Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-08, 11:29
  #1
Medlem
Hej

Jag sökte ett jobb för någon vecka sedan och fått svar nu som lyder:
"Jag tycker de vore roligt att träffa dig lite över en opretentiös fika"

Vad menar de med detta?:O Någon som kan tyda, jag förstår att de vill träffa mig men "opretentiös" och "lite" jag blir förrvirrad.
Citera
2014-04-08, 11:30
  #2
Medlem
vad har du sökt för jobb om man får fråga? jag skulle nog kolla upp företaget lite mer för det lät knäppt
Citera
2014-04-08, 11:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfan12
vad har du sökt för jobb om man får fråga? jag skulle nog kolla upp företaget lite mer för det lät knäppt

Jag fick ju lite längre svar med tid och plats osv men just den meningen förstår jag mig inte på...
Citera
2014-04-08, 11:35
  #4
Avstängd
Låter som en invit till en dejt.
Citera
2014-04-08, 11:35
  #5
Medlem
MartinStLouiss avatar
Är det ett stort företag du har sökt jobb på? För det finns ett par oseriösa rekryteringsbolag/företag som man bör undvika. Har inte namn på såna just nu, men det går att kolla upp efter lite forskning.
Citera
2014-04-08, 11:36
  #6
Medlem
gå dit då o se vad för typer de e
Citera
2014-04-08, 11:38
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Låter som en invit till en dejt.

tror du verkligen det :O, låter skumt haha
Citera
2014-04-08, 11:38
  #8
Medlem
De vill träffa dig och prata under enkla och okomplicerade former. En fika någonstans, inget att haka upp sig på. Lämna kostymen/dräkten hemma och var som vanligt.
Citera
2014-04-08, 11:40
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
De vill träffa dig och prata under enkla och okomplicerade former. En fika någonstans, inget att haka upp sig på. Lämna kostymen/dräkten hemma och var som vanligt.

Perfekt! Tack, nu blev jag lite klokare
Citera
2014-04-08, 11:40
  #10
Medlem
Danielxbf32s avatar
Såhär är det: Någon gång på 90-talet slogs hela det svenska utbildningssystemet i spillror vilket medför att alla som är födda på 90-talet eller senare har fått en utbildning och en uppfostring värdig ett u-land, nu börjar dessa människor växa till sig och hamna i roller där de exempelvis rekrytera eller kommunicera externt för sin arbetsgivares räkning.

Så du får nog vänja dig vid denna typ av språkbruk för det kommer bara bli värre.
Citera
2014-04-08, 11:42
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
De vill träffa dig och prata under enkla och okomplicerade former. En fika någonstans, inget att haka upp sig på. Lämna kostymen/dräkten hemma och var som vanligt.

Tror absolut på detta, måste företag vill anställa folk som funkar i "teamet", någon som passar in rent personlighetsmässigt. Genom att ta en fika eller liknande så tar man bort väldigt mycket nervositet, från båda parter, och kan istället ha en mer avslappnande konversation.
Citera
2014-04-08, 11:42
  #12
Medlem
TerrorT1T0s avatar
tror det det är så att de bara driver med dig, säg att du känner dig kränkt och begär skadestånd så tjänar du lite snabba cash
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback