Citat:
Ursprungligen postat av
jennahaze
De stora visningsperioderna är efter årsskiftet och september när folk är tillbaka från semestrar och dylikt.
Vid dessa perioder brukar utbudet vara som störst vilket kan ha en negativ effekt på budgivningen då det finns fler objekt ute.
I nuläget är det säljarens marknad särskilt vad gäller mindre lägenheter. Å andra sidan måste du ju köpa en ny lägenhet (antar jag) efter att du sålt din nuvarande vilket gör att eventuella fördelar du haft vid försäljning nu måste ställas mot din position som köpare.
Om du går i säljtankar skulle jag dock råda dig att vänta till efter sommaren. Då har du god tid på dig att snacka runt med mäklare, undersöka marknaden lite mer noga osv.
Själv bosatt i Stockholm så mitt resonemang utgår från det. Borde vara hyfsat överförbart på GBG.
Jag bor inte i lägenheten i dagsläget utan hyr ut den. Är också bosatt i Stockholm nu. En ny lägenhet behöver jag inte tänka på. Mäklarkontakt har jag redan skaffat en och hon rådde mig att sälja antingen innan sommaren eller innan sommaren tar slut. Men man vet ju aldrig. Mäklare kan säga mycket strunt dom också. Det brukar komma ut många objekt efter sommaren så det är dåligt då.