Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-15, 15:18
  #13
Medlem
Att ha ett master/slave förhållande kräver väldigt mycket tillit och att man är väldigt lyhörd på var ens partners gränser går.
själv så har jag haft turen att kunna ha ett sådant förhållande med kvinnan i mitt liv.
Men du kan ju söka på darkside och lär känna någrasom du tycker verkar vara intressanta.
Tänk på att det kommer att krävas rätt mycket av er båda så det är ju bra om ni kommer bra överens utanför sängkammaren med.

Och var även försiktig nu när du är någorlunda ny i detta så du inte hamnar i klorna på nån som är ren sadist och som bara njuter av din smärta.
Det finns tyvärr alldeles för många psykfall därute.

Var försiktig och lyssna på dina känslor.
känns det fel med en person så dra ochhitta nån ny.
Det är inte värt att chansa.

Lycka till.
Citera
2014-04-17, 10:45
  #14
Medlem
Först och främst är jag inte det mi sta förvånad över hur en del närmar sig ämnet Dd/lg och BDSM osv. Att jämnföra dessa ämnen med pedofili eller att man njuter av att få käftsmällar utdelade är inte bara skrattretande men samtidigt något skrämmande. Lyckligtvis finns det väldigt mycket där ute som kan vara till hjälp för hur man kan lägga till på sina kunskaper och medvetenhet om det man eftersträvar men samtidigt också många som är manipulativa och vill dra nytta av någon som väljer att vara öppen med det de söker.
Det du, unga dam, måste ha med dig i bagaget när du väl hittar den du söker efter är grundreglerna för hur ett sådant förhållande bör vara byggt på. Precis som i alla andra förhållanden så är detta ett samspel som bygger på vad ni har för förväntningar av varandra både fysiskt och emotionellt och sedan vilka förpliktelser ni har gentemot varandra inom förhållandet. Att vara någons little innebär i första hand att underkasta sig sin daddy/dom/master och vara den lydig men samtidigt ställa till med hyss och vara olydig precis som en little ska vara. Dessa ibland medvetna, ibland omedvetna avvikelser utmynnar sig i sin tur i oftast fysiska konsekvenser som ligger dig/er varmt om hjärtat. Oftast det du eftersträvat. Bortom den fysiska biten så är den emotionella biten något du ska ha tillfredställt också och du ska vara säker på att den du har förhållandet med kan svara på dessa. Att bli omhändertagen, tröstad, älskad och lekt med som sig bör i ett sådant förhållande är mao vad du ska titta efter hos din daddy. Många förstår inte att man sätter gränser tillsammans och att förhållandet bygger på förståelse och ömsesidig respekt utan tror att daddyn gör som han vill och känner medans littlen är något att jämnföra med ett stycke kött som endast finns till för hans behag men detta kan endast existera om det är så överrenskommet och DU tillåter det. Du måste förstå att ingenting är hans rättighet förrens du känner dig trygg nog att ge det till honom, det ska alltså förtjänas. Hur ni sedan väljer att bygga vidare på förhållandet är upp till er, varje Dd/lg förhållande är, förutom dessa få utvalda grundregler, unik och utformas efter era unika sammanflätade förväntningar.
Personligen har jag vid endast två tillfällen avbrutit ett Dd/lg förhållande då den ena gången handlade om littlens intresse för narkotika vilket är ett av mina regler att man inte ska ha samröre med.
Kort och gott ska ett Dd/lg förhållande likt vilket förhållande som helst bygga på samspel, respekt, en massa kärlek och en massa lekande i alla dess former. Ser att vissa har föreslagit vissa hemsidor och forum för att hitta det du söker. Har själv inga erfarenheter från dessa sidor, men var försiktig och ha tålamod nog att vara säker på att du hittat någon du känner är rätt då det, återigen, finns oerhört många manipulativa personer som väntar att få fånga upp någon som dig.
Citera
2014-04-25, 10:22
  #15
Medlem
Tack för svaren! Ska tänka på det ni sagt!
Citera
2017-02-16, 18:37
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7-heaven
Att ha ett master/slave förhållande kräver väldigt mycket tillit och att man är väldigt lyhörd på var ens partners gränser går.
själv så har jag haft turen att kunna ha ett sådant förhållande med kvinnan i mitt liv.
Men du kan ju söka på darkside och lär känna någrasom du tycker verkar vara intressanta.
Tänk på att det kommer att krävas rätt mycket av er båda så det är ju bra om ni kommer bra överens utanför sängkammaren med.

Och var även försiktig nu när du är någorlunda ny i detta så du inte hamnar i klorna på nån som är ren sadist och som bara njuter av din smärta.
Det finns tyvärr alldeles för många psykfall därute.

Var försiktig och lyssna på dina känslor.
känns det fel med en person så dra ochhitta nån ny.
Det är inte värt att chansa.

Lycka till.

Vad svamlar du om? DDLG har INGENTING med Master/slave att göra, det är ett mer djupgående rollspel där Daddyn är mer dominant och LG är mer undergiven, det är grunden sedan finns det olika variationer och olika går olika djupt.

Daddyn är ingen master utan en person som tar en dominant men protective roll och tar hand om sin lilla flicka. Det handlar knappast om sadism eller skada LG även om det behövs lite smisk då och då om hon inte följer reglerna eller svär.
Citera
2017-02-16, 20:01
  #17
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Little-
Alltså, det behöver inte vara precis en "Daddy". Anledningen till varför jag själv valt att inte skriva så mycket om den biten här är för att jag inte vill få massa taskiga kommentarer. Som typ att jag kan be min farsa att våldta mig. För det är bara vidrigt. Folk som inte läst på och vet vad detta betyder förknippar ofta DD/LG med incest. Vilket är kränkande enligt mig.

Men om du tydligen är så påläst, var har du läst på om detta utan att samtidigt befinna dig på sådana forum där lämpliga kandidater förmodligen vistas?
Citera
2017-04-09, 00:01
  #18
Medlem
DenRiktigeJesuss avatar
Om du inte redan hittat dit finns nätverket DaddyDom/Babygirl på Darkside. Det finns också ett Littlesnätverk utan "stora", för att littles ska kunna prata med varandra utan raggningsförsök.
Har du problem att hitta dit kan du pm:a mig så får du vägbeskrivning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback