• 1
  • 2
2014-04-06, 22:01
Medlem
zannazezzs avatar
Jo en sak jag har börjat tänka mycket på. Jag har inte världens finaste leende. Mina tänder är inte raka och perfekta. Jag hade en glugg mellan framtänderna men den fixade jag till så jag kunde skratta igen. Folk blev chockade när jag visade gluggen. Då trodde jag att allt skulle bli bra och ingen skulle glo på mina tänder längre. Men så fel jag hade. När jag skrattar så tittar folk dömande på mina tänder som om de tänker "hur kan hon se ut så?!". Jag vill inte ens skratta längre och visar sällan mina tänder. Jag har börjat fundera på tandställning eller skaffa nya tänder men det är väl för dyrt. Mitt självförtroende är på botten på grund av detta men också av andra fel på mig, som för stor näsa och fula bröst. Jag vill så gärna ha bra självförtroende och jag tror att skönhetsoperationer är den enda utvägen!
Citera
2014-04-06, 22:04
Medlem
Skaffa tandställning det är inte så dyrt (tror jag)
Citera
2014-04-06, 22:05
Medlem
VonFanderblads avatar
Skönhetsingrepp kan väl finansieras/tas på avbetalning? Visst, det blir (ännu) dyrare i längden men du får ju inte ta hela smällen på en gång.
Citera
2014-04-06, 22:07
Medlem
Du är fin som du är. Sluta bry dig om vad andra tycker, de har redan fullt upp med precis det du gör mot dig själv fast mot sig själva. Finns viktigare saker att fokusera på
Citera
2014-04-06, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moondoz
Du är fin som du är. Sluta bry dig om vad andra tycker, de har redan fullt upp med precis det du gör mot dig själv fast mot sig själva. Finns viktigare saker att fokusera på

Håller fullt med!

TS: det är charmigt med icke perfekta tänder! Sött och gulligt på samma gång..
Citera
2014-04-06, 23:08
Medlem
Kleanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatNext
Håller fullt med!

TS: det är charmigt med icke perfekta tänder! Sött och gulligt på samma gång..

Fjolla.

OT: Skaffa en hyfsat bra inkomst och skaffa en tandställning, förstår inte vad problemet är.
Citera
2014-04-06, 23:10
Medlem
PGDs avatar
om det är nått jag har lärt mig så är det att man inte ska bry sig om vad andra tycker, tänker och säger.

kör ditt race, och sen, om några år om du fortfarande känner samma sak så kan du överväga att göra ''skönhets operationen '' men jag tror att du är perfekt som du är, och att du inte borde ändra en ända sak!
Citera
2014-04-06, 23:12
Medlem
PGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleans
Fjolla.

OT: Skaffa en hyfsat bra inkomst och skaffa en tandställning, förstår inte vad problemet är.

såna som du är ''problemet''
Citera
2014-04-06, 23:19
Medlem
zannazezzs avatar
Äh, får väl börja spara till operationer ändå när man inte har utseendet för att passa in i en ytlig värld.
Citera
2014-04-06, 23:24
Medlem
Kallesvenne13s avatar
länka bild på tänderna och eventuellt brösten så att vi kan göra en expertbedömning.
Citera
2014-04-06, 23:31
Medlem
bluepillss avatar
Den enda vägen tror jag är att helt enkelt försöka acceptera det och bygga upp självförtroendet. Om du skulle fixa de fel du anser finns med skönhetsoperationer skulle du antagligen börja leta fel någon annanstans istället. Jag tror inte att personer i din omgivning kollar konstigt på dina tänder utan det är snarare att du upplever det som detta eftersom du har komplex över dem. Om någon kommenterar något nedlåtande så är det bara att ignorera, personer som gör detta är själva osäkra individer.

Jag har själv mycket problem med diverse komplex och jag vet med mig att när jag väl börjar acceptera något med mig själv och min kropp så upptäcker jag endast nya felaktigheter. Jag hoppas att du lyckas arbeta upp ditt självförtroende så att du kan lägga pengarna på roligare och trevligare saker än skönhetsoperationer.
Citera
2014-04-06, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleans
Fjolla.

Det är du som är en fjolla här! Du följer ju samhällets fjolliga ideal!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in