2014-04-08, 15:56
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gardasjon96
Mannen ifråga verkar ha varit en zombie, enligt UNT.

"-Han hade en kniv i vardera handen, och man försöker först muntligt att få honom att stanna. Att ge sig, och släppa knivarna.Det ska mannen dock inte ha brytt sig om.-Man skjuter då varningsskott, vilket inte heller ger någon effekt. Pepparspray hjälper inte, och man skjuter honom i benet men han tar ingen notis om det, säger Kenneth Sundin.Då tar konstaplarna beslut att skjuta mot kroppen."

http://www.unt.se/uppsala/knivman-sk...8-default.aspx
Var han Superman?
Citera
2014-04-08, 15:57
Medlem
Att en ensam far kan med sitt psykopatiska beteende förstöra en hel generation av människor. Fyfan.
Citera
2014-04-08, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
Var han Superman?

Troligtvis affe-hög efter en 24 hrs sejour. Då blir folk lite cp.
Citera
2014-04-08, 15:59
Medlem
Citat:
Var han Superman?
Droger...
Citera
2014-04-08, 16:01
Medlem
Citat:
Var han Superman?

Mycket adrenalin och eventuellt påverkad gör nog sin del. Sen kan ju första skottet ha tagit på ett ställe där man inte "ramlar" ihop. Tycker det är ett skämt av ansvarig att släppa ut mannen, om han nu varit en zombie som det påstås. Dock tycker jag att polisen handlade helt rätt och synden straffar sig själv.
Citera
2014-04-08, 16:02
Medlem
smguld88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Grattis Polisen! Tack för ett väl utfört jobb. Man kanske skulle åka och bjuda på tårta, med tanke på att de sparat in ett antal miljoner på denna yrkeskriminella blatte.

Någon som har en FB grupp där man kan tacka?

Ska Fadimes far utvisas efter avtjänat straff? Någon som vet?
Citera
2014-04-08, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
Du är seriöst dum i huvet ! enda gången du antaglien är med i mensa är några dagar i månaden.DET ÄR SKILLNAD PÅ EXPANDERADE KULOR . är alla bilar likadana?

Istället för att sitta och leka bessserwisser bakom skärmen, åk till en skjutbana så får du se att det jag säger stämmer..

ANTAGLIGEN.
Hur är en hålspetskula inte expanderande? Upplys mig.
Citera
2014-04-08, 16:05
Medlem
1235oops4567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyiasap
Man läser och förundras av vissa inlägg och imponeras av andra. Många har vinklar som jag aldrig tänkt på, men vissa undrar man om de helt enkelt glömt en "smiley"... För det är svårt att veta om det är ett skämt om det inte är en "smiley" efter för textspråket är svårt ibland.
Det jag förundras över är inlägget om att kalla in en tolk??? Hur menar du då? I en sån situation ska man trycka på "paus" och ringa en tolk som kommer till platsen?
Sen var det någon som skrev att man skulle prata med honom och informera om konsekvenserna?? Typ "Om du inte släpper knivarna och ger upp kommer vi bli arga och du blir arresterad och du kommer få sitta i fängelse", eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Brölbrutus
Hej alla vänstervridna misslyckade bidragstagare. Nu är det så att polisen har i uppgift att förhindra brott och lagföra brottslingar. Polisen ser inte det som ett spel såsom så många av er. Det är deras arbete att på ett så säkert sätt avväpna, utan att själva sätta sig i mer fara än nödvändigt OCH det går naturligtvis ut över den kriminelle. Drar du ett dödligt vapen mot en snut och inte ger dig på verbala order så är det helt rätt att du blir skjuten.

Bröööl

Instämmer med er båda. Helt bisarrt att folk på fullaste allvar i denna tråd menar att det ens finns en misstanke om att polisen skulle ha agerat fel i detta sammanhang när de till slut blev tvungna att skjuta ihjäl fanskapet för att få ordning på situationen. Då lämnar jag helt ute själva aspekten att kräket förtjänade detta mer än något annat, och att polisen faktiskt har begått ett stort misstag som släppte honom fri vid 3-tiden på natten och inte ens i minsta fall släpade honom till akutpsyk om de inte ville hålla kvar honom. En såpass jävla rubbad människa hör inte hemma ute i samhället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlok.Holmes
Lyckas inte 4 fullvuxna poliser avväpna en knivbeväpnad person utan att ta ihjäl honom? Inte första gången det händer, knappast sista.

Jag antar om du vore polis så hade du väll gått fram och gjort en rundspark för att avbeväpna båda hans knivar och sen snabbt ta till värsta grymma Kung Fu moves för att neutralisera och sätta handfängsel på honom? Du har tittat för mycket på actionfilmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Om inte Gold Dot Speer-ammunition expanderar vid träff så förstår jag inte vad du menar är en expanderande kula. Upplys mig/oss!

Pratar man om expanderande kula så är det i regel en fragmenterande som avses, de är även de fragmenterande som har störst skadeverkan.

Polisens kulor plattar till sig till en form liknande ett mynt för att bromsas och inte gå ut. Att den expansionen eller snarare deformationen skulle vara avgörande för liv och död i fallet skott i huvudet håller jag inte med om.
Citera
2014-04-08, 16:07
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
Du är seriöst dum i huvet ! enda gången du antaglien är med i mensa är några dagar i månaden.DET ÄR SKILLNAD PÅ EXPANDERADE KULOR . är alla bilar likadana?

Istället för att sitta och leka bessserwisser bakom skärmen, åk till en skjutbana så får du se att det jag säger stämmer..

Din mupp. Erkänn att du hade fel din tönt. Polisen använder expanderande kulor just för att kulan skall stanna i kroppen. Den "bromsas upp" för att den expanderar som en svamp. Detta val har man gjort för att inte öka risken att oskyldiga träffas. Du hade fel. Punkt.

Sen att det finns olika typer av expanderande kulor hör inte hit. Polisen använder expanderande ammunition. Punkt.. ge dig din mupp
Citera
2014-04-08, 16:08
Medlem
ElSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Svenska polisen är amatörer de kan ingenting minns en händelse i Sthlm då en ensam snubbe spöade fler än 10 poliser på en gång och efter det fick poliserna terapi.

Hollywood är bra på att spotta ut filmer med självuppoffrande, risktagande vildar till poliser och dylikt.

Men i det verkliga livet har polisen inte skrivit på att tre svårt knivskurna på tio skulle vara en acceptabel utgång. De går inte runt som björnligan i en tät grupp, de har olika uppgifter och ansvar, mest att skydda omvärlden.

Om A inte biter och inte heller B eller C, då kommer D. Det är tågordningen, och jag anar att det går undan ibland.

Blanda inte ihop människor i vardagen med ansvar för familj med Hollywood hjältarna. Vardagsunderhållning innehåller inte knivar och skjutvapen i en sund värld, även om det är välkommet på bioduken.

Synd att sånt här händer.
Senast redigerad av ElSilencio 2014-04-08 kl. 16:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in