2016-07-21, 10:32
Medlem
Den där Jenny.Flizz är aktiv på bodycontact och heter vedda (Norrbotten, Luleå) , person skriver exakt samma som skrivet här i tråden. Tyckte något var skumt när det kom ett sånt svar direkt för(20min)sedan.
Citera
2016-07-21, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrJ4nn3
Den där Jenny.Flizz är aktiv på bodycontact och heter vedda (Norrbotten, Luleå) , person skriver exakt samma som skrivet här i tråden. Tyckte något var skumt när det kom ett sånt svar direkt för(20min)sedan.

HAHa den lilla horan skrev till mig på BC och skrev att hon bodde i min stad..Hon ville ha kontakt via Hotmail. Och bad mig köpa ett paysafecard för 500 kronor och skicka koden till henne. För hon ville ha 500 kronor för att ha sex och sedan skulle det vara gratis. SÅ fort jag hörde att hon ville ha betalt visste jag att det var Scam. Hade förvisso ett använt paysafecard på 1000 hemma eftersom jag spelar poker. Skicka bild till horan men dolde några siffor och sa att hon får resten när vi ses. Men hon kalla mig oseriös
Citera
2016-07-21, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duckham
Hen kör vidare med paysafecard. Påstod att hen bor alldeles vid stationen i stan där jag bor. Skickade ett par bilder på ukrainska skönheter som dök upp på en massa sidor när jag körde bildsök.

Ska möta mig utanför 7/11 vid stationen om 20 minuter! Det är bara det att det finns ingen 7/11 vid stationen i den stad jag bor! När hen påstod sig bo nära stationen sa jag: Jaså i, (en stadsdel som inte finns) och hen svarade Javisst!

Kan det vara Halmstad? Sa stationen till mig med
Citera
2016-07-24, 22:05
Medlem
Nibiruans avatar
Jag har råkat i kontakt med den här scammaren/scamerskan på bodycontact.com, profilen blev snabbt borttagen pga bedrägeriskäl, "hon" skriver att hon själv tog bort profilen p.g.a hon fick så mkt mejl.
Hennes e-mail är jenny . flizz @ outlook . com (skriv bara ihop allt så skall det funka). Går till Polisen imorrn med det här. Kommer med stor sannolikhet inte köra till Umeå för att träffa "henne" nu när jag fann den här tråden. Tack för att ni finns, flashbackare!
Citera
2016-07-28, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiruan
Jag har råkat i kontakt med den här scammaren/scamerskan på bodycontact.com, profilen blev snabbt borttagen pga bedrägeriskäl, "hon" skriver att hon själv tog bort profilen p.g.a hon fick så mkt mejl.
Hennes e-mail är jenny . flizz @ outlook . com (skriv bara ihop allt så skall det funka). Går till Polisen imorrn med det här. Kommer med stor sannolikhet inte köra till Umeå för att träffa "henne" nu när jag fann den här tråden. Tack för att ni finns, flashbackare!

Nytt nick på bodycontact.com

"Hurran" dock samma mejl adress och samma innehåll på brevet.

"hon" säger dig bo vid Odenplan.
Tydligen närheten av Hard Rock.

och så klart så ville hon ha paysafecrd500.
Senast redigerad av jssthlm 2016-07-28 kl. 12:39.
Citera
2016-08-02, 13:23
Medlem
Trotskys avatar
Nu är hon aktiv i Värmland, hon skrev till mitt konto på bodycontact idag och ville träffas, redan rapporterad
Citera
2016-08-02, 17:44
Medlem
Mithrandirs avatar
Har varit i kontakt med den här personen två ggr på BC.

Genomskådade det snabbt o sökte på mailadressen o fann tråden.

Det måste uppenbarligen funka eftersom den startades för över två år sen, att hon inte ens byter mail måste betyda att många kåta män betalar det hon vill ha
Citera
2016-08-11, 17:56
Medlem
På bc under namnet hollatolla just nu.
Citera
2016-08-11, 19:06
Medlem
kongoveterans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiruan
Går till Polisen imorrn med det här. Kommer med stor sannolikhet inte köra till Umeå för att träffa "henne" nu när jag fann den här tråden. Tack för att ni finns, flashbackare!
Fast tänk om det ändå är en riktig tjej som bara råkat ha oturen att råka ut för oseriösa killar? Där hade du chansen få knulla och du sumpade det. Nä skoja, Polisanmäla är det enda som gäller! Denna "hen" har säkert lurat 1000 killar då "hen" varit aktiv i flera år nu och tydligen går det bra då "hen" fortsätter. Har "hen" fått 500 kr av varje kan denna "hen" säkert tjänat en halv miljon kr på detta.

Det borde gå att spåra antingen IP-adressen som Polisen kan begära ut av outlook eller sajterna "hen" är aktiv på. Borde också gå att spåra vart pengarna tar vägen om Polisen kontaktar Paysafe. För 500 kr lär inte Polisen bry sig men tack vare denna tråden bevisar det att personen varit aktiv i flera år och troligen lurat hundratals killar, kanske tusen. Så allmänintresse finns då det rör sig om organiserad brottslighet och det finns spaningsuppslag. Bara att ni utsatta ser till att anmäla...
Senast redigerad av kongoveteran 2016-08-11 kl. 19:15.
Citera
2016-08-20, 22:50
Medlem
Hon är fortfarande 19år 😂😂
Samma text i alla år.
Hon var i Kalmar i fredags.

Hon ville träffas idag och när paysafe frågan kom. Svarade jag att det är konstigt att du fortfarande är 19. Ända sedan 2013 😂.

Inget mer sedan det 😂
Citera
2016-08-28, 15:18
Medlem
"Hon" finns även på qruiser som Holly96
Citera
2016-09-03, 12:38
Medlem
Kan ingen slänga upp ip så kan vi lösa gåtan?

(outlook/hotmail) Öppna meddelandet från scamern, brevid svara finns en nerpil, fippla upp meddkälla
och alla ip-nr syns. Sedan kan man lokalisera stad iaf som första steg genom att kolla ip:

https://ipnr.nu/spara-ip-nummer/

Kom igen nu fram med IP, 3 år is enough!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in