Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-31, 14:09
  #973
Medlem
Sahindal familj är en respekterad familji bland kurder från Turkiet. Nästan alla av de är egenföretagare . Sveriges största kebab tillverkare järvsökebab och sala kebab ägs av Sahindal familj.De äger restauranger,pizzerior och grosister i uppsala,sala,hudiksvall,bollnäs,söderhamn,avesta osv...
Synd att man vill dra alla Sahindal släkten i samma kam för fadime händelsen. Nästan alla som jag känner i Sahindal släkten var ledsen och arg på grund av den här händelsen.
De Sahindal familj medlemmar jag känner är väldigt snälla,hjälpsamma och generösa.
Majoritet av Sahindal familj är inte muslimer utan Aleviter . Sahindal familj kommer från en stad som heter maras där blev folkmord på aleviter 1978 ,det därför många aleviter flyttade utomlands.
Citera
2016-09-01, 10:27
  #974
Medlem
[quote=amedmerdin|58339536] Majoritet av Sahindal familj är inte muslimer utan Aleviter .


Alewiter tillhör en inriktning av Shia islam. Således fortfarande muslimer.
Citera
2016-09-01, 11:05
  #975
Medlem
nej fel. alevisim är nära släkt med Yazdanism och Zoroastrism .
Citera
2016-09-01, 11:29
  #976
Medlem
https://sv.wikipedia.org/wiki/Alevism
Citera
2016-09-01, 12:20
  #977
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amedmerdin
Synd att man vill dra alla Sahindal släkten i samma kam för fadime händelsen. Nästan alla som jag känner i Sahindal släkten var ledsen och arg på grund av den här händelsen.
Att Fadimes bror inte direkt framstod som ensam GM kan ju ha med saken att göra. Kurder, aleviter eller muslimer spelar ingen roll, de har betett sig som idioter om och om igen.

(Och att väcka en tråd till liv efter flera år gör ju bara att saken aktualiseras igen.)
Citera
2016-12-19, 16:03
  #978
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amedmerdin
Sahindal familj är en respekterad familji bland kurder från Turkiet. Nästan alla av de är egenföretagare . Sveriges största kebab tillverkare järvsökebab och sala kebab ägs av Sahindal familj.De äger restauranger,pizzerior och grosister i uppsala,sala,hudiksvall,bollnäs,söderhamn,avesta osv...
Synd att man vill dra alla Sahindal släkten i samma kam för fadime händelsen. Nästan alla som jag känner i Sahindal släkten var ledsen och arg på grund av den här händelsen.
De Sahindal familj medlemmar jag känner är väldigt snälla,hjälpsamma och generösa.
Majoritet av Sahindal familj är inte muslimer utan Aleviter . Sahindal familj kommer från en stad som heter maras där blev folkmord på aleviter 1978 ,det därför många aleviter flyttade utomlands.
Sahindals har varit i farten igen... (FB) Åke Persson knivhuggen till döds i Bollnäs
Citera
2019-07-15, 23:56
  #979
Medlem
kitschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amedmerdin
Sahindal familj är en respekterad familji bland kurder från Turkiet. Nästan alla av de är egenföretagare . Sveriges största kebab tillverkare järvsökebab och sala kebab ägs av Sahindal familj.De äger restauranger,pizzerior och grosister i uppsala,sala,hudiksvall,bollnäs,söderhamn,avesta osv...
Synd att man vill dra alla Sahindal släkten i samma kam för fadime händelsen. Nästan alla som jag känner i Sahindal släkten var ledsen och arg på grund av den här händelsen.
De Sahindal familj medlemmar jag känner är väldigt snälla,hjälpsamma och generösa.
Majoritet av Sahindal familj är inte muslimer utan Aleviter . Sahindal familj kommer från en stad som heter maras där blev folkmord på aleviter 1978 ,det därför många aleviter flyttade utomlands.

Har du läst boken "Du ska dö" om Fadimes liv? Där beskrivs att familjen flyttade till Sverige av ekonomiska skäl, inte ett ord om politik eller religion.

Dessutom får man en bild av en stor släkt som trycker på Fadimes pappa och bror att mörda henne, för att upprätta familjens heder. Pappan vill egentligen inte men tvingas mer eller mindre av familjen. Släktmöten med flera hundra deltagande släktingar hålls där det bestäms att Fadime ska dö.

Att man är ledsna och arga efteråt låter som en efterhandsreaktion, när man upptäcker att resten av Sveriges befolkning tänker på ett annat sätt. Om de var så bestörta borde de ha förstått och hindrat Rahmin i tid.
Citera
2019-07-16, 10:32
  #980
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Har du läst boken "Du ska dö" om Fadimes liv? Där beskrivs att familjen flyttade till Sverige av ekonomiska skäl, inte ett ord om politik eller religion.

Dessutom får man en bild av en stor släkt som trycker på Fadimes pappa och bror att mörda henne, för att upprätta familjens heder. Pappan vill egentligen inte men tvingas mer eller mindre av familjen. Släktmöten med flera hundra deltagande släktingar hålls där det bestäms att Fadime ska dö.

Att man är ledsna och arga efteråt låter som en efterhandsreaktion, när man upptäcker att resten av Sveriges befolkning tänker på ett annat sätt. Om de var så bestörta borde de ha förstått och hindrat Rahmin i tid.



Ja dessa "människor" är totalt sinnessjuka och borde aldrig släppts in i sverige men tyvärr så tycker politikerna att det är berikande.

Tack polisen för att ni sköt ihjäl aset!
Citera
2022-07-21, 05:09
  #981
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Modern hänvisar till att hon är analfabet och kommer med det goda tipset att polisen borde ha omringat honom, att en polis borde ha gått upp bakom den knivbeväpnade och påtände Mesut, alltså gått in i närkamp med honom...... Inte så helt oförståeligt att hon inte lärt sig läsa på 50-60 år inte... Sen drar hon helt irrelevant en liknelse med Breivik, som gav upp och kastade sitt vapen när han konfronterades med polis. Kul är också att läsa att Mesut "älskade" sin syster Fadime, han är alltså dömd för att ha hotat henne med orden " jag ska döda dig din horunge", ja eftersom de var helsyskon så har han därmed pekat ut sin mor som prostituerad också, men det är väl ett kärleksbevis det med.
Den här texten sammanfattar den kurdiska diasporan i Sverige.
Ingen logik, bara kaos och saker "händer"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback