Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Om han dömde grisarna i HA till ansvar för sina dåd så ska han ha all cred för det, det var bara trist att det inte höll i HR.
Han försökte ge svinen de straff de förtjänade men hovrätten mesade.
Fullständigt enig. Att hovrätten menar att blod på skorna, som kommer från ett av offren i Svineri MC, kan ha uppkommit för att HA-snubben bara varit inne och letat efter en kompis ter sig för alla som vet något om gängbrottslighet som fullständigt absurt men enligt hovrätten var det här en rimlig förklaring. Övriga domstolar i Sverige tycker hovrättens dom är fullständigt horribel.
Jag har träffat Lars Annerén flera gånger och anser honom som en utmärkt domare, har aldrig hört något negativt om honom (vilket jag hört om en hel del andra jurister) . Man kan ju tänka sig att Rikskrim inte direkt erbjudit sig att komma flera gånger, innan Annerén beslöt sig för att spela in, utan är något de säger i efterhand.
Jag gissar att det här endast är en markering från Rikskrim (som i sina kommentarer antyder att domstolarna läcker, till skillnad från Polisen) och att det kommer avskrivas så snart en åklagare tittat på det.