2014-04-04, 19:15
Bannlyst
Hej, har ingen möjlighet att ringa sjukhuset nu så vänder mig hit snabbt.

Jag har haft koloskopi inbokad ett tag, dvs. Imorgon sker det - dock blev jag rejält jävla magsjuk idag med vattendiarrer och spyr hela tiden. Typiskt va?
Vad tror ni läkaren säger när jag kommer, kommer han neka mig för jag är sjuk?

Jag kan knappt stå på benen så resan kommer bli ett helvete.

Fick hem pulver som jag skulle äta för att rensa tarmen men det har jag inte fått i mig alls, inte ens en matsked vanligt vatten för den delen heller då jag bara spyr upp det lika fort.
Men antar att dagens 30 st toabesök har rensat röven ordentligt.
Senast redigerad av PreemSupreme 2014-04-04 kl. 19:24.
Citera
2014-04-04, 19:30
Medlem
Naturligtvis ska du inte gå in på ett sjukhus när du har magsjuka. Håll dig hemma 48 h efter symtomfrihet istället. Ring imorgon och förklara läget, be dessutom om ursäkt för att du inte ringde idag och avbokade tiden - då hade någon annan kunnat få den.
Citera
2014-04-04, 19:49
Bannlyst
Mjo, du har rätt. Ska försöka gå imorgon ändå om jag mår bättre, annars lär jag få ny tid om ett bra tag och min doktor kommer inte vilja sjukskriva mig säkert .
Citera
2014-04-04, 20:16
Medlem
Du ska inte gå även om du mår bättre, du kommer förmodligen smitta hela personalen som ska vara i din magsjuka rumpa.
Citera
2014-04-04, 20:16
Medlem
Clawdeens avatar
Jag undrar mest hur du kan ha en inplanerad kolonoskopi på en lördag. Kanske helt ot.
Men för svar på din fråga så ska du inte fara.
Citera
2014-04-04, 20:22
Medlem
Fredrik81s avatar
Säker på att det är magsjuka då? Varför ska du göra koloskopi? Du har inte typ chrons eller ullcerös dom kan ju bete sig så under skov..
Citera
2014-04-04, 21:47
Medlem
quieenies avatar
Koloskopi!På en lördag??
Hursom,Nej!
Senast redigerad av quieenie 2014-04-04 kl. 21:51.
Citera
2014-04-04, 23:06
Medlem
Tamburmajors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quieenie
Koloskopi!På en lördag??
Hursom,Nej!

Jepp, vissa, om inte alla, sjukhus kör även koloskopi på helgerna av den enkla anledningen för att beta av köer, i dom flesta fall iaf.

I övrigt håller jag med, gå ej dit magsjuk.
Citera
2014-04-05, 10:19
Medlem
Oavsett magsjuka eller ej så kommer din koloskopi få göras om då du icke har laxerat ordentligt.
Citera
2014-04-06, 17:06
Bannlyst
Hej alla,

Jag gick trotts allt. FYI var röven ren som vit snö, magsjukan gjorde rent hus som Ajax.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in