Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-19, 15:57
  #61
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deal27
Nja, tycker jag inte dom gör. Då är det ju endast i OS som det är "värt" att ställa upp för landslaget. Och då är Kanadas spelare inte bättre än de svenska spelarna som tackar nej till VM.

Hur kan de komma sig att de ryska stjärnorna känner att det är viktigt att ställa upp för sitt land i VM i större utsträckning än de andra?

Historiskt sett har ryssarna alltid lagt stor vikt vid VM, medans i Kanada så har fallet inte varit så. Frågade du en ung ryss förr vad han ville vinna så svarade de VM medans om du frågade en kanadensare i samma ålder så var (är) svaret Stanley Cup. Dock har OS fått mer status sedan NHL-proffsen fick vara med så det vill de vinna, VM är inte lika viktigt i deras ögon.
Citera
2014-04-19, 17:56
  #62
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Finns det någon lista på vilka svenskar som spelar i vilka lag i Stanley cup så jag vet vilka jag ska hoppas ska åka ur?

Edit: Hittade denna av radiosporten

http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=5836415
__________________
Senast redigerad av R.O.S.H 2014-04-19 kl. 18:04.
Citera
2014-04-19, 23:33
  #63
Medlem
BountyKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Finns det någon lista på vilka svenskar som spelar i vilka lag i Stanley cup så jag vet vilka jag ska hoppas ska åka ur?

Edit: Hittade denna av radiosporten

http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=5836415

Eeh.. så du vill hellre att dom kommer till VM, än att dom ska lyckas i stanley cup slutspelen? Herrejösses.. Stanley Cup över VM alla dagar i veckan
Citera
2014-04-20, 15:04
  #64
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BountyKiller
Eeh.. så du vill hellre att dom kommer till VM, än att dom ska lyckas i stanley cup slutspelen? Herrejösses.. Stanley Cup över VM alla dagar i veckan
NHL går på en fånig kanal som jag inte har mitt i natten när jag har sovtid. VM sänds när jag är vaken på en kanal jag också har. Ganska lätt val vad man ska följa. Herrejösses... Men det är bra att mitt Pittsburgh saknar svenskar.
Citera
2014-04-20, 15:41
  #65
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breakthebutterfly
Det gör de, men VM är inte någon särskilt prestigefylld turnering som är värd att göra något extra för. Många äldre stannar hemma pga slitna kroppar, familjer och annat.


Bs, dock så är väl detta den sämsta VM-truppen kanada har haft på väldigt länge sett till hypen kring spelarna. Deras senaste VM-trupp höll typ samma klass som OS-truppen, men utan NHL-domare och en massa annat fusk så håller de inte topp 4 klass internationellt. Det är den kalla sanningen för alla kanada-kramare.

Anledningen till att kanada har mindre namnkunniga spelare med sig nu, beror nog på att det är ett OS-år (dock har de flera namnkunniga än sverige). Svenskar tackar dock nej alltid, os-år eller inte. Som sagt det är inte undra på de såkallade stjärnor prestera sämre än vad Skellefteå skulle göra då de spelar ihop. Det har inget hjärta för landslaget.
__________________
Senast redigerad av ulvvf 2014-04-20 kl. 15:46.
Citera
2014-04-20, 15:45
  #66
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deal27
Någon som vet vad de är för konflikt mellan Pär Mårts och Joakim Lindström? Joakim antydde något åt de hållet igår på Hockeykväll.


Mårts verka skapa konflikter med många spelare, Lindström, Enström, kanske söderberg också? Hedman? nja, tror det är lugnt där än så länge. Mårts kollar bara inte på NHL-matcher, så han hade bara inte koll på att Hedman kanske har varit NHLs bästa back efter EK. Han var väl för upptagen med att prata med general managern i chicago som han har så bra kontakt med.
Citera
2014-04-20, 16:59
  #67
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Bs, dock så är väl detta den sämsta VM-truppen kanada har haft på väldigt länge sett till hypen kring spelarna. Deras senaste VM-trupp höll typ samma klass som OS-truppen.
1. Hur mäter man "hypen" kring spelarna? Vart hittar du denna "hypen"?

2. Deras förra VM trupp höll inte nära den klass som OS truppen gjorde, varken på isen eller statistiskt. 4 spelare från VM truppen var med i OS, varav en var tredjemålvakt och inte stod en minut. Ett väldigt stort på den kommentaren.
Citera
2014-04-20, 17:11
  #68
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Mårts verka skapa konflikter med många spelare, Lindström, Enström, kanske söderberg också? Hedman? nja, tror det är lugnt där än så länge. Mårts kollar bara inte på NHL-matcher, så han hade bara inte koll på att Hedman kanske har varit NHLs bästa back efter EK. Han var väl för upptagen med att prata med general managern i chicago som han har så bra kontakt med.

OEL också, kanske?

Vad gäller Enström tror jag inte att det är en grej mellan specifikt Mårts och honom. Enström har alltid haft ett svalt förhållande till Tre Kronor, även innan Mårts kom in. Jag undrar varför.
Citera
2014-04-21, 10:35
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
1. Hur mäter man "hypen" kring spelarna? Vart hittar du denna "hypen"?

2. Deras förra VM trupp höll inte nära den klass som OS truppen gjorde, varken på isen eller statistiskt. 4 spelare från VM truppen var med i OS, varav en var tredjemålvakt och inte stod en minut. Ett väldigt stort på den kommentaren.


Du var bara tvungen att gå in på eliteprospects och räkna hur många som var med innan du skrev den där fåniga kommentaren.

Vilken "expert" du är.
Citera
2014-04-21, 10:48
  #70
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vickisss
Du var bara tvungen att gå in på eliteprospects och räkna hur många som var med innan du skrev den där fåniga kommentaren.

Vilken "expert" du är.
Nej, vi har haft den diskussionen flera gånger tidigare så jag är rätt så bekant med hur det ligger till. Förstår att det kan vara svårt att veta när man besöker hockeyforumet för första gången dock.
Citera
2014-04-21, 19:49
  #71
Medlem
Lecros avatar
Alltid detta hat mot Tre Kronor innan ens turneringen har börjat....det var samma visa förra året och vilka är världsmästarna just nu?? Jo SVERIGE.
Citera
2014-04-21, 20:12
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BountyKiller
Eeh.. så du vill hellre att dom kommer till VM, än att dom ska lyckas i stanley cup slutspelen? Herrejösses.. Stanley Cup över VM alla dagar i veckan

Ja. Landslag går före klubblag alla dagar i veckan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback