Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho
Snälla Biskopsfinger, tillskriv mig inte åsikter jag aldrig yttrat. Jag har inte påstått något om de ortodoxa publikationerna utan är bara nyfiken på de verk du och Ezzelino höjer till skyarna. Varför måste jag samtidigt försvara ortodoxin bara för att jag kritiserar era slutsatser.
Men något måste du väl stå för? Hur jobbigt tror du det icke är att argumentera en person som icke har några egna åsikter, utan bara kritiserar andras. Om du icke står för ortodoxin, så vill du ju i någon mån revidera historien och är då revisionist, även om nu är motståndare till vissa revisionistiska skriftställare och åskådningar.
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho
Du har en poäng att jag är mer bevandrad inom det naturvetenskapliga området, men någon form av kvalitetskontroll existerar det väl när det gäller humanistiska vetenskapliga publikationer? Doktorsavhandlingar granskas och godkänns innan disputation, till exempel.
Visst, men beskrivningen är icke så enkel som att tidsskrifter är allt, och utanför detta finns inget (ytterst står naturligtvis var författare skyldig för sin bok, artikel eller avhandling - granskad som ogranskad). Vissa tolkningar är omöjliga att ge uttryck för annat än i böcker, utan att de för den skull behöver vara felaktiga - så jag har mycket svårt att se vad hur du menar att ditt argument skulle fungera.