2014-04-07, 17:38
Medlem
Hej! Finns många som är som mig, skämtar med främlingar på ett vardagligt sätt. Meningen med denna tråd är att få lite tips på hur man kan driva med sina medmänniskor på ett roligt och lättsamt sätt, kanske inleda en föreläsning eller föredrag på?

Något jag brukar göra är att när man är på en restaurang, eller vid glassbilen och får en trådlös kortläsare, så sätter man den mot örat o skriker "HALLÅÅÅ?!"

Så, jag efterlyser era roliga skämt i vardagen! Vill få mig ett riktigt gott skratt när jag läser, och själv få idéer på vad jag kan göra!
Citera
2014-04-07, 17:41
Medlem
Havremackas avatar
Bajsa i en tom snusdosa och fråga dina polare om de är sugna på snus. Det blir nog en sjuhelvetes reaktion när de tar emot dosan och öppnar den och till sin stora förvåning upptäcker att den är fylld av skit.

Var även noga med att filma detta och ladda upp det på forumet så att alla kan se det
Citera
2014-04-07, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havremacka
Bajsa i en tom snusdosa och fråga dina polare om de vill ha. Det blir nog en sjuhelvetes reaktion när de tar emot dosan och öppnar den och till sin stora förvåning upptäcker att den är fylld av skit.

Var även noga med att filma detta och ladda upp det på forumet så att alla kan se det

Riktigt så hemsk är inte jag
Citera
2014-04-07, 17:45
Medlem
Havremackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfliktkompis
Riktigt så hemsk är inte jag
Ah, okej...
Men var bara kreativ och försök se vad du kan göra med varje händelse, man brukar alltid komma på något skoj då.
Citera
2014-04-07, 17:48
Medlem
Jag tycker bara att det kan vara roligt om den utsatte inte förstår att det är ett skämt.

Därför fungerar även småsaker väldigt bra. Man kan t.ex. säga "Pffth" vid random tillfällen, typ såhär (fast inte alla gånger blir bra)

Man också fascinerat säga "Oj" under en diskussion vid märkliga tillfällen, ironiskt säga "Jaha, visst. Säkert" som om man inte tror på den, skratta olämpligt, spela upp fågelkvitter på märkliga platser eller bara om och om igen placera ett föremål på en märklig plats.

Fast det måste göras väldigt seriöst, för det roliga är när personen blir förvirrad, inte förstår och börjar fundera på vad som egentligen händer. Pinsamma tystnader är också roligt. Gillar av den anledningen de flesta dolda kameran-pranks och liknande. Busringningar också. Den här är go. http://busring.se/rec/00742ba8.html
Senast redigerad av 3. 2014-04-07 kl. 17:53.
Citera
2014-04-07, 18:30
Medlem
Jag brukar inte skämta i onödan. Eftersom jag själv inte tål alla såkallade skämt.
Brukar försöka "läsa av" människorna först.
Citera
2014-04-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Spela upp fågelkvitter på märkliga platser eller bara om och om igen placera ett föremål på en märklig plats.http://busring.se/rec/00742ba8.html

Ska göra detta nästa gång jag åker t-bana!
Citera
2014-04-12, 18:13
Medlem
Efterlyser fler! Var inte så konservativa och tråkiga nu, Flashback!!
Citera
2014-04-13, 14:46
Medlem
softaroftas avatar
Citat:
Bajsa i en tom snusdosa och fråga dina polare om de är sugna på snus. Det blir nog en sjuhelvetes reaktion när de tar emot dosan och öppnar den och till sin stora förvåning upptäcker att den är fylld av skit.

Ja fyfan va kul helt klart bästa någonsin!!!
Reaktionen blir förmodligen en välförtjänt snyting, det här skämtet fungerar nog bara på dig tyvär.
Citat:
Men var bara kreativ och försök se vad du kan göra med varje händelse, man brukar alltid komma på något skoj då.

Jaha säger du det, en bajssnus är ju jävligt kreativt och skoj

Alltid kul när någon främling skämtar till det lite, om det görs på ett bra sätt. Sedan finns det ju sånt som reaktionerna är mer kul att göra för sig själv eller kompisarna än mot ovetande främlingar.
Hade en kompis som ibland gjorde läten som en råtta när vi väntade på metron, en del kanske inte hörde eller brydde sig/kände igen ljudet så bäst var när en t.ex en skolklass hörde, då dem brukade peka runt och frågad varandra om de hörde. Borde fungera att ropa kackerlacka också, helst då innuti tuben när de är packat för att få en del att börja hoppa runt.
Gjordes i ett annat land än sverige där det faktiskt kackerlackor i metron, men tänka mig att det skulle kunna bli lite mer liv i sverige då folk inte är beredda på att dom finns i metron.
Citera
2014-04-13, 20:09
Medlem
Chiropandras avatar
Klistra fast en tia på marken och skratta åt de som försöker diskret fjutta iväg den med foten för att senare plocka upp den misslyckas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in