2014-04-09, 18:08
Medlem
Så polarn har en relativt ny dator. han vet dock inte vad det är för saker i den. Köpte den för ett år sen för 12000 av en kompis. Saken är den att han inte får nån bild på skärmen annat än om han använder TV skärmen.. jag har aldrig hört något liknande så därför frågar jag er - vad fan kan va fel?

är det grafikkortet måntro eller är jag ute och cyklar?

Mvh
Citera
2014-04-09, 18:28
Medlem
anitramanes avatar
fråga kompisen
Citera
2014-04-09, 18:56
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wexo
Så polarn har en relativt ny dator. han vet dock inte vad det är för saker i den. Köpte den för ett år sen för 12000 av en kompis. Saken är den att han inte får nån bild på skärmen annat än om han använder TV skärmen.. jag har aldrig hört något liknande så därför frågar jag er - vad fan kan va fel?

är det grafikkortet måntro eller är jag ute och cyklar?

Mvh

Tror du cyklar. Grafikortet fungerar ju till TV-skärmen. Är skärmen testad med annan dator? Det kan vara bakgrundsbelysningen som säckat. Lys md en kraftig lampa mot skärmen. Skymtar du då bilden lite svagt så har luman slocknat. Det finns reservdel att köpa och den kallas "inverter" på engelska. Filmer på youtube som visar hur man gör finns det också.
Citera
2014-04-09, 19:53
Medlem
rakmackan99s avatar
Vilken data?
Citera
2014-04-09, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Tror du cyklar. Grafikortet fungerar ju till TV-skärmen. Är skärmen testad med annan dator? Det kan vara bakgrundsbelysningen som säckat. Lys md en kraftig lampa mot skärmen. Skymtar du då bilden lite svagt så har luman slocknat. Det finns reservdel att köpa och den kallas "inverter" på engelska. Filmer på youtube som visar hur man gör finns det också.

okej, tack! vi ska prova. Dock så har han provat flera skärmar till datan, som inte fungerat. konstigt nog bara TVn som gör det..

Men vi kikar! tack för hjälpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in