Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2005-08-13, 01:26
Medlem
Kan du inte steka potatisbullar annars av det ? passa på att fråga mamma conny om det ?
Citera
2005-08-13, 15:39
Medlem
BoZz3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Potatismos är för känsligt så man bör inte ha den i kylen flera dagar. Potatismos och kokt ris är typexempel på mat som förstörs efter en dag i kylen och som man lätt blir magsjuk av. Så frysning är det enda vettiga alternativet.

Bullshit.
Tar längre än en dag.
Citera
2005-08-15, 03:17
Medlem
nyblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Potatismos är för känsligt så man bör inte ha den i kylen flera dagar. Potatismos och kokt ris är typexempel på mat som förstörs efter en dag i kylen och som man lätt blir magsjuk av. Så frysning är det enda vettiga alternativet.

På kokt potatis brukar man 6 dagar i ett kallt kylskåp. Mjölk kan man dricka ett tag efter den börgar smaka lite surt utan att bli sjuk och sen när blev smör härsket av en dag i kylskåp? Sen så dör dom flästa bakterier vid 60 grader...

Ja det måste vara muskotnöten som gör en sjuk, nej förästen klart det är saltet!!!!

Ris blir snabbt konstig i konsitensen men inte fan blir man sjuk av det efter EN dag.
Citera
2005-08-17, 17:27
Bannlyst
Hej igen
Nu har jag prövat att tina det frusna potatismoset och det blev inget vidare. Men Conny kom på en bra idé och ringde mamma och fick veta exakt hur hon kryddar. Så nu har jag köpt Felix pulvermos som jag kryddar och det smakar nästan som mammas mos. Det är de där små potatisklumparna man saknar.

Jag frågade Tatti om inte han kunde göra potatismos men hen missförstod mig.

- va du säger Conny, göra Tatti till mos??? Han var sur i flera timmar innan jag kunde förklara mig

Fast nu är allt bra och Connys tips till er är att ha rikligt med kryddor i pulvermoset, så blir det bra. Testa er fram, jag skrev vilka kryddor de är i mitt första inläggg här.

Mos-mos på er
Citera
2005-08-19, 22:01
Medlem
Åk till IKEA och köp mos i frysta paket + köttbullar! Klockrent
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto