Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-02, 19:33
  #1
Medlem
sector7slumss avatar
När jag jobbade för något år sedan så fick jag in en ganska så speciell radiokanal i mina radiohörlurar. I den här radiokanalen som kallades för "radio vättervåg" så spelades det dragspelsmusik, synthmusik, xylofon och någon form utav midi-version med "han har öppnat pärleporten". Det fanns även mindre bra låtar med texter i.

Jag insåg att det var en religiös radiokanal. De hade också intervjuer med f.d. missbrukare som hade funnit nytt liv tack vare jesus och kristendom. Jag blev intresserad av musiken just. Anledningen till att jag nu skriver den här tråden är: Var kan man hitta en stereo/bergsprängare med en riktigt bra antenn och ett uttag för hörlur? så man slipper bruset som jag får i mina radiohörlurar. Jag tror inte det går att lyssna på deras hemsida.
Citera
2014-04-08, 18:54
  #2
Medlem
Poechalis avatar
Alla bergsprängare/transistorradio har ungefär lika dålig antenn. Det går liksom inte att göra så mycket trolleri med en teleskopantenn inomhus.

Börja med att koppla om till mono, om dom sänder i stereo, så minskar bruset.

En antenn utomhus så högt som möjligt gör skillnad, om du har en radio med uttag för extern antenn.
Radiodelen till en stereo brukar ha det.

Sen beror det ju på hur långt ifrån sändaren du bor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback