2014-04-09, 20:20
Medlem
sfrges avatar
Jag har lagt ut covers som jag gjort på Youtube förut. Då har jag spelat in och mixat och hållit på och sen bränt ner låten i WAV-fil. Och sen har jag lagt på en bild eller bildspel tillsammans med låten. Tycker det funkat bra. Nu funderar jag på att filma själva tangentbordet på synthen så folk ser hur jag spelar.

Alltså på något vänster ha kameran positionerad rakt ovanför allting. Första frågan är. Fungerar det att filma allting utan ljud i kameran medans jag spelar in allting med hörlurar på. Så att jag får en WAV fil tillsammans med filmen utan ljud. Hur enkelt är det att få detta att synka perfekt sen?? Har någon gjort detta?? Jag har monitorer så visst kan bara spela in filmen rakt av med ljud och allting men jag har liksom bara fått för mig att ljudet kanske blir sämre då.

Detta är liksom planer på ett mycket tidigt stadium en så länge. Jag har för tillfället ingen egen kamera. Skall kolla runt lite med folk om någon har som jag kan låna. Eller kanske köpa själv när jag har pengar.
Då är nästa fråga vilken kvalitet på kameran som behövs om jag kör allting rakt av med ljud i monitorerna??
Citera
2014-04-09, 20:49
Medlem
Skitonds avatar
Spela in videon utan ljud med kameran, spela in ljudet med datorn.

Att synka det sedan måste vara lätt som en plätt i alla videoredigeringsprogram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in