2014-04-12, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Att på artificiell väg tvinga på människor program som är så usla att de aldrig skulle överleva utan att staten tvingar medborgarna att finansiera dem?

Vem tvingas att titta på tv om man inte vill?
Citera
2014-04-12, 16:09
Medlem
nins avatar
Feminism = vill få saker utan att jobba för det.
Citera
2014-04-12, 16:57
Medlem
Svensk tv är inget att hänga upp i granen precis. Mycket är från 50- och 60-talen som blir rehashade så att 90-talister också får se på cancerinducerande program. Det enda som svensk tv har gjort nytt de senaste 15 åren är väl Expedition:Robinson. Detta program var också skrivet av en engelsman så det är bara 50% svenskt. Detta gäller även om det är kvinnor eller män som är programledare.

Om man vill ha någon form av originalitet så får man ta sig över till USA och kolla in deras betalkabelkanaler så som HBO eller Showtime, kanske till och med Comedy Central.

Förstår inte heller fascinationen med Mia Skäringer.
Citera
2014-04-14, 18:21
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Vem tvingas att titta på tv om man inte vill?

Ingen, däremot tvingas man betala för public service TV, även om man aldrig tittar på deras propaganda, eller om man inte ens äger en TV. Ponera att jag kunde skicka en faktura till samtliga människor i Sverige som potentiellt kunde nyttja produkten jag säljer.
Citera
2014-04-14, 19:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Ingen, däremot tvingas man betala för public service TV, även om man aldrig tittar på deras propaganda, eller om man inte ens äger en TV. Ponera att jag kunde skicka en faktura till samtliga människor i Sverige som potentiellt kunde nyttja produkten jag säljer.
Ja? Bor du i Sverige är det ju precis det du gör ...
Citera
2014-04-14, 19:28
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja? Bor du i Sverige är det ju precis det du gör ...

Ja, det är ju det som är problemet!

Tycker jag borde kunna kräva att samtliga människor med tillgång till internet ska ge mig pengar, för de kan ju eventuellt läsa mina inlägg på flashback!
Citera
2014-04-14, 20:44
Medlem
snelhestens avatar
Intressant. Ska vi utgå ifrån att hon även är lika trött på att kunna få lön genom att sitta och propagera obemött för vad kvinnor behöver få upprättelse i från en plattform så totalt likriktad som svensk media?

"Knyckare" låter jävligt passande faktiskt
Senast redigerad av snelhesten 2014-04-14 kl. 20:48.
Citera
2014-04-15, 07:30
Medlem
IT-chefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Intressant. Ska vi utgå ifrån att hon även är lika trött på att kunna få lön genom att sitta och propagera obemött för vad kvinnor behöver få upprättelse i från en plattform så totalt likriktad som svensk media?

"Knyckare" låter jävligt passande faktiskt

Hon är en mycket obehaglig individ, det håller jag med om.

När ska alla dessa privilegierade vita kvinnors legitimitet ifrågasättas av pöbeln egentligen? De gnäller och gnäller och gnäller å kvinnors vägnar om glastak, patriarkat osv, men de själva är tydligen starka nog att kunna ta sig fram utan feminismens goda vilja.

Såna som Knyckare pissar ju på vanliga kvinnor när hon förutsätter att de inte kan ta sig fram i livet utan feministernas hjälp med att bemöta de onda männen – en bild som dessutom en enorm majoritet kvinnor inte håller med om. Män är inte privilegierade i svenska kvinnors ögon, det är ju den för Knyckare bittra sanningen.
Citera
2014-04-15, 08:41
Medlem
Det är sånt här svenska feminister tycker är viktigt. "hjälp manliga programledarduos är populärare än mig nu skriver jag en debattartikel fniss fniss fniss fitta bajs kuk". Det är liksom den nivån våra bajsfittakuk feminister befinner sig på. Dom kan bara tänka på ickefrågor som om dom hade en IQ på 70 och var 12 år gamla.
Citera
2014-04-15, 11:40
Bannlyst
Och jag är trött på gnälliga kärringar men dom finns det uppenbarligen massor av så att dom finns får jag ju bara förlika mig med och det jag kan göra är att inte kolla eller läsa det dom gör och samma sak gäller för dig Emma, kolla inte på manliga duos så slipper du sitta där och bli så upprörd att du slänger menskoppen i väggen, använd din konsumentkraft! För det är allt du kan göra för så länge deras program funkar och tittarsiffrorna är bra så kommer dom alltid att finnas där så onödigt gnäll är verkligen bara just onödigt gnäll i detta fallet även om din artikel bara egentligen är en subtil jobbansökan och ett rop på hjälp för att dina räkningar börjar samlas på hög.
Citera
2014-05-19, 09:24
Medlem
swimp78s avatar
Alla som lyckats och fått en plattform i den kommersiella världen har jobbat sig upp i den inifrån, via reklam-tv, olika produktionsbolag osv. Det är inte så att de suttit och väntat på att "Få sin chans" och sen har nån allsmäktig chef kommit och "plockat" dem för att de är sköna män. Snarare har de inom ramarna för kommersiell underhållning jobbat sig fram och upp.

En SR-medarbetare som sitter vid sidan om på ett public service-radio-jobb i andra änden av sverige om och undrar "Varför får inte jag en chans att bli programledare på kanal5 i Stockholm?" tänker liksom lite fel. Kom och snacka om diskriminering när ni arbetat MOT de kanaler ni vill vara delaktiga i. Flytta till stockholm. Sök er till produktionsbolag och kommersiell tv. Arbeta inifrån.
Citera
2014-05-19, 11:54
Medlem
Det som visas på kommersiell tv visas för att folk vill se på det. Kommersiell tv visar bara sådant som genererar intäkter. Ska kommersiell tv börja visa program med tråkiga fula kossor av rättviseskäl som folk inte vill titta på kommer kommersiell tv att konka, vilket gör det här till en icke-fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in