Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-04, 11:49
  #1
Medlem
För att klargöra så tenderar mina boxer shorts/och/eller kalsonger att glida ner under ett pass och måste korrigeras vilket är grymt störande. Eftersom jag har på mig en GI så blir det ännu tydligare ifall detta sker eller hurän diskret jag försöker dra upp dem lite igen.

Det är pinsamt, och är givetvis säkert kopplat till att jag är tjockare (125kg) än vissa, jag har en midja men höftbenen ovanför är ju dock täckta av fett tyvärr så det går inte att "haka" fast något däröver.

Är jag den enda som har det här problemet, finns det någon slags underkläder som sitter supertajt och kanske inte halkar ner lika lätt?

Min GI har öppningar längst upp på sidorna av byxorna som blottar snöret som går runt hela midjan och som jag knyter framtill. Jag har lekt med tanken att kanske göra hål i underkläderna och trä små snören igenom och över midje-snöret för att skapa nån slags "suspender". Det låter kanske galet men jag vet inte vad jag ska göra.

Jag är ännu en nybörjare men jag känner att det är den bästa mest ansträngande och smärtsamma träningen jag upplevt men mer givande än all annan träning jag gjort och vill gärna fortsätta; om jag blir tajtare en dag lär jag ju inte ha det här problemet men tills dess måste jag lösa detta

Hjälp?
Citera
2014-04-04, 12:00
  #2
Medlem
TheHmms avatar
Silvertejp, eller gå ner i vikt, eller tajtare kallingar.
Citera
2014-04-04, 12:02
  #3
Medlem
greenlungss avatar
Silvertejp
Citera
2014-04-04, 12:11
  #4
Medlem
Kör med tights i funktionsmaterial brukar finnas med korta ben, de är lite högre och brukar ha en tendens att oavsett kroppsbyggnad stanna kvar.
Citera
2014-04-04, 12:45
  #5
Medlem
TheShapes avatar
Förutom det uppenbara att gå ner lite i vikt, så finns det ju gördel för män (som även finns i "linneformat", för det mindre uppenbara). Det borde hålla fillingarna på plats därefter.
Citera
2014-04-04, 16:03
  #6
Medlem
topsids avatar
Vale tudo shorts kanske kan funka?
Citera
2014-04-04, 16:37
  #7
Medlem
Tack som fan grabbar!

Haha silvertejp KAN fungera men bara i nödläge och jag tror irriterar rätt mkt om man ska träna flera gånger i veckan, jag inser ju att jag behöver gå ner i vikt och jag tror jag funnit en bra träningsform så mitt dilemma kommer förhoppningsvis lösa sig med tiden (om jag löser det här med underkläder som är lite av en psykologisk nöt)

Jag känner mig extremt ignorant att jag inte sett sådana här saker tidigare, jag har levt som i en bubbla!

@ givesashit4u
Sådana här tights du tänker på är det av någon sådan här variant?
http://www.intersport.se/produkter/c...88?farg=101989

Ska kolla på dessa idag efter jobbet, tack!

@ TheShape
Aha, intressant alternativ, vet du om det fortfarande går att röra sig med en sådan på? Är det något sådant här du tänker på?
http://www.evasunderklader.se/funkti...de-linne-maen/

@ topsid
Wow, aldrig hört talas om dessa de verkar ju skapta för ändamålet och i ungefär samma prisklass med tights som nämndes ovan!


Jag började tänka mycket på detta nyligen och skippar träningen idag p.g.a skammen, men nu har jag förnyat hopp om att ta mig igenom det här tack igen uppskattar verkligen era tips!

-- Uppdaterar tråden med vad som händer för de som är samma situation (även om jag känner mig ensam i att vara en tjockis som vill rulla över tatami-mattan haha) --
Citera
2014-04-04, 17:19
  #8
Medlem
MMA shorts borde funka. De är ju tajta och ser ut ungefär som ett par kallingar.

http://www.google.se/imgres?imgurl=h...tart=0&ndsp=20
Som killen till vänster, inte boardshorts som han till höger
Citera
2014-04-07, 10:58
  #9
Medlem
TheShapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andaante
@ TheShape
Aha, intressant alternativ, vet du om det fortfarande går att röra sig med en sådan på? Är det något sådant här du tänker på?
http://www.evasunderklader.se/funkti...de-linne-maen/

Typ ett sådant, ja. Kan vara värt ett par hundralappar för att testa själv? Sådana hjälper ju till med hållningen också, vilket får in magen lite.
Citera
2014-04-07, 11:26
  #10
Medlem
Om du vill gå ner snabbt så kan du ju köra clenbuterol eller något liknande. Vet inte så mycket om det men har ett par träningskompisar som gått ner 15 kg fett på någon månad med det. Vet dock inte hur säkert det är dem verkar må bra så jag hade läst på iallafall. Annars finns ju peptider ghrp som jag kör själv som funkar mot fettförbränning och det är så mycket säkrare.
__________________
Senast redigerad av jarrelka 2014-04-07 kl. 11:31.
Citera
2014-04-08, 23:41
  #11
Medlem
bnks avatar
Skit i alla jävla droger som fuckar upp din kropp.

Använd typ: http://www.underarmour.com/shop/us/e...pid1238791-001

Använder liknande, shorts eller leggings, under min gi när jag rullar. Allt sitter på plats och med de långa upplever jag att jag slipper "senadrag" oftare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback