2014-04-15, 07:09
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgi
Framtidsprognoser är mycket svåra att göra. Men dollarn är på väg att krascha; den har förlorat 98% av sitt värde sedan Federal Reserve grundades 1913, och allt fler länder börjar se sig om efter alternativa valutor (guld, bitcoin, aurora coin osv.).

Det är vad de närmsta åren kommer att handla om. Vad som händer i Sverige, och det som rör invandringen är inte viktigt i det stora hela. Det kan i värsta fall bli världskrig.

Jupp, hela västvärlden har problem. Det som gör det svårt att verkligen förutsäga vad som kommer att ske om 30 år är att det är svårt att förutse kommande internationella händelser. Sådana kan ju få större betydelse för Sverige än den inhemska politiken, speciellt då Sverige är ett litet land med föga inflytande. Jag extrapolerar min framtidsutsikt lite utifrån hur framtiden kan tänkas vara i Sverige, förutsatt att inget omvälvande sker som Sverige helt saknar något inflytande på.
Citera
2014-04-15, 07:31
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag extrapolerar min framtidsutsikt lite utifrån hur framtiden kan tänkas vara i Sverige, förutsatt att inget omvälvande sker som Sverige helt saknar något inflytande på.

Mmmm....det är just det. Demografin kollapsar liksom ekonomin. Vi är 7 miljarder idag. Om cirka 8-9 år så är vi uppe i 8. År 2030 så kommer det troligtvis vara redan 9. Redan idag världen över så finns det egentligen jobb för bara 50-60% av medborgarna.

Detta påminner om ett tankeexperiment som gjordes i den populärvetenskapliga boken "universum och tekoppen":

Antag att vi har en flaska med bakterier som förökar sig till det dubbla antalet. varje minut.
kl. 12 så är flaskan full. Det intressanta är att två minuter i tolv så är flaskan bara full till 25%. Inga problem tycker många, det finns gott om plats kvar. En minut i tolv så är flaskan fortfarande bara halvfull. Vari ligger problemet? Halva flaskan är ju tom. Kl. 12 så är flaskan full och ingen förstår vad som hände...

Samma är det med jordens resurser och invånare resonerar författaren. Och det är inget POLITISKT ställningstagande, det är ett matematiskt.

Med allt detta i tankarna så är det omöjligt för Sverige att INTE påverkas av allt detta. Långt innan vi får problem med shariazoner, gatubilder a lá mellanöstern så kommer ekonomin att totalkollapsa. Och vad händer då? När den sista kronan är förbrukad, när alla bidrag är slut och jobben inte finns...tja, ett storkrig globalt OCH inom Sverige är inte långsökt att tänka sig...
Citera
2014-04-15, 08:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen

Sverige, landet med världens sämsta toalettstolar.

Du menar att vi faktiskt kommer få ha toalettstolar? Kanske framtiden inte är så tokig trots allt, jag tänkte mig mer att det skulle vara ett hål i ett stampat jordgolv.
Citera
2014-04-15, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gallipoli
Och samtlig mat utanför Sveriges gränser är naturligtvis Kebab och Pizza?

Jag undrar vem som är pantad.
Du förutsätter att vi bara får hit hälsosam mat, du tror inte att vi på köpet även får skitmat.
Senast redigerad av kroppskultur 2014-04-15 kl. 10:48.
Citera
2014-04-15, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
1. Svenska regimen, d.v.s. de rödgröna och alliansen, har i samförstånd sakta men säkert lagt ned det nationella svenska försvaret under de senaste 20 åren. Idag saknar landet helt ett fungerande nationellt försvar.

2. Sverige är tillsammans med Finland de enda två Östersjöländerna (förutom Ryssland), som inte är NATO-medlemmar. Sverige har dessutom, som sagt, helt världsunikt upphört att hålla ett eget fungerande försvar.

3. Alliansen och de rödgröna kommer givetvis inte gå emot sin egen politik och återskapa ett nationellt försvar. Det är bara att se hur man inte ens köper in det som man har beslutat om, samt talar om någon miljard hit eller dit för upprustning, när det skulle krävas bra många tiotals miljarder för att bygga upp försvaret igen.

4. Redan p.g.a. de ovanstående punkterna skulle Sverige inte ens erhålla NATO-medlemskap, även om svenska regimen skulle vilja det, då det inte går att våra med i NATO utan att samtidigt ha något försvar, militära resurser för att sätta in i försvar för andra länder, eller åtminstone ha något som de andra NATO-länderna skulle ha nytta av, istället för att bara förvänta sig att alla andra ska utföra allting, inklusive försvaret av det egna landet.

5. Det lät lite entusiastiskt från Finlands sida när ämnet om ett gemensamt försvar kom upp, men när finnarna insåg att Sverige egentligen vill att Finland ska både finansiera och sköta försvaret för båda länderna, så svalnade Finlands intresse markant. Norge har varit tvungna att påminna Sverige om att de redan ingår i ett försvarssamarbete, samt NATO har med danskt ledarskap i spetsen varit tvungna att påminna om att de inte hjälper icke-medlemmar militärt, efter att den svenska statsministern har gjort en del anmärkningsvärda uttalanden om nordiskt samarbete och skydd från NATO.

6. För det första skulle Ryssland knappast angripa ett NATO-land, samt om de skulle vilja musklerna i Östersjöområdet, så har de bara Finland och Sverige att välja mellan. Finland har dock fortfarande ett nationellt försvar, så angripa det landet skulle leda till ryska förluster.

7. Rysslands export av naturgas m.m. via Östersjön har ständigt ökat och Ryssland har redan länge sedan meddelat att de vid behov är beredda att skydda transportfartyg och gasledningar militärt.

8. Gotland har militärstrategisk betydelse för Östersjöområdet.

9. Sverige (d.v.s. alliansen och de rödgröna) har nästan världsunikt beslutat att svenska polisen inte ska i någon högre grad slösa resurser på att lösa brott mot person, förutom möjligtvis lite mord. Redan idag löser svenska polisen endast några få procent av bostadsinbrotten, personrånen, bilstölderna, misshandel, den omfattande mängden anlagda bränder o.s.v. De få procent som uppklaras beror på ren slump, t.ex. att någon lappar till någon annan rakt framför ögonen på polisen, eller de stoppar en bil som visar sig vara fylld med stöldgods. Huvudsakligen sysslar svensk polis endast med att jaga haschrökare och rattfyllerister, eftersom de förbättrar den totala statistiken. Bedömningen från flera personer är att polisen kommer de kommande åren att lösa ännu färre av brotten riktade mot person. Straffsatserna uppvisar samma genomgående tema, där narkotikabrott ofta renderar högre straff än de grövsta våldsbrotten riktade mot vanliga medborgare. Sedan behövs väl knappast frånvaron av rättsstatsordning och rättssäkerhet nämnas, likaså inte heller de världsunika rättsfallen som t.ex. Quick-fallet?

10. Det torde vara uppenbart att svenska staten helt tappar kontrollen i vissa områden av landet, när polisen inte kan gå in i statsdelar p.g.a. omfattande upplopp. Någon militär finns inte ens som ett teoretiskt alternativ. I många områden brinner anlagda bränder nästan dagligen och Sverige har världsrekord i antalet anlagda skolbränder. När många andra europeiska länder har kanske 1-2 anlagda skolbränder per år, så har Sverige över 200 anlagda skolbränder. Även bilbränderna ökade med 500% på några få år (jag har inte hittat någon statistik för hur det har sett ut under de senaste 10 åren).

11. Trots svensk regimmedias propagandakampanjer med påhittade händelser som Forserum, så finns det utan tvekan omfattande etniskt våld i Sverige. Till skillnad från t.ex. föregående nämnda påhittade händelse, så är det (åtminstone i alla fall jag har tagit del av) inte svenskar som t.ex. attackerar somalier, utan tvärtom. Inte heller handlar det om endast triviala saker som i de påhittade händelserna, utan dessa fall omfattar även rån, misshandel, överfallsvåldtäkter, gängvåldtäkter, dråp/mord och en blandning av samtliga dessa.

12. Det är välkänt att flera hundratals svenska medborgare har rest till diverse konfliktområden för att bedriva jihad och terrorism, likaså att det finns en del finansiärer av det i Sverige. En del med svenskt medborgarskap har t.o.m. uppnått beslutsfattande ställningar i organisationer som Al-Shabab i Somalia och Al-Qaida i Irak. Likväl är det officiella svaret från myndigheter att det finns knappt några våldsbenägna islamister i Sverige, att det inte finns någon känd finansiering av utländsk jihadverksamhet, samt att man saknar några som helst uppgifter om att svenska medborgare har dött i konfliktområden. Om man ljuger eller verkligen inte vet (för att man är ointresserad av det) går så klart endast att gissa.

13. Sverige har en världsunik asylpolitik där man inte kräver identifiering av de som söker asyl, samt dessutom hjälper man asylsökande att få en ny identitet (den de anger). Istället för att närmare 100% av de asylsökande har identitetspapper som i andra länder, så är det endast några få procent som identifierar sig. Givetvis är detta ett ypperligt tillfälle för ljusskygga individer och efterlysta som vill få tillgång till att röra sig i Västvärlden, som t.ex. terrorister, jihadister, kriminella, krigsförbrytare o.s.v. Ännu mer troligare blir sådana asylsökande när de alltmer utgörs av folk som har betalat människosmugglare 70000-120000 kr per skalle för att kunna ta sig till Sverige utan att bli stoppad i något annat EU-land, d.v.s. det är lättare om man har resursstarka finansiärer i ryggen.

14. Sverige för en närmast världsunik politik genom att dela ut svenska pass och andra resehandlingar som popcorn, så att en endaste person kan hämta ut 20 pass under ett endast år för försäljning på den svarta marknaden. Svenska resehandlingar dominerar helt internationellt när det gäller äkta resehandlingar som används illegalt, samt nyttjas inte minst av terrorister och andra länders säkerhetstjänster (t.ex. enligt utsago av Israels säkerhetstjänst).

15. Den punkten jag är allra osäkrast om är att Sverige skulle bli uteslutet från EU, Schengen och/eller det nordiska samarbetet, då det går helt och hållet emot den ideologi och politiska praktis som dessa bygger på. Det är bara att se hur man lät Grekland gå med i EMU. Även om de grekiska politikerna ljög, så var det likväl uppenbart att de inte uppnådde de grundkrav som man hade beslutat skulle krävas för att bli medlem. Inte heller lär den uppenbart odemokratiska linje Sverige företräder bli kritiserad så länge en del andra stora västeuropeiska länder själva har svårt att respektera yttrandefrihet och andra delar av en modern demokrati. Men 30 år är en lång tid och Sverige blir allt extremare för varje dag som går, så likväl är frågan om det inte kanske sker en motreaktion mot det. Trots allt utgör Sveriges asylpolitik med att ge en massa människor som varken identifierar sig eller har flyktingskäl asyl en säkerhetsrisk även för de andra länderna dit dessa nya svenskarna kan både resa och flytta till fritt.

Okej, nu är jag med dig och håller med i det mesta. Du skulle kanske ha börjat med den argumentationen.

Det är onekligen förvånade hur obegåvat, egoistiskt och kortsiktigt regimen i Sverige har agerat. Därför är det hög tid att ersätta den med politiker som följer vår folkvilja, inte deras folkvilja.

Vi kan börja arbetet med det vid nästa val redan.
Citera
2014-04-15, 16:51
Medlem
Om detta vansinne fortsätter att översvämma landet med invandrare av olika slag och värderingar kommer Sverige att bli ett laglöst land som kommer att gå under. Inget kommer att fungera. Vad göra för att stoppa detta? ja, ändra politik, men hur?
Citera
2014-04-15, 16:54
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=THrltK9cGo8

ungefär som denna video...
Citera
2014-04-15, 18:44
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Du menar att vi faktiskt kommer få ha toalettstolar? Kanske framtiden inte är så tokig trots allt, jag tänkte mig mer att det skulle vara ett hål i ett stampat jordgolv.

Exakt, det kommer bara att vara ett hål i golvet.

http://disasterandlove.files.wordpress.com/2011/05/squat_toilet_shanghai.jpg
Citera
2014-04-15, 21:56
Medlem
Gallipolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Du förutsätter att vi bara får hit hälsosam mat, du tror inte att vi på köpet även får skitmat.

Jag förutsätter ingenting. Det är upp till individen att välja vad han eller hon stoppar i sig.
Citera
2014-04-15, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
Vad har du för förslag? Någon Anders Behring Breivik aktion eller försöka starta en revolution kanske?. Jag tror på att försöka påverka vänner och bekanta så gott det går.

Bara att agitera för mycket på en arbetsplats så att man får sparken kan skrämma andra till tystnad och därmed få motsatt effekt.

Varför lämnar du då inte din familj, anonymitet, jobb och annat för att engagera dig politiskt om du nu hyser kärlek för ditt folk? Varför måste alla hålla hårt om penningpåsen? Varför startar du inte en nationalistiskt proteströrelse? Varför anordnar inte du och dina vänner demonstrationer mot mångkulturen? Varför predikar du inte på gator och torg?

Det verkar som att svenskarna inte bryr sig om varandra och därför förtjänar de enligt mig att gå under. Araberna i MENA är åtminstone villiga att gå in i döden för att försvara sina folk till sista pris och därför är de i mina ögon mycket bättre än er svenskar då de visat mod, andlighet, styrka och moralisk överlägsenhet trots den låga IQ de besitter. De bryr sig åtminstone, vilket inte kan sägas om svenskarna, tyvärr.

Nu vet jag dock att det finns en del intellektuella, objektiva, modiga, kloka, rationella, godhjärtade svenskar men det är ytterst få.

I dagens situation, med dagens politiska klimat, och dagens mångkulturella NWO förvandling finns det enligt mig bara en enda lösning:

Våld - men vem kommer göra någonting innan det är för sent?
Senast redigerad av Kamora 2014-04-15 kl. 23:34.
Citera
2014-04-16, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvfinne
Det finns en kalkyl i en annan tråd

(FB) Hur många negrer blir det på 15 år? Diskutera min kalkyl!

Den visar på 2-4 miljoner nya negrer de närmsta 15 åren, sen tillkommer lika många MENA. Det blir alltså 4 - 8 miljoner nya negrer/araber, lägg sedan till de som redan finns här plus de barn som dessa föder, så blir totalen kanske 5 - 10 miljoner främlingar i Sverige. Det blir en majoritet som inte har svenska värderingar eller svensk kultur. Situationen blir bara värre längre fram eftersom negrerna och araberna förökar sig mycket fortare än de äkta svenskarna.

Sverige kommer att likna Afrika mer än något annat. De nyanlända är så dåligt utbildade att de bara kan ta enkla jobb, som att städa eller hämta sopor. De flesta nyanlända kommer inte att arbeta överhuvudtaget, eftersom de är kvinnor som stannar hemma, barn/ungdomar och äldre. Således ett mycket blygsamt tillskott till BNP, och desto mera av kostnader. Välfärdslandet Sverige förvandlas till ett U-land.

Jag kommer kanske att flytta till Finland där de är klokare med sin invandringspolitik.

Du tar information från en kille på flashback som har gjort en väldigt enkel ekvation. Du kan inte på fullaste allvar tro att man kommer släppa in 4 miljoner afrikaner på mindre än 15 år?
Citera
2014-04-16, 16:55
Medlem
Sverige i den form vi har nu är en totalförstörd sophög 2030.
Såvida vi inte sparkar ut de politiker vi har NU. Väljer bort dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in