2014-04-06, 16:22
Medlem
Det är inga hål där jag kan skruva eller någonting. Hur får man på den? Är jätteohändig.
Citera
2014-04-06, 16:28
Avslutad
Registreringsskylthållare.
Citera
2014-04-06, 16:39
Medlem
Trafikverkets nya skyltar (fom 2014) kommer färdiga med dubbelhäftande tejp.
Enkelt och smidigt river du bara av skyddsfolien från skylten och sätter fast den på bilen.
Obs! transportstyrelsen garanterar endast en att den sitter kvar i farter upp till 150 kmh.
Citera
2014-04-06, 16:41
Medlem
HassePasses avatar
Dra 2 skruvar genom den bara så är det löst
Citera
2014-04-06, 16:44
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
Hej kolla videon här, du måste ha en hållare först till skylten, den länkades innan här.

http://www.youtube.com/watch?v=tpYfQfQedak

mvh.
Citera
2014-04-06, 18:28
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlutaCiteraMigTack
Hej kolla videon här, du måste ha en hållare först till skylten, den länkades innan här.

http://www.youtube.com/watch?v=tpYfQfQedak

mvh.

Nej, det behöver man inte.
Centrera mot befintliga hål i bilen, borra hål i skylten. Använd därefter plåtskruv igenom så går det så bra utan hållare.
Citera
2014-04-06, 18:37
Medlem
Fizzbacks avatar
Hållare eller borra/skruva igenom skylten. Jag rekommenderar hållare.

Biltema: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Styling/Exterior/Registreringsskylthallare-34160/
Citera
2014-04-06, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Nej, det behöver man inte.
Centrera mot befintliga hål i bilen, borra hål i skylten. Använd därefter plåtskruv igenom så går det så bra utan hållare.

Nej, men vill man få det snyggt och modernt, så då är ju en hållare smartaste alternativet.
Citera
2014-04-06, 19:19
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlutaCiteraMigTack
Nej, men vill man få det snyggt och modernt, så då är ju en hållare smartaste alternativet.

Fast nu gällde TS fråga inte om smak, utan om praktisk handling - och utifrån det så kan du näppeligen påstå att jag har fel...
Citera
2014-04-06, 19:30
Medlem
Citat:
Fast nu gällde TS fråga inte om smak, utan om praktisk handling - och utifrån det så kan du näppeligen påstå att jag har fel...

Två sju tums spik går bra i det fallet också. Om man följer den tesen.
Skruva en registreringsplåt är inte något man direkt vill göra i onödan. Det var typ 70 talet sist jag gjorde en sådan sak.
Citera
2014-04-06, 19:41
Medlem
Citat:

Men det är inte alltid det praktiska blir snyggt faktiskt.Ibland så får man tänka till det att få det snyggt gjort.

mvh.
Citera
2014-04-06, 19:44
Medlem
Ni behöver inte hålla på och krångla med hållare, skruv och allt vad ni babblar om!!!
Läs mitt tidigare inlägg. De nya skyltarna klistras fast. Dra bara bort skyddsfolien från skylten och klistra fast den på bilen (förutsatt att skylten är den nya typen från 2014).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in