2014-04-06, 19:50
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxor
Ni behöver inte hålla på och krångla med hållare, skruv och allt vad ni babblar om!!!
Läs mitt tidigare inlägg. De nya skyltarna klistras fast. Dra bara bort skyddsfolien från skylten och klistra fast den på bilen (förutsatt att skylten är den nya typen från 2014).

Dubbelhäftande tejp, snart så kommer väl kardborrband till dessa också? Skruvarna under plåten och en hållare är ju stabilaste alternativet och håller bättre i längden och då behöver man inte oroa sig för att limmen släpper...
Citera
2014-04-06, 19:54
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfSvinhufvud
Två sju tums spik går bra i det fallet också. Om man följer den tesen.
Skruva en registreringsplåt är inte något man direkt vill göra i onödan. Det var typ 70 talet sist jag gjorde en sådan sak.

Jag gjorde det senast år 2008 - och det med de skruvar som dåvarande Vägverket valde att bifoga.
Citera
2014-04-06, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Jag gjorde det senast år 2008 - och det med de skruvar som dåvarande Vägverket valde att bifoga.

Vet att vissa gör det.
Måste köpa nya skyltar varje gång jag köper en beg. bil som har på det sättet.
Det skämmer bilen en hel del. Är det en ny fin bil, så ser det bonnskruvat ut. Och det vill många oftast inte ha.

Billigt att fixa dock.
Citera
2014-04-06, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlutaCiteraMigTack
Dubbelhäftande tejp, snart så kommer väl kardborrband till dessa också? Skruvarna under plåten och en hållare är ju stabilaste alternativet och håller bättre i längden och då behöver man inte oroa sig för att limmen släpper...

Håller med, Kardborreband finns dock redan nu det annvänder många bilentusiaster till o från utställningen.

En regplåt ska sättas fast med en registreringsskyllthållare och inget annat! Pröva montera dem nya dubbelhäftande på en bil med extraljus, det kommer inte gå, då sticker skruvskallarna ut en bit så det går inte,

Dock att tillägga till TS är, att dem är sköra dagens regplåtshållare och jag har förbrukat MÅNGA MÅNGA när jag vart där och pillat, Köp dem billigaste på Biltema, dem är hitills bäst enligt mig. Köp inte den chromade-plastet den håller inte så bra i -40
Citera
2016-12-01, 17:16
Medlem
elbilslobbyns avatar
Kan man sätta fast en hållare för EU-skyltar på en gammal bil från tidigt 90-tal (MB E190)?
Citera
2017-01-02, 15:35
Medlem
elbilslobbyns avatar
Citat:
Ni behöver inte hålla på och krångla med hållare, skruv och allt vad ni babblar om!!!
Läs mitt tidigare inlägg. De nya skyltarna klistras fast. Dra bara bort skyddsfolien från skylten och klistra fast den på bilen (förutsatt att skylten är den nya typen från 2014).
Stämmer detta verkligen? Positivt isåfall.

Fronten på min MB E190 är nämligen spetsig, så att skruva fast en skylthållare blir svårt. Att klistra fast skylten borde däremot inte vara några problem.
Citera
2017-01-02, 15:49
Medlem
8bitrages avatar
Citat:

Senast jag beställde en skylt (2015) var det då ingen dubbelhäftande tejp på den...

Transportstyrelsen säger att dom tagit bort skruvarna för att de flesta har skylthållare och att man vid behov får köpa skruvar på en järnhandel...

Inte ett ord nämner dom om någon dubbelhäftande tejp
Senast redigerad av 8bitrage 2017-01-02 kl. 15:52.
Citera
2017-01-02, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AfSvinhufvud
Vet att vissa gör det.
Måste köpa nya skyltar varje gång jag köper en beg. bil som har på det sättet.
Det skämmer bilen en hel del. Är det en ny fin bil, så ser det bonnskruvat ut. Och det vill många oftast inte ha.

Billigt att fixa dock.

Tja allt är ju relativt en skylt som är skruvad märks ju knappast om man använder sig av de vita eller svarta täckknapparna så nja bonna skruvat vet jag inte om det är, möjligen är det lite bonnigt att reta sig på det, finns en hel del annat som är fulare isåfall tex en del extra ljus eller skylthållare med reklam för någon bilfirma..
Citera
2017-01-02, 16:43
Medlem
Lillstarks avatar
Jag har sett några nya bilar där nummerplåtarna har blivit missfärgade, det vita har blivit gult eller brunt. Är det nån batch som blivit fel då långt ifrån alla nya bilar har drabbats?

Vad får man för material på skylten om man beställer en idag, är det pressad aluminium?
Citera
2017-01-02, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillstark
Jag har sett några nya bilar där nummerplåtarna har blivit missfärgade, det vita har blivit gult eller brunt. Är det nån batch som blivit fel då långt ifrån alla nya bilar har drabbats?

Vad får man för material på skylten om man beställer en idag, är det pressad aluminium?

Är väl folk som köpt nån spray för att försöka slippa trängselskatt/fartkameror gissar jag, Jo det är väl aluminium dom är tillverkade av.
Senast redigerad av Tjonk 2017-01-02 kl. 17:09.
Citera
2017-01-02, 17:38
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Senast jag beställde en skylt (2015) var det då ingen dubbelhäftande tejp på den...

Transportstyrelsen säger att dom tagit bort skruvarna för att de flesta har skylthållare och att man vid behov får köpa skruvar på en järnhandel...

Inte ett ord nämner dom om någon dubbelhäftande tejp
Känner inte igen det med tejp heller.
Vet att skyltarna i Storbritannien har dubbelhäftande tejp, men de skyltarna är ju tillverkade i en slags tunn plast som lättare formas efter t.ex. formen på stötfångaren. Skyltarna i Sverige är tillverkade i metall, och då är dubbelhäftande tejp inget bra alternativ.
Citera
2017-01-02, 17:44
Medlem
PlutoJs avatar
Det finns faktiskt en registreringsskylt med självhäftande baksida enligt http://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Om-registreringsskylt/Registreringsskyltar/

Men den är enbart till för terrängmotorfordon som snöskoter etc. Den är alltså helt omöjlig att beställa till sin personbil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in