Citat:
Ursprungligen postat av
Softista
I en annan tråd tog jag upp det faktum att Nationer leder till våld och separation av mänskligheten.
Visst man kan ta nationer för givet då vi växt upp i nationer, Men vad är
BEHOVET av nationer?
När jag analyserar mänsklighetens historia så har nationer endast lett till krig och död i tusentals år
Så nästa steg i den mänskliga utvecklingen är helt klart att avveckla nationerna och gränserna!!
Jag kan verkligen utveckla resonemanget, Dock så vill jag först höra andra åsikter från Flashback först
http://www.youtube.com/watch?v=x6UMT94jNGI
( Klipp som gav mig inspiration till att starta tråden )
http://www.youtube.com/watch?v=WH1B2HaInDg
Det ar inte nodvandigtvis sa att nationer leder till vald. Visserligen finner man fanatism i vissa nationer som t ex i ryssland, men det ar ett ryskt drag som kanske har nagot med vodkan att gora. Det finns ju nationer som ar ratt fredliga och har hallit sig utanfor konflikter men det ar klart, dom flesta nationer bestar ju faktiskt av valdsman, inte kommer man ifran det.
Det har ingen betydelse om nationerna forsvinner, valdet ar dar anda ser du. Sag att varlden borjar styras av NSA, judarna och storforetagen. Tror du att det blir mindre vald for det? Knappast, nar miljoforstorelsen leder till hunger borjar man plundra med kappen i handen och sa slass man om maten och plotsligt ligger det lik har och dar som hundarna snusar pa och sa vidare och sa vidare....sen nar man har mordat varandra miljoner och miljarder och orken ar slut, da kommer den store mannen som forenar oss pa nytt och sen lever vi annu elandigare an forut dar i spillrorna, utan arter i radioktiviteten.
Jag forstar att manniskor inte vill ha det sa sa, men det ar till den varlden du ar fodd, san ar den, det gar i vagor och snart ar det dags med ett mordartag igen, radde sig den som kan galler den dagen och inget annat.
Man borde kanske snarare fraga sig, hur i helvete har jag hamnat har? Det maste vara nagot fel nagonstans, pa nat satt!