erkänna grundläggande vetenskapliga fakta. Granskning kan alla som läser göra själv, gör du din egen granskning slapptask! Och i Rudolhs fall har den granskats av otaliga ortodoxa i syfte att finna fel, och några sådana patetiska försök har framlagts här på forumet /.../
Aha!! Så det här "ökända" doktor Töbens gasningsexperimentet skulle alltså vara av mycket god vetenskaplig kvalitet och seriositet bara det granskats och kommenterats i massor av lite.. "kreti-och-pleti".. Och om det efter en sådan "granskning" i så fall framstod som.. öhm.. ett "gott" arbete... Eller vad menas?
Senast redigerad av d00rkey 2008-04-18 kl. 13:55.
2008-04-18, 16:38
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Den här tråden är utan tvekan en av de mest underhållande som går att hitta på Flashback.
Otroligt humoristiskt att revisionismens ivrigaste och stöddigaste förespråkare i forumet glupskt har svalt detta skämt till filmbevis - och därmed reducerat sig själva till obildade pajasar.

Ja, nog är den rolig allt.
En av de starkaste trådstarter man sett i detta fora.

Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Nu ska ni få se något så ovanligt som en gasning med Zyklon-B.
Detta experiment genomfördes i Tyskland av dr Frederick Toben med hjälp av läkare och anonyma försökspersoner.

För de som inte vet vem Dr Toben är så kan jag meddela att han är revisionist och god vän med den välkände revisionisten Faurisson och är en av grundarna av ett institut i Australien dit det av revisionister brukar länkas till, bla i detta forum.

Trots det hemska som ligger bakom tråden och pyr, så har den oerhört starka inslag av humor i sig.
Speciellt roligt blir det när forats 'grand old man' och bagge1 gör allt för att försvara experimentet.
Den senare tom med hjälp av egenhändigt framtaget bildbevis!!

/VV
2008-04-18, 17:06
Medlem
Biskopsfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Aha!! Så det här "ökända" doktor Töbens gasningsexperimentet skulle alltså vara av mycket god vetenskaplig kvalitet och seriositet bara det granskats och kommenterats i massor av lite.. "kreti-och-pleti".. Och om det efter en sådan "granskning" i så fall framstod som.. öhm.. ett "gott" arbete... Eller vad menas?
Patetiskt försök till snutskastning och en fullbordad strawman. Jag har uttryckligen tagit avtånd från Dr Töbens "expriment", så jag tycker det känns rimligt att du icke försöker ta några billiga poäng på det.
2008-04-18, 18:20
Medlem
trass avatar
Undvik uttryck som "pajasar". Påpeka hellre vad det är som gör att era motståndare förtjänar sådana epitet.

/mod
2008-04-18, 20:55
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Ja, nog är den rolig allt.
En av de starkaste trådstarter man sett i detta fora.
För de som inte vet vem Dr Toben är så kan jag meddela att han är revisionist och god vän med den välkände revisionisten Faurisson och är en av grundarna av ett institut i Australien dit det av revisionister brukar länkas till, bla i detta forum.

Trots det hemska som ligger bakom tråden och pyr, så har den oerhört starka inslag av humor i sig.
Speciellt roligt blir det när forats 'grand old man' och bagge1 gör allt för att försvara experimentet.
Den senare tom med hjälp av egenhändigt framtaget bildbevis!!

/VV

Finns det nå't som talar emot hans experiment?
Bevisa det i så fall.
2008-04-18, 21:11
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Finns det nå't som talar emot hans experiment?
Bevisa det i så fall.
Inget experiment har ägt rum. Att ett gäng gymnasister i en film påstås blivit utsatta för en gas och klarat sig betyder naturligtvis inte ett skvatt.
Jag kan exempelvis filma mig själv när jag äter ett halvt kilo cyankalium. Och mot alla odds må bra efteråt. Det spelar ingen roll om några påhittade "doktorer" intygar att allt gick strikt vetenskapligt till.
Det åligger den som gjort en sensationell upptäckt att bevisa sanningshalten. Att tvivlarna ska tvingas bevisa att det INTE är sant är förstås rena tramset. Så går det aldrig till i den vetenskapliga världen. Tack och lov.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in