2014-04-07, 18:59
Medlem
Simpen45s avatar
Som rubriken lyder är det olagligt att tillverka denna gasblandning hitta inte något om detta någonstans men tänker att om ändå Svets gas är tillåtet att inneha som privat person så kan väl HHO inte vara någon skillnad båda används ju till precis samma saker och HHO är något klenare en svets gas men inte mycket.

har en Vätgasgenerator som jag byggde för skojs skull och har haft skit kul med den sprängt av lite bubblor och ballonger, blir en jävla smäll men inte någon "skada" kunde hålla en ballong och tända av den i handen utan att det gjorde speciellt ont det är mest tryckvågen som känns inte själva explosionen
Citera
2014-04-07, 19:37
Medlem
skunkjobbs avatar
Det har jag extremt svårt att tänka mig att det skulle vara olagligt, då borde man inte få fisa heller. Man får ju inneha acetylen och det är väl snarare farligare än vätgas.

Bubbla på du i hydrolysören men kalla det inte HHO, det är en knasterm som antyder att väteatomerna förekommer som enatomig gas vilket inte är fallet. Vätgas är även i detta sammanhang (som så ofta annars) H2 och syrgas är O2, inget annat.

(Det är många just i elektrolyssvängen som skriver HHO men det ska man alltså inte göra.)
Citera
2014-04-29, 16:11
Medlem
www.hho.forum24.se

Berätta om gör egna försök!
Citera
2014-04-29, 17:05
Tror inte det är olagligt, men kan nog vara det om du framställer större mängder o brassar av det då det kan rubriceras som "Allmänfarlig ödeläggelse". Har byggt mycket som smäller i mitt liv, mest som smällare eller bomber. Men det var när jag bodde på landet.

Men jag iof. framställt ricin i min lägenhet, det trodde jag var lagligt, men står nu åtalad för bl.a "Olovlig befattning med kemiska vapen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in