2014-04-03, 14:53
Medlem
Hej
Jag träffar en norsk kille i snart 2månader, han är mysig, trevlig omtänksam och go. Det har utveclats en starkare känskor mellan oss. Här om dagn, när han körde mig till jobbet på morgon, fick jag ett samtal ifrån mitt ex-pojkvänn( vi avslutade vår relation för ca 5mån sedan), jag avslutade samtal snabbt, på kvällen när norsk kille besökte mig precis han kom in då fick jag ett sms ifrån ex-pojkvännen igen, då blev norsk kille jätte sur, svartsjuk och åkte hem. På natten han skickade sms till mig, i sms sa han " En sak ska du veta jeg är väldigt glad i deg"
Vad innebär det, är det så enkelt han säger han är glad i mig, och han gillar mig? Eller om det betyder mer? Tacksam för svar...
Citera
2014-04-03, 14:55
Medlem
Ungefär som "jag älskar dig" fast innan nästa steg. Han tycker om dig väldigt mycket men tycker nog inte att det är lite för tidigt för att säga "Jeg elsker deg" istället.
Citera
2014-04-03, 15:05
Medlem
Adversariuss avatar
Det betyder att han tycker om dig. Man kan ju även på svenska vara glad i någonting. Vad han mer exakt har för känslor och avsikter kan inte avläsas bara av de orden - det är precis som om någon på svenska skulle säga "jag tycker verkligen om dig", det kan ha olika innebörd.
Citera
2014-04-03, 15:10
Medlem
Jepp, detta betyder att han tycker om dig. Förstår dock inte varför du inte blockar ditt ex, har ni icke avslutade affärer eftersom ni fortfarande har kontakt? Är ni inte extremt bra kompisar, har gemensamma barn eller en bodelning på gång förstår jag inte varför du ska ha kontakt med exet när du träffat en ny kille.
Citera
2014-04-03, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Jepp, detta betyder att han tycker om dig. Förstår dock inte varför du inte blockar ditt ex, har ni icke avslutade affärer eftersom ni fortfarande har kontakt? Är ni inte extremt bra kompisar, har gemensamma barn eller en bodelning på gång förstår jag inte varför du ska ha kontakt med exet när du träffat en ny kille.

Det var jag som gjort slut, men han ville ju vi skulle börja om igen, ...jag antog väl därför jag ringde, hade redan förklarat jag ville gå vidare och hade träffat en kille. i och med min nuvarande pojkvänn tag det illa upp, skulle vara smart att blocka exet då ...
Citera
2014-04-03, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retupmoC
Ungefär som "jag älskar dig" fast innan nästa steg. Han tycker om dig väldigt mycket men tycker nog inte att det är lite för tidigt för att säga "Jeg elsker deg" istället.
Okey, det hade han nämnat om "älska" är ett starkt ord, det ska man säga vid rätt tid och rätt tillfälle... tack för förklaring , hoppas det är så han menar.. för jag känner likadan för honom...
Citera
2014-04-03, 15:47
Medlem
Yugens avatar
Låter väldigt trevligt, blir nästan avundsjuk.
Citera
2014-04-03, 19:03
Medlem
Ogdens avatar
Relationer och samlevnad: allmänt --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2014-04-03, 22:07
Medlem
han gillar deg? men sen vet man aldrig. kan va pepparkaksdeg mm. fråga!
Citera
2014-04-03, 22:15
Medlem
Du skulle svarat : "jeg snakker ikke norsk!"
Nä men det betyder ungefär jag gillar dig, min kusin är norsk, så jag vet va jag snakker om!
Citera
2014-04-03, 23:18
Medlem
Nedomanskys avatar
Han gillar pengar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in