2014-04-11, 16:44
Medlem
(Lånar min kompis konto för dethär)

Hej jag tänkte råna en turkkiosk i närheten där jag bor men har lite frågor osv.

Hur mycket pengar kommer jag få om jag får 60%?
Är det värt att gå in ensam för att sedan åka flyktbil som jag blir avsläppt från eller finns det bättre flyktalternativ?

Det är en kvinna som jobbar där dagen jag gör det vilket underlättar. Ska använda kniv och mitt byte är cigaretter och kontanter. Vad jag har sett alla gånger jag besökt kiosken så har de inga kameror. Dock så ligger det lägenheter ganska nära. Är turkkiosker utrustade med larmningsknapp eller kommer kassörskan behöva ringa polisen manuellt. Är det då värt att ta hennes lur när jag ändå håller på? Men hur lång tid lär detta ta? Hur stor är chansen att jag torskar?
Citera
2014-04-11, 16:48
Medlem
PourchGhoulss avatar
Citat:
Det beror på hur mycket pengar du kommer över.
Citera
2014-04-11, 16:56
Medlem
Vad spelar det för roll om du lånar din kompis konto? Skulle du torska åker han ändå dit för medhjälp av rån, med tanke på att "du" får hjälp via hans konto.
Citera
2014-04-11, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonizito
Vad spelar det för roll om du lånar din kompis konto? Skulle du torska åker han ändå dit för medhjälp av rån, med tanke på att "du" får hjälp via hans konto.

Så du menar att om jag skulle torska så skulle alla som har kommit med tips till mig också åka dit för medhjälp av rån?
Citera
2014-04-11, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilmekanikern
Så du menar att om jag skulle torska så skulle alla som har kommit med tips till mig också åka dit för medhjälp av rån?

haha "om jag skulle torska"
Såklart du kommer torska.
Citera
2014-04-11, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilmekanikern
(Lånar min kompis konto för dethär)

Hej jag tänkte råna en turkkiosk i närheten där jag bor men har lite frågor osv.

Är det värt att gå in ensam för att sedan åka flyktbil som jag blir avsläppt från eller finns det bättre flyktalternativ?

Det är en kvinna som jobbar där dagen jag gör det vilket underlättar. Ska använda kniv och mitt byte är cigaretter och kontanter. Vad jag har sett alla gånger jag besökt kiosken så har de inga kameror. Dock så ligger det lägenheter ganska nära. Är turkkiosker utrustade med larmningsknapp eller kommer kassörskan behöva ringa polisen manuellt. Är det då värt att ta hennes lur när jag ändå håller på? Men hur lång tid lär detta ta? Hur stor är chansen att jag torskar?

du kommer torska om du inte vet exakt i vart enda detalj hur du ska göra vart du ska fly och allt sådant och även om du har det planerat så torskar du säkert ändå
Citera
2014-04-11, 17:54
Medlem
GoldenBlitz.s avatar
Hehe, hade en kompis för länge sedan som gick in på en turkkiosk i förhoppning att växla sin 500kr's sedel. Han kom ut med samma femhundring.

Med det sagt så är dagskassan i en turkkiosk inte speciellt hög. Har du tur får du en 3000 spänn. Är den summan värt risken?
Citera
2014-04-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenBlitz.
Hehe, hade en kompis för länge sedan som gick in på en turkkiosk i förhoppning att växla sin 500kr's sedel. Han kom ut med samma femhundring.

Med det sagt så är dagskassan i en turkkiosk inte speciellt hög. Har du tur får du en 3000 spänn. Är den summan värt risken?

han kan ju råna kunderna också då kanske det blir mer värt

men får jag fråga vrf du ska råna en kiosk knarkat bort alla pengarna?
Citera
2014-04-11, 18:24
Medlem
* Det är lättare för polisen att hitta en flyktbil än en cykel, eu-moppe, mc.

* Det är inte speciellt smart att råna en butik du handlat i flera gånger.

* Butiken har antagligen bara växelpengar i kassan och lägger undan resten efterhand.

* Hon kommer antagligen få ringa själv. Det är inte värt att ta hennes mobil och ännu mindre värt att ta med sig den då den kan spåras.

* Relativt stor chans att torska, långt fängelsestraff, lite pengar
Citera
2014-04-11, 21:40
Medlem
minfrusmans avatar
* turkägaren har ett avsågat hagelgevär redo bakom disken.
Citera
2014-04-11, 23:22
Nibbler hade en bra plan för att råna en kiosk;
(FB) Tror ni att man kommer åka fast?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här