2014-04-03, 23:13
Medlem
Oavsett om man är känslostyrd eller logisk förankrad i sin "inre värld" så är meningen att förverkliga detta. Manifestera detta i den yttre objektiva världen. Allt annat är distraktioner. Sedan följer vi våra impulser för att överleva, fortplanta oss osv. Nödvändigt men utan mening. Vad säger ni?
Senast redigerad av Dratada 2014-04-03 kl. 23:26.
Citera
2014-04-03, 23:31
Medlem
Du är helt klart inne på någonting. Vår drömmar kommer väl för de flesta från vårt inre och vi strävar väl mer eller mindre mot dem.
Människor som inte vet vad de vill är av min erfarenhet är ganska vilsna och nedstämda.
Citera
2014-04-03, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dratada
Oavsett om man är känslostyrd eller logisk förankrad i sin "inre värld" så är meningen att förverkliga detta. Manifestera detta i den yttre objektiva världen. Allt annat är distraktioner. Sedan följer vi våra impulser för att överleva, fortplanta oss osv. Nödvändigt men utan mening. Vad säger ni?
Kan du förklara din hypotes närmare om att man antingen är känslostyrd eller logiskt förankrad?
Det är väl uppenbart att kvinnor generellt är mer emotionella medans män styrs mer av logik?
Inget nytt precis. Kvinnlig och manlig energi.

Som jag uppfattar det anser du att begär av materiella ting är meningen med livet, Exempel.
" Jag går runt och tänker på en Iphone 5s Jag begär saken och manifesterar detta i yttre objektiva världen genom att köpa den, Nu har jag uppnått meningen med livet då jag logiskt genomfört en sak och känslomässigt fått temporär lycka "
Senast redigerad av Softista 2014-04-03 kl. 23:53.
Citera
2014-04-04, 00:06
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dratada

Jag är känslostyrd men har trott att jag är logisk. Mina funderingar och tankar kan sväva iväg och bli helt hopplösa, röriga ologiska ramsor men ändå tycker jag att jag säger bra saker. Jag ser nog förmodligen världen med mina känslor. inte med ögonen.
Fortplantning och överlevnadsinstinkten hör ihop på ett underligt sätt. Endera vill man föra sina gener eller vad sjutton det är man vill föra vidare, eller också gör man allt för att undvika döden.
Är det nödvändigt att leva? Varför vill man föra sina gener vidare? Egentligen borde det väl räcka med att finnas till bara? Vem har kommit på att det är därför vi gör barn för att föra något vidare? Till vad? Vart är vårt slutliga mål med detta generi?
Citera
2014-04-04, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softista
Kan du förklara din hypotes närmare om att man antingen är känslostyrd eller logiskt förankrad?
Det är väl uppenbart att kvinnor generellt är mer emotionella medans män styrs mer av logik?
Inget nytt precis. Kvinnlig och manlig energi.

Som jag uppfattar det anser du att begär av materiella ting är meningen med livet, Exempel.
" Jag går runt och tänker på en Iphone 5s Jag begär saken och manifesterar detta i yttre objektiva världen genom att köpa den, Nu har jag uppnått meningen med livet då jag logiskt genomfört en sak och känslomässigt fått temporär lycka "

Personligen är jag känslostyrd, men man är ju aldrig helt och hållet det ena eller det andra. Det är klart att de mer logiska varelserna också har drömmar och fantasier, även om deras känslomässiga krav i livet är "smalare".
Precis som en känslomänniska som mig, så kan vi ju använda logik och leta efter objektiva lösningar. Vi befinner oss ju inte uppe i molnen hela tiden, bara nästan.
Citera
2014-04-04, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arvingen
Personligen är jag känslostyrd, men man är ju aldrig helt och hållet det ena eller det andra. Det är klart att de mer logiska varelserna också har drömmar och fantasier, även om deras känslomässiga krav i livet är "smalare".
Precis som en känslomänniska som mig, så kan vi ju använda logik och leta efter objektiva lösningar. Vi befinner oss ju inte uppe i molnen hela tiden, bara nästan.
Hur vet du att du verkligen är " känslostyrd "?
Att separera och sortera upp människor i känslostyrda,logiska,primala. ÄR en jävla bullshit.
Folk som lever i okunskap och därefter skyller de på " Äh men jag är ju så känslostyrd, Kan inte påverka det alls, Ödet " Riktig bullshit.
Citera
2014-04-04, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softista
Hur vet du att du verkligen är " känslostyrd "?
Att separera och sortera upp människor i känslostyrda,logiska,primala. ÄR en jävla bullshit.
Folk som lever i okunskap och därefter skyller de på " Äh men jag är ju så känslostyrd, Kan inte påverka det alls, Ödet " Riktig bullshit.

som jag skrev tror jag inte att någon är helt endera. Men vi är olika och vissa människor styrs mer av känslorna än andra.
Därför att jag är mer villig att slåss för mina värderingar än en mer logisk typ som mer ser till vad som är bäst praktisk. Det var vad de sa när jag mönstrade. Det är klart att jag inte styrs helt av känslorna, i så fall hade jag förmodligen inte levt vid detta nu.
Jag har inte skyllt på någonting, jag bara konstaterar min tes. Jag tror absolut att man kan ändra sitt öde, och det hjälper med självkännedom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in