• 1
  • 2
2014-04-06, 16:11
Medlem
mongomanishs avatar
Jag testade opiater för första gången för 5år sedan, det var då subtex. Körde till och från och hamnade till slut i ett missbruk och var uppe i en 8a per dos nasalt. Tog få 16mg per dag och trappade ner det med vanligt nedtrappningsschea och benso.

Jag har sedan 3år tagit heroin lite till och från men aldrig varit riktigt beroende. Flyttade sen utomlands för att plugga distans efter att ha jobbat oavbrutet i över 2år.

Bor nu nere i Barcelona och tog ett återfall i stort sett det första jag gjorde när jag kom ner. Gick först på det endast nån dag i veckan eller två. Sen slutade jag helt för någon månad, sen tog jag ett återfall igen och har nu gått på heroin dagligen blandat med metadon vissa dagar i ca 3månader.

Har bestämt mig för att jag ska sluta sedan ett ag tillbaka men har tagit återfall snabbt varje gång så tänkte nu be om hjälp för bästa möjliga hemavtändning. Jag har bett två vänner hålla koll på mig och de kommer bo hos mig i omgångar för att se till mig,

Det jag har att tillgå att tända av på är.
Suboxone, har för tillfället 6st 8mg men kan skaffa fler vid behov.
Iktorivil 2mg 80st, dock obegränsad tillgång för 3kr/st på gatan
Xanor 2mg (U94) 50st, går även att skaffa mer av dessa.
Tranxilium 10st för dom som vet vad det är, nån spansk stark benso
Tramadol 50mg, obegränsad tikkgång
Citodon 15/300mg kodein men går ju att utvinna endast kodeinet enkelt om så önskas
Kodein 50mg går även de ibland att köpa på vissa apotek
Metadon, har endast 100ml men kan fixa obegränsade mängder. Dock så är jag inte jätteförtjust i den långa verkningstiden men gillar egentligen ruset bättre än sub.

Har som sagt gått på ca 100-150mg heroin/dag, utöver det har jag tagit ca 1mg iktorivil och 2mg xanor samt druckit mellan 6-10ö (33cl)l per dag. Har varit smått alkoholiserad och druckit i stort varje dag de senaste 3åren.

Tog nu min sista dos heroin för några timmar sedan och nu ska jag bli fri från opiaterna igen till att börja med.

Nu skulle jag vara evigt tacksam för hjälp med folk med erfarenhet av heroinavtäning eller allmän kunskap i området kan hjälpa till att försöka lägga upp en plan för urtrappningen. Vad är rimliga doser? Är det sant som dom säger på klinikerna att tabletterna funkar bättre om man sväljer dom bara att man måste äta betydligt mer. Dvs att man inte kan få full effekt vid nasalt intag. Kan skriva in mig på subprogramet här men slipper helst då man bara träffar sånna människor man bör hålla sig borta ifrån samt att det ändå är så billigt att köpa sub på gatan.

Ber om urtsäkt om inlägget är lite luddigt eller osammanhängande men är fortfarande lite moffad sen sista dosen..
Citera
2014-04-06, 17:09
Moderator
Morfar-52s avatar
Hur många gånger ska du bevisa för dig själv att det inte går att sluta med självmedicinering??
Du sitter i Spanien med obegränsad tillgång, har nyss fått i dig, och tror att det där fixar jag själv! Det där håller ju inte, nästa gång kanske du inte vaknar mer.
Spola ner skiten och sök den hjälp du kan få därnere. Borde väl finnas någon avgiftning som är läkar-ledd. Alternativt åk hem till Svedala och gör ett allvarligt och ärligt försök.
Det är mitt råd, men lycka till med vad du nu hittar på!
Citera
2016-01-31, 20:18
Medlem
mongomanishs avatar
Tänkte att det kunde vara kul att uppdatera den här tråden med hur det gått så här snart 2år senare.

Försökte som sagt på egen hand att tända av och hade egentligen ingen tro på ett drogfritt liv utan önskade mest bara att bli fri från opiaterna. Jag försökte under ett par månade till att på egen hand trappa ner heroinet med subtex blandat med valfri mängd alkohol, bens och cannabis. Det tog nästan två månader med att det aldrig gick mer än ett par dagar innan jag var tillbaka på heroinet igen.

Jag lämnade sen Spanien och kom hem till Sverige igen och beslutade mig för att lägga alla droger och alkoholen på hyllan. Jag bad om hjälp på beroendeakuten för avgiftning, vid det laget så var mitt tillstånd enligt läkare livshotande om jag inte trappade ner på benso och opiater, så jag trappade under två veckor ner i samråd med läkare på stesolid och subtex och kom samtidigt i kontakt med 12-steg. När nedtrappningen var klar var jag i full gång med att jobba stegen redan och fortsatte med det och har inte behövt plocka upp drogerna igen. Jag har idag varit helt drogfri från den 11e maj 2014 och jobbar idag med att hjälpa andra narkomaner.

Jag har fått bygga upp mitt liv på nytt och har idag ett ordnat liv med fast jobb, bostad och sambo. Så om någon tror att det är kört vill jag bara säga att det aldrig är kört! Det går att bli nykter och drogfri, om man har villigheten och arbetar för det! Har du problem och inte vet hur du ska lösa det får du mer än gärna skickat ett PM så ska jag göra allt jag kan för att vara till hjälp!
Citera
2016-01-31, 20:35
Moderator
Morfar-52s avatar
Fan vad glad jag blev av ditt inlägg!

Stort grattis och bra jobbat!!
Citera
2016-01-31, 20:46
Medlem
degtobbes avatar
Låter som en riktig bergodalbana som fick ett lyckligt slut, bra jobbat
Citera
2016-02-01, 10:44
Medlem
Soluss avatar
Härligt! Starkt jobbat, TS!

(Vi firar årsdag på samma dag. )
Citera
2016-02-03, 09:45
Medlem
mongomanishs avatar
Ja morfar du hade rätt hela tiden

Det var inte menat att lyckas på egen hand där nere, men jag kunde verkligen inte förstå hur jag skulle kunna leva livet utan några droger alls. Men fan vad shysst livet blev ändå.

Kul att vi har samma årsdag! =D
Citera
2016-04-12, 11:53
Medlem
Varför jobbar du med andra knarkare. Vill du inte lämna det där bakom dig?
jag tror inte alls på att knarkare ska behandla knarkare.

Ta dig samman släpp din identitet som knarkare och gå vidare. Ta busskort eller gå och lär dig svetsa
Citera
2016-04-13, 00:08
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Jag testade opiater för första gången för 5år sedan, det var då subtex. Körde till och från och hamnade till slut i ett missbruk och var uppe i en 8a per dos nasalt. Tog få 16mg per dag och trappade ner det med vanligt nedtrappningsschea och benso.

Jag har sedan 3år tagit heroin lite till och från men aldrig varit riktigt beroende. Flyttade sen utomlands för att plugga distans efter att ha jobbat oavbrutet i över 2år.

Bor nu nere i Barcelona och tog ett återfall i stort sett det första jag gjorde när jag kom ner. Gick först på det endast nån dag i veckan eller två. Sen slutade jag helt för någon månad, sen tog jag ett återfall igen och har nu gått på heroin dagligen blandat med metadon vissa dagar i ca 3månader.

Har bestämt mig för att jag ska sluta sedan ett ag tillbaka men har tagit återfall snabbt varje gång så tänkte nu be om hjälp för bästa möjliga hemavtändning. Jag har bett två vänner hålla koll på mig och de kommer bo hos mig i omgångar för att se till mig,

Det jag har att tillgå att tända av på är.
Suboxone, har för tillfället 6st 8mg men kan skaffa fler vid behov.
Iktorivil 2mg 80st, dock obegränsad tillgång för 3kr/st på gatan
Xanor 2mg (U94) 50st, går även att skaffa mer av dessa.
Tranxilium 10st för dom som vet vad det är, nån spansk stark benso
Tramadol 50mg, obegränsad tikkgång
Citodon 15/300mg kodein men går ju att utvinna endast kodeinet enkelt om så önskas
Kodein 50mg går även de ibland att köpa på vissa apotek
Metadon, har endast 100ml men kan fixa obegränsade mängder. Dock så är jag inte jätteförtjust i den långa verkningstiden men gillar egentligen ruset bättre än sub.

Har som sagt gått på ca 100-150mg heroin/dag, utöver det har jag tagit ca 1mg iktorivil och 2mg xanor samt druckit mellan 6-10ö (33cl)l per dag. Har varit smått alkoholiserad och druckit i stort varje dag de senaste 3åren.

Tog nu min sista dos heroin för några timmar sedan och nu ska jag bli fri från opiaterna igen till att börja med.

Nu skulle jag vara evigt tacksam för hjälp med folk med erfarenhet av heroinavtäning eller allmän kunskap i området kan hjälpa till att försöka lägga upp en plan för urtrappningen. Vad är rimliga doser? Är det sant som dom säger på klinikerna att tabletterna funkar bättre om man sväljer dom bara att man måste äta betydligt mer. Dvs att man inte kan få full effekt vid nasalt intag. Kan skriva in mig på subprogramet här men slipper helst då man bara träffar sånna människor man bör hålla sig borta ifrån samt att det ändå är så billigt att köpa sub på gatan.

Ber om urtsäkt om inlägget är lite luddigt eller osammanhängande men är fortfarande lite moffad sen sista dosen..
Återfall? Men, du slutade ju aldrig.
Citera
2016-05-15, 12:29
Medlem
UngeHerrProms avatar
Kul och höra, hur går det nu?
Citera
2016-12-04, 16:09
Medlem
Charlie-Whites avatar
Hur går det nu?
Citera
2016-12-05, 17:34
Medlem
lycka till, men de doserna du införskaffar verkar inte vara "för att sluta", följ min tråd där beskriver jag i detalj hur jag gjort, och det är ungefär 3 månader jag höll på som du gjort! (hade återfall)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in