• 1
  • 2
2019-09-08, 07:51
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snajjdaren
Varför jobbar du med andra knarkare. Vill du inte lämna det där bakom dig?
jag tror inte alls på att knarkare ska behandla knarkare.

Ta dig samman släpp din identitet som knarkare och gå vidare. Ta busskort eller gå och lär dig svetsa

Nu har jag ju för visso inte jobbat med direkt behandling, utan har jobbat dels på en förening för unga missbrukare och kriminella och sen på ett boende för missbrukar i socialtjänsten. Jag har upplevt att erfarenheten av att ha gått igenom de som de själva går igenom ofta ger en förtroendegrund när man träffar dessa människor. De hör att man vet vad man snackar om och att man gått igenom liknande saker som de själva och det har då varit lättare att hjälpa till och motivera dom.

Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Återfall? Men, du slutade ju aldrig.

Haha, nej. Jag hade en lite annan syn på vad återfall innebar Tyckte väl att det var ett återfall varje gång jag hade försökt hålla upp och sen tagit igen, oavsett om det bara rörde sig om som mest någon dag heroinfri.

Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
Kul och höra, hur går det nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Hur går det nu?

Har inte varit inne här i tråden på länge, men kan väl bjuda på en kort uppdatering

Har hunnit gå en dryga fem år nu sen det att jag la av. Har under de året hunnit utbilda mig till socialpedagog, skaffat jobb inom socialtjänstens beroendeenhet vilket kändes så jävla sjukt, att helt plötsligt vara ANSTÄLLD av soc

Har dessutom hunnit skaffa bar, gifta mig med barnets mamma, köpa bostad och börja plugga på universitet. Det sistnämnda är väl det det som jag absolut aldrig trodde skulle vara möjligt för mig som varit en fuck up i skolan i hela mitt liv och knappt hade ett enda gymnasiebetyg. Men det gick det med, pluggade upp nödvändiga gymnasiebetyg, skrev ett par högskoleprov med ganska okej resultat och kunde i kombination med det och arbetslivserfarenhet komma in på universitetet.

Livet har verkligen fått sig en riktig vändning. Det mesta verkar verkligen vara möjligt om man tror på det och arbetar för det. Låter så jävla klyschigt, men jag ser det hända gång efter annan både för mig själv och med människor i min omgivning.

Var dock tvungen att ge upp den största tryggheten i livet för att komma hit, drogerna. Missförstå mig rätt nu, men jag älskar verkligen droger. Jag älskar ruset, sorglösheten och friheten som de en gång gav. Problemet var att det inte fungerade över tid för mig eftersom jag aldrig kunde hantera mängderna. Det är svårt att skilja sig från något som en gång har gett en så mycket, men när de inte längre ger en något utan bara tar och tar, då finns det bara ett sätt, dvs att sluta helt och ta i tu med bakomliggande problem.
Senast redigerad av mongomanish 2019-09-08 kl. 07:56.
Citera
2019-11-14, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Nu har jag ju för visso inte jobbat med direkt behandling, utan har jobbat dels på en förening för unga missbrukare och kriminella och sen på ett boende för missbrukar i socialtjänsten. Jag har upplevt att erfarenheten av att ha gått igenom de som de själva går igenom ofta ger en förtroendegrund när man träffar dessa människor. De hör att man vet vad man snackar om och att man gått igenom liknande saker som de själva och det har då varit lättare att hjälpa till och motivera dom.

.

Jo, finns många som tror att det är en bra grej.
MEN faller enligt mig.
Måste cancervårdande läkare haft cancer?
*

Det viktigaste är att helt tvätta bort identiteten och personligheten som missbrukare och rövare.
Citera
2019-11-15, 11:05
Medlem
flingaroos avatar
Vilken underbar uppdatering! Grattis till barn, drogfrihet, jobb och allmän stabil tillvaro. Blev så glad av det här.
Citera
2019-11-18, 05:29
Medlem
meskellaneouss avatar
Fan vad lycklig man blir av att läsa detta, snyggt jobbat och grattis!
Citera
2020-01-03, 07:05
Medlem
Charlie-Whites avatar
Riktigt Kul att det flyter på för dig! Är själv drogfri sen snart 3 år.. Tänka sig att livet har så mycket att ge utan droger
Citera
2020-04-07, 09:20
Medlem
Citat:
Jag testade opiater för första gången för 5år sedan, det var då subtex. Körde till och från och hamnade till slut i ett missbruk och var uppe i en 8a per dos nasalt. Tog få 16mg per dag och trappade ner det med vanligt nedtrappningsschea och benso.

Jag har sedan 3år tagit heroin lite till och från men aldrig varit riktigt beroende. Flyttade sen utomlands för att plugga distans efter att ha jobbat oavbrutet i över 2år.

Bor nu nere i Barcelona och tog ett återfall i stort sett det första jag gjorde när jag kom ner. Gick först på det endast nån dag i veckan eller två. Sen slutade jag helt för någon månad, sen tog jag ett återfall igen och har nu gått på heroin dagligen blandat med metadon vissa dagar i ca 3månader.

Har bestämt mig för att jag ska sluta sedan ett ag tillbaka men har tagit återfall snabbt varje gång så tänkte nu be om hjälp för bästa möjliga hemavtändning. Jag har bett två vänner hålla koll på mig och de kommer bo hos mig i omgångar för att se till mig,

Det jag har att tillgå att tända av på är.
Suboxone, har för tillfället 6st 8mg men kan skaffa fler vid behov.
Iktorivil 2mg 80st, dock obegränsad tillgång för 3kr/st på gatan
Xanor 2mg (U94) 50st, går även att skaffa mer av dessa.
Tranxilium 10st för dom som vet vad det är, nån spansk stark benso
Tramadol 50mg, obegränsad tikkgång
Citodon 15/300mg kodein men går ju att utvinna endast kodeinet enkelt om så önskas
Kodein 50mg går även de ibland att köpa på vissa apotek
Metadon, har endast 100ml men kan fixa obegränsade mängder. Dock så är jag inte jätteförtjust i den långa verkningstiden men gillar egentligen ruset bättre än sub.

Har som sagt gått på ca 100-150mg heroin/dag, utöver det har jag tagit ca 1mg iktorivil och 2mg xanor samt druckit mellan 6-10ö (33cl)l per dag. Har varit smått alkoholiserad och druckit i stort varje dag de senaste 3åren.

Tog nu min sista dos heroin för några timmar sedan och nu ska jag bli fri från opiaterna igen till att börja med.

Nu skulle jag vara evigt tacksam för hjälp med folk med erfarenhet av heroinavtäning eller allmän kunskap i området kan hjälpa till att försöka lägga upp en plan för urtrappningen. Vad är rimliga doser? Är det sant som dom säger på klinikerna att tabletterna funkar bättre om man sväljer dom bara att man måste äta betydligt mer. Dvs att man inte kan få full effekt vid nasalt intag. Kan skriva in mig på subprogramet här men slipper helst då man bara träffar sånna människor man bör hålla sig borta ifrån samt att det ändå är så billigt att köpa sub på gatan.

Ber om urtsäkt om inlägget är lite luddigt eller osammanhängande men är fortfarande lite moffad sen sista dosen..

Tja gubben.
Har själv hamnat i samma båt några gånger.
Det smartaste är att du fixar 3 max fyra sub.
Sen ser du till att 3 ST ska räcka i helst fyra dagar.
Och under tiden försöker du fixa lite Lyrika!! Det är det bästa av allt mot AT.
Det är bättre än Benzo och allt.
Lycka till och säg till om du vill ha något mer tips!

Mvh
Citera
2020-04-07, 09:30
Medlem
Citat:

Haha, nej. Jag hade en lite annan syn på vad återfall innebar Tyckte väl att det var ett återfall varje gång jag hade försökt hålla upp och sen tagit igen, oavsett om det bara rörde sig om som mest någon dag heroinfri.

Har inte varit inne här i tråden på länge, men kan väl bjuda på en kort uppdatering

Har hunnit gå en dryga fem år nu sen det att jag la av. Har under de året hunnit utbilda mig till socialpedagog, skaffat jobb inom socialtjänstens beroendeenhet vilket kändes så jävla sjukt, att helt plötsligt vara ANSTÄLLD av soc

Har dessutom hunnit skaffa bar, gifta mig med barnets mamma, köpa bostad och börja plugga på universitet. Det sistnämnda är väl det det som jag absolut aldrig trodde skulle vara möjligt för mig som varit en fuck up i skolan i hela mitt liv och knappt hade ett enda gymnasiebetyg. Men det gick det med, pluggade upp nödvändiga gymnasiebetyg, skrev ett par högskoleprov med ganska okej resultat och kunde i kombination med det och arbetslivserfarenhet komma in på universitetet.

Livet har verkligen fått sig en riktig vändning. Det mesta verkar verkligen vara möjligt om man tror på det och arbetar för det. Låter så jävla klyschigt, men jag ser det hända gång efter annan både för mig själv och med människor i min omgivning.

Var dock tvungen att ge upp den största tryggheten i livet för att komma hit, drogerna. Missförstå mig rätt nu, men jag älskar verkligen droger. Jag älskar ruset, sorglösheten och friheten som de en gång gav. Problemet var att det inte fungerade över tid för mig eftersom jag aldrig kunde hantera mängderna. Det är svårt att skilja sig från något som en gång har gett en så mycket, men när de inte längre ger en något utan bara tar och tar, då finns det bara ett sätt, dvs att sluta helt och ta i tu med bakomliggande problem.

Ja det är väl skit grymt!!!
Fattar inte vad han kille snackade om som tyckte hon skulle byta jobb och börja svetsa..
Men men alla får vi tycks olika.
Men ovasätt vad strö grattis till dig!! Du är allt med jobb familj mm.
Det är du nog verkligen värd !!!

Mvh
Citera
2020-04-07, 10:08
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flingaroo
Vilken underbar uppdatering! Grattis till barn, drogfrihet, jobb och allmän stabil tillvaro. Blev så glad av det här.

Tack! =D

Citat:
Ursprungligen postat av meskellaneous
Fan vad lycklig man blir av att läsa detta, snyggt jobbat och grattis!

<3

Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Riktigt Kul att det flyter på för dig! Är själv drogfri sen snart 3 år.. Tänka sig att livet har så mycket att ge utan droger

Fan vad härligt att höra! <3

Citat:
Ursprungligen postat av Ptr81
Tja gubben.
Har själv hamnat i samma båt några gånger.
Det smartaste är att du fixar 3 max fyra sub.
Sen ser du till att 3 ST ska räcka i helst fyra dagar.
Och under tiden försöker du fixa lite Lyrika!! Det är det bästa av allt mot AT.
Det är bättre än Benzo och allt.
Lycka till och säg till om du vill ha något mer tips!

Mvh

Antar att du såg sen att jag faktiskt blev drogfri (för sex år sen haha)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in