Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2014-04-07, 02:26
  #97
Medlem
Tyckte tidigare bra om Robert, har tagit han för en ganska bildad och smart man.
I den här debatten så var han en tönt, svarade inte med "sakliga frågor/argument" utan kastade iväg en otrevlig kommentar, härskarteknik och mycket pinsamt att se.

Kvinnan från Piratpartiet vad hon nu hette var väl inte en mästare på att diskutera, men det är också ganska svårt att föra en diskussion med någon som enbart är ute efter att vara otrevlig eller vara nedlåtande. Jag tycker hon har en poäng i det hon säger, att programmet som hänger ut dessa personer bidrar till näthat. Sen kan väl jag tycka att den största delen av näthat är självförvållat och så är även fallet här, men det är väl eventuellt en åsikt jag är ensam om.

Ytterliggare så att kalla flashback för en toalett visar återigen på hur okunnig Robert Aschberg är, det finns mycket som inte är bra på flashback, men hur man än vrider och vänder så är flashback varken orsak eller något som förvärrar. En samlingsplats kanske, men det gäller både gott och ont.

Förövrigt så kan jag sitta och bli lite irriterad över okunskapen, de ironiska utspelen och faktumet att alla förbiser att Robban bara är ute efter att göra TV, eventuellt att han blev lite berörd av tjejen som påstod sig blivit våldtagen och som senare påstod sig varit självmordsbenägen. Har alla missat att dom utgått från att hennes historia är sann, utan några bevis?

Sen så för att flippa lite myntet här och se om Robert med team kan hitta mig, så kan jag tycka det är jävligt tillfredsställande att se en liten mediahora som den andra kvinnan gnälla över att hon blivit näthatad... Hon (Läs: Media) livnär sig på att hänga ut folk och mobbas, och nu har några av dom fått lite tillbaka.

Klockan är 02:25, jag kommer inte korrekturläsa och ber i förhand om ursäkt för tveksam grammatik.
Citera
2014-04-07, 10:55
  #98
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surrealismen
..........

Det var tamefan rekord i rörigt inlägg. Skojade mest om psykosen tidigare men nu blir man ju lite orolig. Helt jävla osammanhängande. Låter det tala för sig självt.

Det mest intressanta med Flashback som "toalett" (citat ""Robbaren" Aschberg i debatt) är hur enastående väl den bristande polemiken, bristande intellektet och kanske framförallt intoleransen hos supportrarna till alla dessa s. k. goda "antirasister" som Hr Aschberg et consortes blir blottlagd i all sin kranka blekhet. Hat, stupiditet och allmän ovilja att ens försöka sig på att läsa en textmassa som inte hämtats ur läseboken för årskurs ett. Samt x antal flamsande oneliners som svar, där undantagen knåpas ihop med mycken möda för att ge alibi åt den totala, intellektuella härdsmältan.

Skulle någon känna dubier inför ett besök på ett forum där andra åsikter än de officiellt vedertagna tillåts så är Flashback utan tvekan en mycket luxuös toalett. Och det märkliga är att de välskrivna, analyserande och pålästa inläggen till 90 % kommer från människor som "Robban" med all säkerhet skulle karaktärisera som hatare! Medan belackare som "Robban" själv gapar och slår sig för bröstet och brölar harmset inför de "psykotiska" mothugg de får. Där argumenten tar slut börjar intoleransen kanske man kan säga.........

Inte ovanligt, men mycket märkligt t o m som okvädningsargumentation, för att komma från en som benämner sig "Surrealismen" kan man tycka. Eller kanske inte ändå om nu surrealismen ska vara "....tankens diktamen under frånvaron av all förnuftskontroll och alla estetiska och moraliska avsikter".

Tänk så svårt det kan vara!
Citera
2014-04-07, 11:10
  #99
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Nima Gholam Ali Pour har yttrat sig om programmet och om näthatet. Detta är läsvärt:http://nimatown.blogspot.se/2014/04/vad-ar-nathat.html
Onekligen mycket läsvärt och en bra analys av både Hr Aschberg och dennes slasktv.
Citera
2014-04-07, 14:17
  #100
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anitramane
(FB) Anna Troberg (piratpartiet) - en man?
Tro fan att man anser Flashback vara "otrevligt" om man har en hel tråd tillägnad sig själv där det diskuteras ens könstillhörighet!

I övrigt har jag slutat titta på alla dessa debatter, intervjuer och tal. Politiker och journalister är bara skådespelare med en osympatisk och perverterad agenda. Inget som kommer ur deras munnar är sant och ytterst sällan är det ens något logiskt. Arselberg är en genomvidrig människa och det gör mig ledsen att han har fått figurera så länge som han har gjort, med sin översittarattityd och mediakåthet.

Citat:
Ursprungligen postat av jomensure
flashback är bra, men så nice är det inte.
Flashback har genomgått en enorm förändring i och med 90-talisternas intåg. Det är inte längre vad det en gång var, utan nu tycks majoriteten bestå av datornördar som spenderat hela sina liv framför datorn. Och därmed blir kvalitén på inläggen densamma. Med kvantiteten så sjönk kvaliteten. Än dock är Flashback det viktigaste, enligt mig, mediet i Sverige.
__________________
Senast redigerad av Yxherren 2014-04-07 kl. 14:20.
Citera
2014-04-07, 14:59
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Aschberg representerar Bonnier och Bonnier har insett att Flashback är en nagel i deras öga. Flashback konkurrerar på en del områden med Bonnier eftersom Flashback kan vara en bättre informationskanal än den sedvanliga Bonnierkontrollerade MSM. Dessutom har Flashback kritiserat flertalet skribenter och tagit upp flera felaktigheter i MSM som inte allt för sällan är medvetna lögner. Jag ser det som självklart att Aschberg och MSM med Bonnier i stetsen hatar Flashback.

Flashback har massor av tramstrådar men att avfärda hela forumet pga dessa är mera en rationalisering från Achberg. Hade det bara varit enbart skit på Flashback hade det inte varit så många här.

Aschberg representerar snarare Stenbeck-sfären. TV3 är väl ägt av Stenbeck och Jan Stenbeck är den som gett Aschberg en plattform redan på 90-talet.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback