2014-04-02, 22:56
Medlem
Metaphysicians avatar
Jag får just nu aktivitetsersättning och bostadstillägg. Funderar på att börja spela lite onlinepoker igen. Undrar hur det blir om jag skulle vinna några tusen och tar ut dem. Skulle det bli några problem genom att jag skulle ha rätt till mindre aktivitetsersättning+bostadstillägg under den perioden som jag vinner på poker?
Senast redigerad av Metaphysician 2014-04-02 kl. 23:42.
Citera
2014-04-02, 22:58
Medlem
BaLLs avatar
Om du skulle vinna på en trisslott skulle det då hända något? Förmodligen inte då poker klassas som ett tur spel
Citera
2014-04-02, 23:18
Medlem
Aktivitetsersättning påverkas inte. Däremot kan du glömma poker om du går på socialbidrag.
Citera
2014-04-02, 23:40
Medlem
Metaphysicians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Aktivitetsersättning påverkas inte. Däremot kan du glömma poker om du går på socialbidrag.

Har du någon källa? Vill vara helt säker. Hade tydligen några k kvar på ett pokerkonto som jag vill plocka ut nu.
Citera
2014-04-03, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metaphysician
Har du någon källa? Vill vara helt säker. Hade tydligen några k kvar på ett pokerkonto som jag vill plocka ut nu.

Du kan spela hur mycket online poker som helst... Dina problem med soc kommer så fort du tar ut pengar till ditt eget konto eftersom de vill ibland se dina kontoutdrag 3 månader tillbaka i tiden... Och har det då kommit in pengar någonstans ifrån så....
Citera
2014-04-03, 04:03
Medlem
Metaphysicians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson
Du kan spela hur mycket online poker som helst... Dina problem med soc kommer så fort du tar ut pengar till ditt eget konto eftersom de vill ibland se dina kontoutdrag 3 månader tillbaka i tiden... Och har det då kommit in pengar någonstans ifrån så....

Jag har inte med "soc" att göra. Skrev i trådstarten att jag får aktivitetsersättning+bostadstillägg. Plockade ut 3k nyss. Hoppas det inte blir några problem.
Citera
2014-04-03, 04:33
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metaphysician
Jag har inte med "soc" att göra. Skrev i trådstarten att jag får aktivitetsersättning+bostadstillägg. Plockade ut 3k nyss. Hoppas det inte blir några problem.
Ersättningen har med arbetslöshet att göra. Poker är inget yrke.
Du kan ha miljarder på kontot om du så vill, och vinna för ännu fler miljarder utan att något händer.

Så länge du är arbetslös och deltar på aktiviteterna som AF ger dig så kan du spela hur mycket du vill.
Citera
2014-04-03, 16:37
Medlem
Metaphysicians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Ersättningen har med arbetslöshet att göra. Poker är inget yrke.
Du kan ha miljarder på kontot om du så vill, och vinna för ännu fler miljarder utan att något händer.

Så länge du är arbetslös och deltar på aktiviteterna som AF ger dig så kan du spela hur mycket du vill.

Verkar vara lugnt då. Dock får jag min aktivitetsersättning+bostadstillägg pga att jag är långtidssjukskriven pga bipolär sjukdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in