Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-08, 15:08
  #1
Medlem
pajmammas avatar
Jag har under det senaste året skaffat mig en ny kvinnlig vän som jag pratar väldigt ofta med, mest på hennes initiativ. Jag har den senaste tiden utvecklat känslor åt det romantiska hållet, känslor som jag delgivit henne (dumt kanske, vad vet jag). Jag vet även att hon var intresserad av mig i början när vi träffades. Så här långt är allt väl. Problemet är att hon har skaffat sig en pojkvän som hon varit tillsammans med ett antal månader.

Jag får vibbar av att det inte är sådär jättebra mellan dem. Detta kan i och för sig vara önsketänkande, men ändå något att ta in i beräkningarna. Nu har hon sagt att hon gärna vill att jag kommer och hälsar på henne en vecka (hon bor väldigt långt från mig). Detta när hennes pojkvän är bortrest. Att fråga henne rätt ut vad hennes intentioner med detta är känns inte riktigt helgjutet. jag kör gärna raka rör i vanliga fall men att fråga ut henne i en sån här situation tror jag kan vara vanskligt. Så nu frågar jag relationsexperterna på flashback istället. Som jag ser det finns det två alternativ.

Det första är att hon gärna vill träffa mig som vän och väljer tillfället då hennes pojkvän är bortrest för att ta hänsyn till mig och mina känslor.
Det andra är att hon tröttnat på sin pojkvän och gärna hänger med mig ett tag. Men inte vill göra slut med sin pojkvän av någon anledning.

Det känns som att alternativ ett är en smula respektlöst mot mig, då hon vet om hur jag känner för henne. Och det är självklart att jag hoppas på något mer än att umgås som vänner under en hel vecka. Och alternativ två är ju uppenbarligen otroligt respektlöst mot hennes pojkvän.

Det ska även tilläggas att vi kommer spendera större delen av sommaren tillsammans då vi kommer att jobba och bo på samma ställe. Så jag kan inte riktig bara bryta kontakten och gå vidare heller, även om det kanske hade varit den bästa lösningen.
__________________
Senast redigerad av pajmamma 2014-04-08 kl. 15:16.
Citera
2014-04-08, 15:44
  #2
Medlem
rejmans avatar
Försök ligga med hennes pvän och gör så det kommer ut, sen kommer dom göra slut och du kan knulla henne i fred.
Citera
2014-04-08, 15:49
  #3
Medlem
Iamthebatmans avatar
Åker du till henne så förväntar hon sig åtminstone ligg, om inte mer. Jag hade definitivt gjort det utan att tänka en sekund, men du kanske är en sån person med respekt för andra (hennes kille i detta fallet).

Om män och kvinnor ska vara goda/bästa vänner, så behöver båda parter ha väldigt starka förhållanden med andra människor.
Annars slutar det alltid med sånahär funderingar.

Tur att man fortfarande får säga sånt på flashback år 2014 iallafall...
Citera
2014-04-08, 16:06
  #4
Medlem
Jellohs avatar
Hon vill troligen provligga dej för att sen dumpa sin kille och bli ihop med dej. Åk aldrig bort bara....
Citera
2014-04-08, 16:22
  #5
Medlem
Vill du verkligen ha en sådan tjej som bjuder in andra killar när du själv är bortrest?
Citera
2014-04-08, 16:28
  #6
Medlem
Eftersom att hon vet om dina känslor och väljer att bjuda hem dig när pojkvännen är borta betyder detta såklart något. Antingen har hon intentionerna att hon vill att det ska hända något mellan er alternativt så är hon en attention whore som bara vill att du ska sukta efter henne så att hon känner så åtrådd eftersom hon vet om att du vill ha henne.

Sen är det självklart att hon säger att ni bara ska vara vänner. Jag vet inte hur många gånger jag sagt till tjejer i olika sammanhang att "vi kommer inte ligga bara så att du vet" eller hur många gånger jag fått höra detsamma när jag i själva verket både jag och dem vet att det kommer hända. Även "vi träffas som vänner" är en jävla klyscha som jag både själv använt och fått sagt till mig när någon egentligen har andra intentioner.

Sedan säger jag alltid samma sak i dessa sammanhang: detta är med allra största sannolikhet dömt att gå åt helvete. Avslutar hon en relation med att inleda en med dig innan hon gjort slut med sin kille är risken överhängande att du inte blir mer än ett reboundförhållande eller att hon gör samma sak mot dig när hon börjar tröttna. Visst kan man försöka ha inställning att "en gång är ingen gång" men i verkligheten bör man se folks handlingar som ett bevis för vad de är kapabla till och hur de hanterar situationen, sanningen är också att vi människor är sämre än vad vi vill tro när det kommer till att inte göra samma misstag två gånger.
__________________
Senast redigerad av dr.Van-Imo 2014-04-08 kl. 16:31.
Citera
2014-04-08, 16:34
  #7
Medlem
pajmammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamthebatman
Åker du till henne så förväntar hon sig åtminstone ligg, om inte mer. Jag hade definitivt gjort det utan att tänka en sekund, men du kanske är en sån person med respekt för andra (hennes kille i detta fallet).

Om män och kvinnor ska vara goda/bästa vänner, så behöver båda parter ha väldigt starka förhållanden med andra människor.
Annars slutar det alltid med sånahär funderingar.

Tur att man fortfarande får säga sånt på flashback år 2014 iallafall...

Jag ska inte hyckla, jag ger blanka fan i hennes kille egentligen. Dock signalerar ju detta möjligen att hon egentligen inte är något att ha. Håller med dig i övrigt.

Citat:
Ursprungligen postat av dr.Van-Imo
alternativt så är hon en attention whore som bara vill att du ska sukta efter henne så att hon känner så åtrådd eftersom hon vet om att du vill ha henne.

Detta är det jag är mest orolig för. Det hade känts otroligt dumt att åka dit och upptäcka att så var fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av dr.Van-Imo
Sedan säger jag alltid samma sak i dessa sammanhang: detta är med allra största sannolikhet dömt att gå åt helvete. Avslutar hon en relation med att inleda en med dig innan hon gjort slut med sin kille är risken överhängande att du inte blir mer än ett reboundförhållande eller att hon gör samma sak mot dig när hon börjar tröttna. Visst kan man försöka ha inställning att "en gång är ingen gång" men i verkligheten bör man se folks handlingar som ett bevis för vad de är kapabla till och hur de hanterar situationen, sanningen är också att vi människor är sämre än vad vi vill tro när det kommer till att inte göra samma misstag två gånger.

Självklart är jag medveten om att det är så. Sen kan man ju undra hur många förhållanden som är menade att vara för evigt. Det enda jag vet är att jag gillar henne och att jag nog skulle ångra mig om jag inte försökte. Vad som händer sen får man ta som det kommer.
__________________
Senast redigerad av pajmamma 2014-04-08 kl. 16:41.
Citera
2014-04-08, 16:51
  #8
Medlem
pajmammas avatar
Sorry för dubbelpost.

Tror ni att det är möjligt att snacka med henne om detta utan att sabba precis allt?
__________________
Senast redigerad av pajmamma 2014-04-08 kl. 17:01.
Citera
2014-04-08, 17:37
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajmamma
Detta är det jag är mest orolig för. Det hade känts otroligt dumt att åka dit och upptäcka att så var fallet.

Å andra sidan, åker du inte dit får du aldrig vet. Om jag var dig och skiter i hennes pojkvän så hade jag åkt dig. Hade antagligen ångrat mer om jag aldrig åkte och fick svar på mina frågor än vad jag ångrat om jag åkte dit och det slutade att jag matade hennes ego några dagar. Vill hon bara få sitt ego matat har du ju svart på vitt vad hon är för skrot och korn och kan således glömma och gå vidare.


Citat:
Ursprungligen postat av pajmamma
Självklart är jag medveten om att det är så. Sen kan man ju undra hur många förhållanden som är menade att vara för evigt. Det enda jag vet är att jag gillar henne och att jag nog skulle ångra mig om jag inte försökte. Vad som händer sen får man ta som det kommer.

De flesta förhållanden i dagens samhälle varar såklart inte för evigt. Hade jag varit förälskad hade jag tagit chansen och kört på, men jag hade ju också varit medveten om riskerna och vad jag ger mig in på. Varningsklockorna slår på för fullt.
Citera
2014-04-08, 19:08
  #10
Medlem
Hon vill inte vara ensam, dumpar hon sin kille så kan hon ju bara chansa på att hon kommer få dig.
Du kommer att få ligga
Citera
2014-04-08, 19:24
  #11
Medlem
Sova i en annan mans säng när han är bortrest låter inte som någon höjdare. Man får dålig karma och bruden spelar ett fult spel som hon kommer göra även mot dig tids nog, om det skulle bli ni dvs. Jag skulle nobbat. Otrohet är äckligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback