• 1
  • 2
2014-04-11, 16:43
Medlem
Halloj!

För två dagar sedan skrev min doktor ut Atarax åt mig på grund av insomnings-problem. Skulle testa det i några veckor sen sker ett ev. byte om det inte fyller upp till vad som behövs.

Jag testade i alla fall denna tablett. Skulle upp vid 8 idag och tog tabletten ca 23:40 igår. Blev allt tröttare och tillslut gick jag och somnade utan problem. Klockan 8 idag blev jag väckt men somnade verkligen 2-3 sekunder efter att jag vaknade. Vaknade igen vid 9 och 10 och samma visa där. Sen vid 11 kom jag tillslut upp och kände mig en aning yr.

Jag började tillslut dra mig emot min skola och på vägen dit fick jag först en obehaglig kramp i magen, inte en sådan som gör ont, utan bara är obehaglig. Sedan kändes det som att överdelen av huvudet lossnade på något skumt vis.

Efter ett tag kom jag till skolan och jag var ju halft som halft borta. Jag vinglade runt, ögonen kunde inte fästas vid något utan dom for runt också. Kunde verkligen inte lyfta något utan att skaka och jag mestadels svamlade när jag pratade.

Tillslut halv-somnade jag i soffan vi har i vårt klassrum i ca 30-40 minuter och när jag vaknade var jag likadan tills runt 2 tiden då allting började lätta.

Har någon annan varit med om detta? Var jag hög? Eller vad klassas detta som? Är detta en normal bi-effekt utav Atarax eller vad fan? Fick ingen upplysning om att något sånt här skulle ske
Citera
2014-04-11, 16:49
Medlem
foshobros avatar
Låter riktigt märkligt. Atarax är ju värdelösa som rusmedel. Kolla biverkningar på bipacksedeln eller fass.se och se om du känner igen något.
Citera
2014-04-11, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foshobro
Låter riktigt märkligt. Atarax är ju värdelösa som rusmedel. Kolla biverkningar på bipacksedeln eller fass.se och se om du känner igen något.

På fass läste jag -

"Sällsynta biverkningar (förekommer hos färre än 1 av 1000 patienter): Överkänslighet, desorientering, hallucinationer, krampanfall, dyskinesi (ofrivilliga rörelser), ackommodationsstörningar (svårighet att fokusera blicken), dimsyn, lågt blodtryck, förstoppning, kräkningar, förändrade levervärden, klåda, hudutslag med rodnad, fläckar eller blemmor, nässelfeber, hudinflammation, hindrad urinavgång samt hjärtstillestånd, påverkan på hjärtrytmen, oregel*bunden hjärtrytm och EKG-förändringar i samband med detta."

Desorientering, hallucinationer, krampanfall och ackommodationsstörningar. Sounds about right.
Citera
2014-04-11, 17:11
Medlem
Avva66s avatar
Jag fick Atarax när jag hade allergi, man sov som en prins första natten sedan hände inte ett skit.
Som drog eller sömnmedel är den värdelös.
Du är nog överkänslig för medicinen, och bör prata med din läkare om saken.
Citera
2014-04-11, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Jag fick Atarax när jag hade allergi, man sov som en prins första natten sedan hände inte ett skit.
Som drog eller sömnmedel är den värdelös.
Du är nog överkänslig för medicinen, och bör prata med din läkare om saken.

Tack för svar!
Citera
2014-04-11, 17:14
Medlem
Creepy24s avatar
Atarax är den mest värdelösa skiten du kan ta , jag tog en hel förpackning utan något som helst resultat ta riktig benzo istället om du ska ta något , mvh
Citera
2014-04-11, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creepy24
Atarax är den mest värdelösa skiten du kan ta , jag tog en hel förpackning utan något som helst resultat ta riktig benzo istället om du ska ta något , mvh
Jag sov utan problem faktiskt. Men det är denna "dagen efter"-effekten jag är en aning förvirrad ang.
Citera
2014-04-11, 17:42
Medlem
knaches avatar
Visst somnar man skönt på dom, men fyfan för dagen efter. Jag blir riktigt seg och dåsig.
skit medicin enligt mig, hoppas din läkare skriver ut något som funkar nästa gång.
Citera
2014-04-11, 17:54
Medlem
uh-huhs avatar
Placebo
Citera
2014-04-25, 22:05
Medlem
Jag blir seg och "skakig" dagen efter av atarax, är allmänt ganska känslig mot piller. Ta dom tidiagare på kvällen är mitt förslag. Hur starka är dom du har?
Citera
2014-04-25, 23:33
Medlem
graffdatshits avatar
Det kanske kan vara så att dessa piller fick dig att gå in i djupsömn, vilket du antagligen är ovan vid. Och alla vet ju hur man blir om man gör det efter att ha sovit dåligt en längre period!
Citera
2014-04-26, 11:44
Medlem
telepatis avatar
Upplever också bakfylla de första dagarna jag äter atarax, men det brukar släppa med tiden.
Somnar rätt bra på dom och kan tycka det är skönt att mixa tramadol med atarax för extra seghet

Men ja, substanser du blir hög på är ju såklart att föredra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in