Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-13, 00:19
  #1
Medlem
Tjena!
Ska över till USA nästa vecka och eftersom jag behöver en ny mobiltelefon tänkte jag köpa en iPhone 5s i USA. Men hur fungerar det? Ska jag vända mig direkt till en Apple butik eller en återförsäljare? Kommer jag kunna använda 4G i Sverige?
Citera
2014-04-13, 03:33
  #2
Medlem
Nej, när du passerar gränsen så kommer telefonen dö helt

Har själv köpt en telefon därifrån och allting funkar, precis som att köpa hemma
Citera
2014-04-13, 05:49
  #3
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcaBanken
Tjena!
Ska över till USA nästa vecka och eftersom jag behöver en ny mobiltelefon tänkte jag köpa en iPhone 5s i USA. Men hur fungerar det? Ska jag vända mig direkt till en Apple butik eller en återförsäljare? Kommer jag kunna använda 4G i Sverige?


Går inte amerikanska mobiler och europeiska telefoner på olika "frekvenser"? Jag kan dock ha riktigt mycket fel(Någon får mer än gärna rätta mig), men har något minne av att US och EU kör med olika GSM-frekvenser vilket gör att 4G osv inte fungerar i EU/US.
Citera
2014-04-14, 14:37
  #4
Medlem
BeppeTurbos avatar
Ja, det är olika frekvenser på 4G/LTE i USA, EU och Asien:
https://www.apple.com/iphone/LTE/

Det går m a o inte att använda en amerikansk eller asiatisk 4G/LTE telefon i Europa. GSM och UMTS funkar dock överallt.
__________________
Senast redigerad av BeppeTurbo 2014-04-14 kl. 14:45.
Citera
2014-04-14, 17:55
  #5
Medlem
Satsa på att köpa från UK eller annat EU-land så att det inte blir problem med frekvenser och liknande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback