2014-04-09, 17:23
Medlem
rjonssons avatar
Vad använder ni linux-användare för klient till google drive, jag installerade syncdrive och fick den att synca men efter någon dag så har programmet försvunnit ??? Samma sak har hänt två gånger.
Citera
2014-04-09, 23:07
Moderator
vhes avatar
Jag använde grive ett tag https://packages.debian.org/jessie/grive. Kan knappast säga att jag rekommenderar det, men det är i alla fall ett alternativ. Jag gav nog upp på google drive, helt enkelt.
Citera
2014-04-10, 08:50
Medlem
rjonssons avatar
Synd om man ska behöva ge upp, 2,5dollar för 100G är ju ett väldigt bra pris jämfört med dropbox.
Citera
2014-04-10, 21:54
Medlem
Svinsvens avatar
Annars kan jag rekomendera copy.com. Det funkar väldigt smidigt med Linux. Man får 15 GB fritt och kan sedan tjäna 5 GB för varje invite. Man kan även betala 9,99 USD per månad för 250 GB.
Citera
2014-11-20, 20:28
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjonsson
Vad använder ni linux-användare för klient till google drive, jag installerade syncdrive och fick den att synca men efter någon dag så har programmet försvunnit ??? Samma sak har hänt två gånger.

Har idag kört igång google-drive-ocamlfuse, där man kan mounta Google Drive som ett filsystem i Linux.
Däremot går ju kopiering med rsync förbannat slött.

Men efter lite googlande så har jag förstått att Google Drive är långsamt, många som klagar på prestandan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in