2014-04-12, 13:06
Medlem
Jag har haft min laptop i några månader, den har 1000gb mekanisk och 16gb ssd, vet inte hur det där fungerar riktigt (tror ssd är en sk hybriddisk som upptas av lenovos återställningssystem). men i början var den snabb i uppstart men relativt snart började problemen. spikar på 100% i disk usage trots att jag inte kör några program eller ens är online. filmer hackar, datorn hänger sig etc. windows 8.

när jag kollar specs i aktivitetshanteraren pekar den oftast på SYSTEM PID=4, ntoskrnl.exe som boven i dramat. jag har kört ccleaner, avast antivirus osv. datorn har inte virus.

vad göra?

igår blev jag så lack på skiten att jag drog ner win 7 swe, funderar på att bränna en dvd och installera det istället. men då försvinner väl garanti och hela skiten, olagligt dessutom.
Senast redigerad av gamesetmatch 2014-04-12 kl. 13:10.
Citera
2014-04-12, 13:16
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du nämner inte så mycket om datorn eller vilken modell det gäller. Men kontrollerar under Bios om Cool'n'Quiet. Gör denna inaktiv och uppgraderar Windows till 8.1
Citera
2014-04-12, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du nämner inte så mycket om datorn eller vilken modell det gäller. Men kontrollerar under Bios om Cool'n'Quiet. Gör denna inaktiv och uppgraderar Windows till 8.1

LENOVO THINKPAD EDGE E540 CI7 2.2, 8GB ram , 1000gb + 16gb SSD, gfx GT740M FHD, 15.6" Windows 8

försvinner problemen med win 8.1? datorn tjatar om att uppdatera till 8.1. kör nu med classic shell för att slippa app-interfacet.
Citera
2014-04-12, 13:36
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamesetmatch
LENOVO THINKPAD EDGE E540 CI7 2.2, 8GB ram , 1000gb + 16gb SSD, gfx GT740M FHD, 15.6" Windows 8

försvinner problemen med win 8.1? datorn tjatar om att uppdatera till 8.1. kör nu med classic shell för att slippa app-interfacet.

Mja, om problemet försvinner får vara osagt. Men det rekommenderas att uppgraderar till 8.1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in