2014-04-27, 14:43
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GordonPlanB
Tjenare! vad för weed brukar ni röka? senaste jag fick tag på va cheese nånting? det var ganska starkt men svårt att fördela i jointen.. några tips?

Jag diggar Power Plant rätt mycket just nu. Svårt att fördela i jointen? Använder du grinder?
Citera
2014-04-28, 14:03
Medlem
1) du tar ett bloss med 90% kraft. Röken kommer långt ned i lungorna.
2) du tar ett bloss med 50% kraft. För att sedan snabbt dra ned de resterande 50% med ren luft för att fylla ut lungorna.

Om man kör med alt 2 innebär det bara att man får ta fler bloss för att uppnå det resultat som alt 1 får?
Citera
2014-04-28, 16:05
Medlem
Jag undrar det smartaste och "rättaste" sättet att röka en sådan här pipa på! http://www.4planets.com/images/Puurpijpmetaal2a.jpg

Förra gången (första gången) körde jag rent med grönt till ungefär hälften av koppen utan att packa det eller dyl. Sedan tog jag pipan mot munnen och tändaren i andra handen. Sedan förde jag tändaren mot koppen och drog in samtidigt som jag höll kvar tändaren.

Fyfan.. Det gröna brann upp snabbt som satan och jag fick även lite askrök inblandat i det hela. Jag höll kvar allt i lungorna i cirka 4 sek innan jag hostade lungorna av mig. Visst jag blev hög, men det var ju inte trevligt det minsta.

Så det jag undrar är, vilken "teknik" ska man använda sig av när man röker pipa? Det vore trevligt men en liten förklaring så att en fem åring förstår!

Sidfråga: Vart kan man finna filter till dessa pipor?
Citera
2014-04-28, 17:26
Medlem
AnguishNbudwires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EchoAlfa
1) du tar ett bloss med 90% kraft. Röken kommer långt ned i lungorna.
2) du tar ett bloss med 50% kraft. För att sedan snabbt dra ned de resterande 50% med ren luft för att fylla ut lungorna.

Om man kör med alt 2 innebär det bara att man får ta fler bloss för att uppnå det resultat som alt 1 får?
Jag föredrar alternativ 3 (dra ett bloss med 100% kraft, avlägsna sedan jointen från munnen och dra ner allt så djupt ner i lungorna du bara kan, håll in i någon sekund och blås sedan ut)

Happy puffin!
Citera
2014-04-30, 15:26
Medlem
I filmen Cannakid så nämner dem att varför de kittlas och varför man hostar så mycket av vissa sorter. Dem sa att de var för att odlaren inte hade tagit bort...någonting..., undrar bara om de var ren bullshit eller om de fanns en sanning i detta?

Att om man hostar mycket av gräset så äre odlaren som har skördat de dåligt ?
Citera
2014-04-30, 15:34
Medlem
stashboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebelle
I filmen Cannakid så nämner dem att varför de kittlas och varför man hostar så mycket av vissa sorter. Dem sa att de var för att odlaren inte hade tagit bort...någonting..., undrar bara om de var ren bullshit eller om de fanns en sanning i detta?

Att om man hostar mycket av gräset så äre odlaren som har skördat de dåligt ?

Det är fler faktorer som spelar roll i detta fall, tar man en superstor hit från en bong kan man nästan räkna med att hosta Men ja, viss sanning finns det i att många odlare inte flushar sina plantor som i sin tur ger sämre smak..
Citera
2014-04-30, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stashbox
Det är fler faktorer som spelar roll i detta fall, tar man en superstor hit från en bong kan man nästan räkna med att hosta Men ja, viss sanning finns det i att många odlare inte flushar sina plantor som i sin tur ger sämre smak..

JAAA, exakt! Fan va duktig du är, flusha är ordet jag letade efter. Eftersom jag är på jobbet så känner jag inte för att googla efter det och eftersom denna tråd skulle behöva lite IQ så undrar jag om du kan bidra med en kort beskrivning angående vad flusha är?
Citera
2014-04-30, 17:10
Medlem
stashboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebelle
JAAA, exakt! Fan va duktig du är, flusha är ordet jag letade efter. Eftersom jag är på jobbet så känner jag inte för att googla efter det och eftersom denna tråd skulle behöva lite IQ så undrar jag om du kan bidra med en kort beskrivning angående vad flusha är?

När du flushar vill du bli av med näringsuppbyggnad i jorden. Även fast din vackra dam älskar näringen du matar henne med betyder det även att det byggs upp "rester" av näringen som hon inte kan "äta" så att säga.
Du vattnar då istället utan näring, så att det rinner ut vatten under krukan, exakt mängd kan jag inte avgöra men du vill tömma jorden på restprodukter. Väldigt kort beskrivning dock...

MVH
Citera
2014-05-03, 15:48
Medlem
Frostflakess avatar
Slänger in en random fråga här: Vad har ni i puls efter att ni ha klippt 3-4 bongar?
När jag tog ett par bongar igår så tänkte jag testa att ta pulsen på mig när jag är stekt då cannabis har en tendens att öka pulsen.

Jag har rökt i ett par år, men aldrig riktigt upplevt det, ganska vanligt bland mina vänner dock. Kan även passa på att säga att jag mäter min puls varje morgon innan jag går ur sängen, och jag snittar på ca 48-52 BMP när jag precis har vaknat, så min vilopuls är ganska låg.

Hur som, så kollade jag igår när jag va stekt och fick då bara runt 58 BMP. (Trodde självklart att den skulle vara högre) Så min fråga till er är: Vad har ni i puls när ni är stekta?

Ålder: 23
Längd: 174
Vikt: 77 KG

Det finns ett par apps som kollar din puls via telefonen. Sleep Cycle, S Health (samsung) etc.

Kanske skulle gjort en egen tråd om det här.
Citera
2014-05-03, 16:30
Medlem
thegreengolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Slänger in en random fråga här: Vad har ni i puls efter att ni ha klippt 3-4 bongar?
När jag tog ett par bongar igår så tänkte jag testa att ta pulsen på mig när jag är stekt då cannabis har en tendens att öka pulsen.

Jag har rökt i ett par år, men aldrig riktigt upplevt det, ganska vanligt bland mina vänner dock. Kan även passa på att säga att jag mäter min puls varje morgon innan jag går ur sängen, och jag snittar på ca 48-52 BMP när jag precis har vaknat, så min vilopuls är ganska låg.

Hur som, så kollade jag igår när jag va stekt och fick då bara runt 58 BMP. (Trodde självklart att den skulle vara högre) Så min fråga till er är: Vad har ni i puls när ni är stekta?

Ålder: 23
Längd: 174
Vikt: 77 KG

Det finns ett par apps som kollar din puls via telefonen. Sleep Cycle, S Health (samsung) etc.

Kanske skulle gjort en egen tråd om det här.
Att göra en egen tråd om ämnet låter som en bra idé...
Citera
2014-05-03, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
text

Har testat det här så många gånger pga att jag var så nojjig över pulsen när jag började röka.

Jag har en vilopuls på 60. Jag har inte rökt på ca 2 veckor, men om jag rökte nu så skulle min puls lägga sig på runt 100 i 30-40min. Fortsätter jag att röka (räcker med lite om dagen) så skulle min puls knappt påverkas efter en vecka från nu, ökar kanske 5-10 slag max.

Ålder: 27
Längd: 185 typ
Vikt: 78 kg

Testa ta ett uppehåll och mät sen, så får du säkert också ett annat resultat.
Citera
2014-05-03, 20:01
Medlem
RullaDens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derper
Har testat det här så många gånger pga att jag var så nojjig över pulsen när jag började röka.

Jag har en vilopuls på 60. Jag har inte rökt på ca 2 veckor, men om jag rökte nu så skulle min puls lägga sig på runt 100 i 30-40min. Fortsätter jag att röka (räcker med lite om dagen) så skulle min puls knappt påverkas efter en vecka från nu, ökar kanske 5-10 slag max.

Ålder: 27
Längd: 185 typ
Vikt: 78 kg

Testa ta ett uppehåll och mät sen, så får du säkert också ett annat resultat.
Du behöver aldrig nojja över att röka, har varit med om fett skeva grejer också när jag tagit grejer men du ska aldrig få panik. Det går över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in