Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-08-12, 15:04
  #1
Medlem
Kom att tänka på en sak för ett tag sen när jag var ute å festade. Jag å ett par polare satt vid hamnen i Trollhättan på fallens dagar. så går det förbi ett gäng med några tjejer och killar. Åsså stannar en tjej i gänget upp å tittar på mig som om hon känner mig. Hon går fram å ger mig en kram utan att säga nått å sen typ går dom därifrån. Det enda jag får ur mig är ett tack å hon säger varsego, sen är dom borta. Blev ju litte förvånad men glad, det var ju trevligt tyckte jag. Det är ju alltid kul att känna sig omtyckt eller vad man ska säga.

Men om vi vänder på det hela. Om det vart jag som kommit fram till en okänd tjej å get henne en kram. Vad hadde hänt? Jag chansar på en örfil över käften. Det beror visserligen mycke på tjejen å hur hon reagerar, men det är vad man förväntar sig iallafall. Varför är det på det viset? Blev bara så fundersam när jag kom att tänka på det.

Detta kanske hör till psykologi men isåfall får det flyttas dit.
Citera
2005-08-12, 15:05
  #2
Medlem
Sex och samlevnad kanske. Inte har det med feminsm att göra iaf.

Varandra har jag dessutom hört att det heter...
Citera
2005-08-12, 16:49
  #3
Medlem
god mats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garf
Men om vi vänder på det hela. Om det vart jag som kommit fram till en okänd tjej å get henne en kram. Vad hadde hänt? Jag chansar på en örfil över käften. Det beror visserligen mycke på tjejen å hur hon reagerar, men det är vad man förväntar sig iallafall. Varför är det på det viset? Blev bara så fundersam när jag kom att tänka på det.
Har du prövat? Om ni får ögonkontakt och hon verkar öppen och du harmlös borde det ju kunna funka? Örfil tror jag det ska mycket till, men det beror väl på hur du närmar dig henne? Tjejer har faktiskt anledning att vara lite mer rädda för okända killar som plötsligt kommer nära än tvärtom.
Citera
2005-08-16, 19:55
  #4
Medlem
Hans Castorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommy_t
Sex och samlevnad kanske. Inte har det med feminsm att göra iaf.

Varandra har jag dessutom hört att det heter...

Är det något som har med feminism att göra så är det väl just detta. Hur vi reagerar på det motsatta könet. Jag har varit med om flera situationer där jag på ett mycket grundläggande vis uppvisat ren artighet - tex hållt upp dörren eller inlett en konversation med någon kvinna på en ödeestation i väntan på en försenad buss - och resultatet har blivit hatblickar. "Du är bara ett manssvin som gör dig till." En mycket otrevlig tendens i samhället. Tack för det. Alla är förlorare.

Och på samma nivå ligger det beteende som är rent skrattretande, vilket en del kvinnor uppvisar, på dater tex: De håller styvt på jämlikhet och talar om vikten av kvinnans sak. Men när det kommer till paytime; bang! - då är det ditt kreditkort som ska upp på bordet.
Citera
2005-08-16, 20:29
  #5
Medlem
Jag vet inte riktigt men feminism ämnet kanske inte skulle ligga under politik då det inte bara är politik.
Citera
2005-08-17, 09:57
  #6
Banned
Hallonpluttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garf
Men om vi vänder på det hela. Om det vart jag som kommit fram till en okänd tjej å get henne en kram. Vad hadde hänt? Jag chansar på en örfil över käften.
Att du skulle få en smäll, är enligt mina erfarenheter, väldigt, väldigt osannolikt.

Skulle du dock få en smäll, så är det bara att slå tillbaks. Hårt.
Varför?

Den som slår dig för att du ger en kram, är en mentalt skadad människa.
Med all säkerhet en feminist. Därför: Slå tillbaks. Hårt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback