Citat:

Nu har jag ju för visso inte jobbat med direkt behandling, utan har jobbat dels på en förening för unga missbrukare och kriminella och sen på ett boende för missbrukar i socialtjänsten. Jag har upplevt att erfarenheten av att ha gått igenom de som de själva går igenom ofta ger en förtroendegrund när man träffar dessa människor. De hör att man vet vad man snackar om och att man gått igenom liknande saker som de själva och det har då varit lättare att hjälpa till och motivera dom.
Haha, nej. Jag hade en lite annan syn på vad återfall innebar
 Tyckte väl att det var ett återfall varje gång jag hade försökt hålla upp och sen tagit igen, oavsett om det bara rörde sig om som mest någon dag heroinfri.
 Tyckte väl att det var ett återfall varje gång jag hade försökt hålla upp och sen tagit igen, oavsett om det bara rörde sig om som mest någon dag heroinfri.Har inte varit inne här i tråden på länge, men kan väl bjuda på en kort uppdatering

Har hunnit gå en dryga fem år nu sen det att jag la av. Har under de året hunnit utbilda mig till socialpedagog, skaffat jobb inom socialtjänstens beroendeenhet vilket kändes så jävla sjukt, att helt plötsligt vara ANSTÄLLD av soc

Har dessutom hunnit skaffa bar, gifta mig med barnets mamma, köpa bostad och börja plugga på universitet. Det sistnämnda är väl det det som jag absolut aldrig trodde skulle vara möjligt för mig som varit en fuck up i skolan i hela mitt liv och knappt hade ett enda gymnasiebetyg. Men det gick det med, pluggade upp nödvändiga gymnasiebetyg, skrev ett par högskoleprov med ganska okej resultat och kunde i kombination med det och arbetslivserfarenhet komma in på universitetet.
Livet har verkligen fått sig en riktig vändning. Det mesta verkar verkligen vara möjligt om man tror på det och arbetar för det. Låter så jävla klyschigt, men jag ser det hända gång efter annan både för mig själv och med människor i min omgivning.
Var dock tvungen att ge upp den största tryggheten i livet för att komma hit, drogerna. Missförstå mig rätt nu, men jag älskar verkligen droger. Jag älskar ruset, sorglösheten och friheten som de en gång gav. Problemet var att det inte fungerade över tid för mig eftersom jag aldrig kunde hantera mängderna. Det är svårt att skilja sig från något som en gång har gett en så mycket, men när de inte längre ger en något utan bara tar och tar, då finns det bara ett sätt, dvs att sluta helt och ta i tu med bakomliggande problem.
Senast redigerad av mongomanish 2019-09-08 kl. 07:56.

Senast redigerad av mongomanish 2019-09-08 kl. 07:56.