Citat:
Ursprungligen postat av
skandinavi
Han måste vara jävligt mäktig om x-man, brotherhood, fantastic 4, avenger med många fler hoppar på han samtidigt och får stryk!
Om då Hulken tar han borde Hulken kunna knulla sönder alla!
Är dåligt insatt i dr doom, möts doom och Hulken i tidningarna och i så fall hur går det i dom bataljerna?
Det finns en del av hulken som heter Planet Hulk, där en samling av de mäktigaste personerna på jorden bestämmer att hulken ska skickas iväg till en annan planet. Har för mig att det är loke, mr fantastic, dr strange, iron man och professor x och kanske några till. Hur som helst, de lurar iväg honom till en avlägsen planet där han blir en slav, slåss i arenor och blir en gladiator, leder ett uppror och tar kejsarens plats. Han får också ett barn med en av aliensarna på planeten. Allt är frid och fröjd till sist, hulken är borta från jorden och lever ett lyckligt liv. Då exploderar raketen som dom skickade dit honom med och dödar hans fru (som är gravid med hans ofödda barn), nästan alla hans vänner och förstör hela staden.
Hulken bygger om raketen och åker hem till jorden, och där börjar nästa story: World War Hulk. Hela världens superhjältar försöker stoppa hulken som mörbultar alla som gjort honom illa, en efter en.
Hulken krossar dom alla. Fantastiska fyran, iron man, dr strange (som är jordens beskyddare, utsedd av kosmiska entiteter), alla x-men etc. Jag tror inte att Dr Doom är med, han håller sig utanför, men om han kan klå Dr Strange och Mr Fantastic så kan han garanterat klå Dr Doom då Doom i stort sett bara är Dr Strange och Mr Fantastic ihopslaget i en och samma kropp (bästa magin och bästa vetenskapen).
Grejen är ju att hulken blir starkare ju argare han är, och du kan ju hajja att han är arg när fittorna gör den här skiten med honom.
Annars så är Thanos jävligt sjuk också. I en serie som hette "Infinity Gems" så får han i stort sett oändlig makt, och dödar alla hjältar. Han faller dock på mållinjen och spolar tillbaka tiden.
Varför Thanos och Hulken väljer att skona hjältarna får du läsa om i serierna! (eller på wiki)
Edit: Just det, i World War Hulk så säger Ghost Rider en jävligt cool sak. Ghost Rider kan tillkalla hela helvetets krafter och är en av de få som skulle kunna klå hulken, men när dom ber honom att hjälpa till så säger han typ "Jag straffar inte dom oskyldiga" och börnar iväg på sin motorcykel.