Citat:
Ursprungligen postat av
Bartolo
Från högre ort talas det om ett mål att uppnå 45.000 nya bostäder varje år fram till 2030. Isåfall lär inte befolkningen öka såpass mycket mer genom invandring eftersom det nätt och jämt täcker upp den befolkningsökning som sker inom landet genom fler barn samt det faktum att vi redan idag har en akut bostadsbrist med många ungdomar som behöver kunna flytta hemifrån och många flyktingar som behöver komma ifrån migrationsverkets anläggningar.
Däremot kan vi se att själva husbyggandet kanske förändras. I stort sett alla som behöver nya bostäder de kommande 15 åren är fattiga. Det gör att det finns två vägar att gå.
Antingen så låter man bli att underhålla befintliga hus, vilket då ger att hyran inte höjs på dessa och att folk som är äldre med god ekonomi flyttar därifrån till de nybyggda husen.
Eller så bygger man baracker, vilket idag är det troligaste eftersom behoven redan är akuta. Vi kan därför se fram emot ett ganska stort antal smålägenheter som placeras ut på mark där det går att smälla upp dessa. Man talar om åtminstone 100.000 sådana och det troliga är att vi nu talar om storstäderna Stockholm, Göteborg och Malmö i första hand eftersom det är där jobben finns.
I båda fallen lär det bildas ännu större områden som vi idag skulle kalla för.. skumma områden, man inte gärna besöker.
Vi skulle infört apartheid från att de första flyktingarna började komma. Juntorna försvann både i Chile och Grekland. Det är fred i Serbien, Bosnien, Albanien, Kosovo, Rumänien, Makedonien, Iran, Irak (nåja), Uzbekistan, Turkiet, Ryssland, Tjetjenien, Algeriet, Marocko, Egyptien, Libanon (nåja), Statslös etc. "Flyktingar" därifrån skulle för länge sedan återvänt.
Om vi måste kan vi hyra ut delar av miljonprogrammen till FN men det ska vara tillfälligt och efter behov.
Problemet var att ingen på 70-talet kunde ha föreställt sig den här omfattningen. Man hade också ringa eller ingen erfarenhet av orientaler.
Såg DN:s löp idag. För min inre syn kunde jag inte föreställa mig något annat än
DRÖMMEN OM ISRAEL med flyktingfamiljen poserandes på en Kibbutz. (Syriens rika granne nämns inte ens i
artikeln)